Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان و معاندین نظام در راستای کمرنگ کردن مکتب و فرهنگ عاشورا و همچنین حضور میلیون‌ها زائر و عزادار در قالب دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در مشهد الرضا می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول اقدامات و تمهیدات لازم به منظور تسهیل فعالیت هیئت‌های مذهبی در دستور کار خویش قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با تسلیت  ایام ماه محرم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان و معاندین نظام در راستای کمرنگ کردن مکتب و فرهنگ عاشورا که پیام‌هایی از جمله مقاومت و انتظار و بصیرت و... از دل آن به جهان اسلام صادر و سبب بیداری اسلامی گردیده است و همچنین حضور میلیون‌ها زائر و عزادار در قالب دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در مشهد الرضا می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول اقدامات و تمهیدات لازم به منظور تسهیل فعالیت هیئت‌های مذهبی در دستور کار خویش قرار دهند. مطالبه جدی مردم از دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری، ایجاد فضای آیینی متناسب با جایگاه و شأن این شهر مقدس و همکاری و هم افزایی با هیئت‌های مذهبی، دسته جات، ایستگاه‌های صلواتی و... به منظور برگزاری پرشور مراسمات مذهبی است.

انتظار می‌رود هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری به عنوان یکی از اصیل‌ترین رسانه‌های مکتب تشیع نسبت به برپایی عزاداری مطلوب با اهتمام به پیام‌های عاشورا چون امر به معروف و نهی ازمنکر، دفاع از ولایت و امامت، آزادی و آزادگی، اهتمام جدی به برپایی نماز اول وقت، عفاف و حجاب و با حضور در مساجد وتکایا، مرثیه خوانی، نوحه خوانی، شبیه خوانی، سینه‌زنی و برداشتن پرچم سرخ حسینی و... با بهره‌گیری از معارف اسلامی توسط مبلغان و مداحان و نوحه خوانان حضرت ابا عبد الله (ع) از پدیده‌هایی همچون قمه‌زنی، استفاده از زنجیرهای تیغ‌دار، نصب شمائل منتسب به ائمه اطهار(ع) و استفاده از آلات موسیقی و ریتم‌های نامناسب که زمینه‌ساز ارائه چهره‌ای خشن و وهن آمیز برای مذهب تشیع گشته است بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید به ویژه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) جداً اجتناب نمایند.

نیروی انتظامی نیز با استفاده از همکاری مسئولان هیئت‌ها ضمن ایجاد امنیت و فراهم کردن فضای امن برای عزاداران حسینی در صورت مشاهده شیوه‌های غیر متعارف و اقداماتی از قبیل قمه‌زنی، زنجیرزنی با زنجیرهای تیغ‌دار، ایجاد آلودگی صوتی، نفوذ گروه‌های انحرافی در هیئت‌های مذهبی که موجب وهن مذهب شیعه و مخالف فلسفه قیام امام حسین(ع) است، باید با عاملان برخورد لازم و قانونی معمول و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرارسیدن ماه محرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد هیئت های عزاداری دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مراسم قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد باشگاه‌های کشور صبح امروز با حضور ۲ تیم مازندرانی در محل فدراسیون کشتی برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مسابقات مشخص شدند.


تیم‌های مقاومت مازندران و هیئت مازندران در این مسابقات به عنوان نمایندگان استان حاضر خواهند شد.


این مراسم با حضور مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان تیم‌های شرکت کننده در محل سالن کنفرانس فدراسیون کشتی برگزار شد.

نتایج قرعه کشی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: ملوان - هیئت مرکزی - مقاومت مازندران - هیئت خراسان شمالی
گروه B: هیئت رفسنجان - مقاومت البرز - هیئت گلستان
گروه C: هوافضا تهران - شهرداری تبریز - هیئت گلستان
گروه D: هیئت مازندران - هیئت بروجرد - پاس تهران

این مسابقات از نیمه اول خرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • هیأت ظرفیتی برای اجتماع قلوب و تربیت انسان انقلاب اسلامی
  • قرعه کشی لیگ دسته یک کشتی آزاد با حضور ۲ تیم مازندرانی
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق العاده مشهد مقدس در ایام دهه کرامت
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • موفقیت معلمان در تربیت جوانانی در تراز انقلاب اسلامی است
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • میدان ولی‌عصر(عج)، رنگ و بوی روز دختر گرفت
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد