Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@10:47:40 GMT

فاصله زیادی از پژوهش در آموزش و پرورش داریم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۱۷۱۶

حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در یازدهمین گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اظهار کرد: علی‌رغم جایگاه اثرگذار پژوهش و علی‌رغم مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که اساساً پژوهش و تحلیل را نقطه آغاز برای تعلیم و تربیت تلقی کرده است، در وزارت آموزش و پروش از این نقطه فاصله زیادی داریم و جایگاه پژوهش به خوبی تعریف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی در ادامه گفت: باید به وسیله پژوهش نقطه تحرک جدیدی را در آموزش و پرورش رقم بزنیم. 

وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه ابتدا باید چالش‌ها و موانعی که بر سر راه امر پژوهش قرار دارد، بررسی شود و دوم تجربه‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که در مدیریت امر پژوهش در استان‌ها وجود دارد و همچنین دیدگاه‌ها در ارتقای امر پژوهش و منابع آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد؛ بسته‌های آموزشی نیز مورد سومی است که باید به آن پرداخته شود.

دلیل تغییر ساختار سازمان پژوهش

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم در ادامه درباره دلیل تغییر ساختار سازمان پژوهش گفت: برای این تغییر ساختار درصدد بسترسازی ساختاری برای امر مهم برداشتن حصر و انحصار تولید منابع آموزشی و بسته‌های یادگیری بودیم تا بتوانیم مشارکت جامعه را در تولید بسته‌های یادگیری و تولید محتوا و کتب درسی ایجاد کنیم به این جهت اصلاح ساختاری بسیار ضروری است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: تفکیک و تمایز حوزه تعلیم و یادگیری به عنوان مجموعه علمی و تخصصی که به برنامه‌ریزی درسی و تعریف شاخص‌های آموزشی می پردازد با بخش دوم که تولید را مدیریت می کنند باید انجام می‌شد؛ تفکیک این دو مقوله از هم راه را برای ارزیایی و مشارکت و پاسخگویی فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: این تمایز باید به استان‌ها هم تسری پیدا کند و زمینه برای ارتقای بخش پژوهش استان‌ها نیز گسترش یابد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش خلاقیت رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد محمودزاده در سفر به خوزستان و نشست با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان، کیفیت بخشی به مقوله آموزش را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: معاونت‌های آموزشی آموزش و پرورش باید مهندسی کیفیت آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   وی افزود: پارسال عملکرد آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به آموزش مناسب نبود و سیمای آموزشی خوبی را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.   محمودزاده ادامه داد: بخشی از کار آموزش و پرورش کیفیت بخشی به جریان علمی مدارس است که در این‌مسیر مسئولان آموزش و پرورش در استان‌ها باید با قدرت ورود کنند.   معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توجه داشتن به حوزه پرورشی، اضافه کرد: ۴۳ شاخص آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده که بیشتر این شاخص‌ها مربوط به حوزه پرورشی است.   وی با تاکید بر اهتمام معاونت‌های پرورشی به اجرای برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس، گفت: توانمندسازی معلم‌ها به لحاظ معیشتی و علمی از دیگر اقدامات مهم در حوزه آموزش و پرورش است.

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • رادان: دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • دشمن درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن حجاب است
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی