Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فریور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر شناسایی و جمع آوری کودکان متکدی به عهده فرمانداری و شهرداری‌ها است افزود: شناسایی و جمع آوری کودکان خیابانی و کار بر عهده بهزیستی است که امسال ۱۳۵ کودک ۶ تا ۱۸ سال کار و خیابانی در استان شناسایی شده است.

وی از راه اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده طی سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان کار و خیابانی جمع آوری شده در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی شده و حمایت‌های مختلف مالی، تحصیلی و… به خود کودکان و خانواده‌های آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریور اضافه کرد: کودکان کار و خیابانی دارای خانواده بعد از انجام اقدامات مشاوره‌ای و نیز آموزشی تحت شرایطی و نیز با تداوم حمایت‌ها به خانواده بازگردانده می‌شوند و کودکانی که والدین خود را از دست داده باشند تا پیدا شدن سرپرست مؤثر تحت حمایت این مراکز قرار می‌گیرند.

مدیر بهزیستی آذربایجان غربی افزود: بر اساس آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان تعیین فضا برای نگهداری و ساماندهی کودکان کار بر عهده شهرداری‌هاست و علاوه بر آن یازده دستگاه در ساماندهی کودکان کار و خیابانی نقش دارند که ایفای نقش درست این سازمان‌ها می‌تواند نتایج بهتری را در پی داشته باشد.

فریور با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی از آسیب پذیری بیشتری در قبال آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند تصریح کرد: عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا این کودکان در آینده به بزهکارانی حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی گفت: تأمین اعتبار لازم برای حمایت از خانواده‌های کودکان کار، برخورد قضائی با سو استفاده کنندگان از کار کودکان و برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی مؤثر باشد.

کد خبر 4709781

منبع: مهر

کلیدواژه: کودکان کار هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی