Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک پژوهش میزان پرخاشگری در نوجوانان بی‌سرپرست ورزشکار و غیرورزشکار مورد مقایسه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هدف پژوهش حاضر مقایسه میزان پرخاشگری و گوشه گیری نوجوانان بی‌سرپرست ورزشکار و غیر ورزشکار بود؛ پژوهشی علی-مقایسه‌ای در بین نوجوانان پسر ۱۰ تا ۱۸ ساله بی‌سرپرست که به شیوه تصادفی هدفمند انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج به دست آمده به صورت کلی بین نمره پرخاشگری و خرده‌ مقیاس های کلامی، جسمی، خشم و گوشه‌گیری نوجوانان بی سرپرست ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معناداری وجود دارد ولی در خرده مقیاس دشمنی بین نوجوانان بی سرپرست ورزشکار و غیر ورزشکار تفاوت معناداری وجود ندارد، در نتیجه با افزایش برنامه های ورزشی نوجوانان بی سرپرست می‌توان از آثار منفی پرخاشگری در رفتار فردی و اجتماعی آن‌ها پیشگیری کرد.

گروه ورزشکار در این پژوهش شامل افرادی بودند که به طور کلی در یکی از رشته های ورزشی ورزش می‌کردند و یا در طول هفته دو الی شش ساعت به صورت مداوم به فعالیت ورزشی مشغول می‌شدند و گروه غیر ورزشکار شامل افرادی بودند که هیچگونه فعالیت ورزشی حتی به صورت عمومی نداشتند.

در نتیجه کلی این پژوهش می‌توان گفت که ورزش کردن در کاهش گوشه‌گیری و پرخاشگری نوجوانان تاثیر دارد دارد. کاهش پرخاشگری در اثر ورزش احتمالا به دلیل ترشح غدد درون ریزی است که موجب آرامش روانی می‌شود زیرا در اثر ورزش اوپیات ترشح و موجب آرامش بدن می‌شود، بنابراین ورزش در کاهش پرخاشگری تاثیرگذار است و از طریق ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی از قبیل تنظیم جریان خون و تنظیم دستگاه قلبی و عروقی به آرامش اعصاب کمک می‌کند و باعث کاهش پرخاشگری می‌شود.

همچنین افراد در گروه‌های ورزشی مهارت‌های روانی، اجتماعی رفتاری و ارتباطی لازم را برای حضور در صحنه روابط فردی و اجتماعی کسب می‌کنند که به سهم خود موجب پاسخ سازنده این افراد به رفتار دیگران می‌شود و پرخاشگری را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توان اعلام کرد که بازی و ورزش میدان تمرین مناسبی برای ارزش گذاری و جهت‌گیری هیجانات و عواطف و گرایش‌های فطری نوجوانان است و مفاهیمی چون نوع‌دوستی، تعاون، ایثار، فداکاری و گذشت را به آن‌ها می‌آموزد.

همچنین نتایج بدست آمده نشان می‌دهد بین گوشه‌گیری نوجوانان بی‌سرپرست ورزشکار و غیرورزشکار نیز تفاوت معناداری وجود دارد که شاید بتوان این نتیجه را اینگونه تعبیر کرد که ورزش منظم سلامت جسمانی و روانی را حفظ می‌کند و باعث افزایش امید به زندگی و ایجاد شور و نشاط جهت انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود.

در این پژوهش همچنین به مسوولان و مدیران پیشنهاد شده است که با افزایش برنامه‌های ورزشی و استعدادیابی ورزشی نوجوانان بی‌سرپرست را به فعالیت‌های ورزشی ترغیب کنند تا نوجوانان با ورزش کردن بتوانند هیجانات خود را تخلیه کرده و انتقال دهند روحیه‌ای شاداب و پویا پیدا کنند. همچنین باید مسوولان توجه داشته باشند که برای تمامی دانش‌آموزان شرایط حضور در فعالیت‌های ورزشی را فراهم کنند تا در نهایت بسیای از نزاع‌ها و درگیری‌ها در جریان ورزش کردن تخلیه شود و از دیگر مشکلات جسمی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرخاشگري نوجوان ورزشکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجازی سرپرست تیم استقلال شد

مدیریت جدید باشگاه استقلال در یکی از نخستین اقدامات خود دست به تغییر سرپرست در تیم فوتبال این باشگاه زد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از کنار رفتن علی خطیر از مدیرعاملی باشگاه استقلال، مدیریت این باشگاه تصمیم گرفت سرپرست تیم استقلال را نیز تغییر دهد.

پیام خطیر پس از کنار رفتن از مدیرعاملی استقلال

در همین راستا، آتیلا حجازی جانشین نصرالله خواجه‌گیری و به‌عنوان سرپرست جدید تیم استقلال انتخاب شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی استان در سقز
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • حجازی سرپرست تیم استقلال شد
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب