Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهد محمودی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این بزرگراه جزو طرح هایی است که از نظر اعتبارات هیچ‌گونه مشکلی ندارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی اظهار کرد: بزرگراه اهر – تبریز، پروژه‌ای ملی است و از سال گذشته اعتبارات تکمیل این طرح با پیگیری‌های استاندار، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرمانداری تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص اعتبارات تخصیص‌یافته به تکمیل بزرگراه اهر – تبریز گفت: امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده و تاکنون ۶۶ کیلومتر این بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است.
محمودی گفت : انعقاد قرارداد فاز نخست بزرگراه اهر - مشگین‌شهر به طول ۲۴ کیلومتر نیز به پیمانکار واگذار و در حال تجهیز کارگاه است که امیداواریم عملیات اجرایی آن تا ماه آینده آغاز شود.
وی مسیر اهر به مشگین شهر را محور مهم گردشگری آذربایجان شرقی به استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امیدواریم با آغاز و اتمام سریع پروژه بزرگراه اهر- مشگین شهر، زمینه های توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه فراهم شود.
فرماندار اهر همچنین با اشاره به گلنگ زنی چشمه معدنی «یئل سوئی» اضافه کرد: در این زمینه فرمانداری اهر با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذیربط برای جذب سرمایه‌گذاران به این حوزه گام‌های موثری برداشته است و با بهره‌برداری از طرح های گردشگری، گام‌های اساسی در بحث اشتغال جوانان و درآمدزایی برای کارآفرینان فراهم خواهد شد.
وی گفت: مجوز لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط برای راه‌اندازی مجتمع آبرسانی «یئل‌سویی» در محور گردشگری اهر- مشگین شهر صادر و در هفته دولت نیز کلنگ زنی شد و در مرحله اول ۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری می شود.
به گفته محمودی، آغاز عملیات اجرایی این طرح گردشگری در  اهر موجبات اشتغال جمعی از شهروندان و زمینه برای ماندگاری گردشگران و رونق سایر بخش‌های خدماتی در کنار این مجتمع فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد : با پیگیری های این فرمانداری از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد در خصوص انشعاب گاز  رایگان واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان اجرا خواهد شد و حدود ۷۷ واحد تولیدی می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

شهرستان اهر با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.

۷۲۲۵/۵۱۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش خصوصی بزرگراه ترافیک توسعه و پیشرفت شرکت ملی گاز قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!

ونیز ایتالیا نخستین شهر در جهان شد که برای بازدید از کانال‌های تاریخی و جاذبه‌های دیگر در روزهای اوج از گردشگرانِ روزانه هزینه دریافت می‌کند. درحالی‌که برخی مسئولان ونیز انتظار دارند اعمال این سیاست از جمعیت گردشگران انبوه بکاهد، اما برخی دیگر، از جمله شهروندان ونیزی اعمال این قانون را زیر سوال برده و حتی نسبت به آن معترض شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این اقدام برای مقابله با توریسم بیش از حد و کاهش اثرات مخربی که جمعیت زیاد می‌تواند در برخی از مکان‌های آسیب‌پذیر شهر داشته باشد، طراحی شده است و در عین حال می‌تواند برخی گردشگران را به بازدید از این شهر در زمان‌های غیر اوج گردشگری ترغیب کند.

هزینه ورود به شهر ونیز که تقریباً ۵.۳۷ دلار است فقط در ۲۹ روز از شلوغ‌ترین روزهای سال بین ۲۵ آوریل، مصادف با تعطیلات در ایتالیا تا ۱۴ ژوئن اعمال می‌شود.

بیشتر افرادی که به این شهر وارد می‌شوند باید ثبت‌نام کنند و یک کد QR یا بلیت دریافت کنند، اما برخی از گردشگران از پرداخت هزینه معاف هستند، به عنوان مثال، بازدیدکنندگانی که شب را در هتل یا اقامتگاهی رسمی می‌گذرانند مشمول این هزینه توریستی نمی‌شوند. به همین ترتیب، ساکنان، افراد متولد ونیز، افرادی که از اقوام ساکن، کارگران، دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان زیر ۱۴ سال هستند نیز از پرداخت این هزینه معاف شده‌اند.

افزون بر آن قوانین، محدودیتی برای تعداد گردشگرانی که ممکن است در یک روزِ معین بازدید ونیز را رزرو کنند وجود ندارد.

«لوئیجی بروگنارو» ـ شهردار ونیز ـ سیستم جدید را آزمایشی برای محافظت از شهر خواند و «سیمونه ونتورینی»، مشاور گردشگری ونیز، اظهار کرد: «تمام جهان دوست دارند از ونیز دیدن کنند و این برای ما افتخار است. اما همه افراد در جهان نمی‌توانند دقیقاً در یک روز این کار را انجام دهند.»

کارشناسان تردید دارند که این هزینه توریستی بتواند به طور معناداری از جمعیت گردشگران بکاهد یا منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های مربوط به مدیریت آب و پسماند در اختیار مسئولان قرار دهد.

«مگان اپلر وود» ـ مدیرعامل برنامه مدیریت دارایی‌های گردشگری پایدار (STAMP) در دانشگاه کرنل ـ در بیانیه‌ای اظهار کرد: «بیشتر تحقیقات برای شهرهایی مانند ونیز نشان می‌دهد که مالیات اضافی آن‌طور که ادعا می‌شود ورود گردشگران را کاهش نمی‌دهد. به منظور پرداختن به بار گردشگری، نهادهای مدیریتی باید هزینه هر گردشگر را تعیین کنند تا اطمینان حاصل شود که استفاده عادلانه و پایدار از منابع محلی وجود دارد. پس از تعیین این هزینه‌ها، اصلاح مالیاتی برای پوشش این هزینه‌ها الزامی خواهد بود.»

به گزارش رسانه‌های دیگر، برخی از ساکنان ونیز پنجشنبه گذشته به این سیاست جدید اعتراض کردند و حتی برخی از آنها با پلیس ضدشورش ایتالیا درگیر شدند.

این شهر تالابی تقریباً ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، در حالی که چند نسل پیش جمعیت آن چندین برابر بود و حالا در شلوغ‌ترین روزهایش، می‌تواند تقریباً به اندازه ساکنانش گردشگر جذب کند.

ونیز به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود و سالانه پذیرای بیش از ۵ میلیون گردشگر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان