Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@04:57:31 GMT

ژاپن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس ملحق نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۲۸۷۱

به گزارش فارس، یک روزنامه ژاپنی روز دوشنبه گزارش داد که مقام‌های دولت این کشور به پیوستن به طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس رغبتی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روزنامه «یومیوری» به نقل از منابع مطلع نوشته است که توکیو به جای پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا، قصد دارد ناوگان دریایی خود را به مأموریت‌های جمع‌آوری اطلاعات در اطراف تنگه هرمز و تنگه باب المندب اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های ژاپنی حضور در داخل تنگه هرمز را هم به موافقت ایران منوط کرده‌اند.

«یوشیهیده سوگا» دبیر ارشد کابینه ژاپن در مورد این گزارش به خبرنگاران گفته است: «در ارتباط با اینکه چه اقداماتی می‌تواند به نحوی مؤثر امنیت تردد کشتی‌های ژاپنی را تأمین کند، ما جنبه‌های مختلفی را در نظر می‌گیریم، از جمله تأمین پایدار نفت و همچنین روابط ژاپن با ایالات متحده و ایران.»

وی افزود: «در حالی که این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم، می‌خواهیم اصل ادامه تلاش‌های دیپلماتیک خود برای کاهش تنش و آرام کردن اوضاع در خاورمیانه را نیز حفظ کنیم.»

به نوشته یومیوری، مقام‌های ژاپنی قصد دارند تصمیم نهایی در مورد حضور در ائتلاف آمریکا را پس از مجمع عمومی سازمان ملل متحد که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، اتخاذ کنند.

سوگا روز گذشته به خبرنگاران گفت مقدمات برگزاری دیداری دوجانبه میان «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در حال انجام است.

دولت آمریکا ماه گذشته به بهانه «حراست از آزادی تردد دریایی» در خلیج فارس، اعلام کرد قصد دارد ائتلافی دریایی تشکیل دهد. به گفته واشنگتن، بیش از ۶۰ کشور برای حضور در این ائتلاف دعوت شده‌اند، اما تاکنون فقط انگلیس، استرالیا و بحرین حضور خود را در این ائتلاف اعلام کرده‌اند. از این میان، انگلیس و استرالیا هم گفته‌اند حضور در این ائتلاف به معنی تایید موضع ایالات متحده در قبال ایران نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن


به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، سازمان تجارت دریایی انگلیس در حساب کاربری ایکس اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع حادثه امنیتی در فاصله  مایل دریایی در جنوب غرب عدن دریافت کرده است.

این سازمان به کشتی های تجاری توصیه کرده است که در تحرکات خود جانب احتیاط را رعایت کرده و هر نوع حادثه مشکوک را گزارش دهند

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب