Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهورز روستای زویار گفت: بهورزان در افزایش سطح آگاهی و سلامت اعضای جامعه و مراقبت مادران باردار نقش مهمی به عهده دارند و در کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر سهیم هستند اما در مناطق محروم مشکلات عدیده ای دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پریسا لطفی در گفت‌وگو با صبح قزوین، درباره جایگاه و فعالیت بهورزان در سلامت جامعه اظهار کرد: مراقبت مادران باردار، اعلام اخطارها، نکات و راهنمایی آنان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بهورزان است، راهنمایی‌ها در دوران بارداری در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران باردار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراقبت‌ها و پیگیری واکسیناسیون بموقع و مرتب نیز از جمله اقدامات بهورزان است؛ با نهادینه شدن واکسیناسیون در کشور شاهد حذف بسیاری از بیماری‌ها و رسیدن آمارها به صفر هستیم.

بهورز روستای زویار ابراز کرد: آموزش در زمینه بیماری‌های غیرواگیر از فعالیت‌هایی است که بهورزان در آن نقش مهمی به عهده دارند؛ این آموزش‌ها می‌تواند در کنترل و پیشگیری بیماری‌هایی همچون دیابت، فشار خون و حتی انواع سرطان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به مشکلات بهورزان عنوان کرد: هم اکنون دو سال دوره‌ای که بهورزان در آموزشگاه طی می‌کنند جزء سابقه کاری آن‌ها محسوب نمی‌شود و این قشر خواستار رفع این مشکل هستند؛ البته این طرح در حال بررسی است اما هنوز تائیدیه آن صادر نشده است.

این بهورز افزود: یادآوری مداوم و پی در پی و پیگیری‌های دائم برای سلامتی افراد جامعه سختی‌های خاص خود را دارد و درمواردی افراد قانع نمی‌شوند، البته باوجود نرسیدن این شرایط به صفر شاهد بهبود چشمگیر آن در سطح جامعه هستیم.

نقش مهم بهورز در جلب اعتماد و آگاهی مناطق روستایی

وی بیان کرد: بهورزان مناطق محروم و دور از مرکز شهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که قدیمی و ناایمن بودن خانه بهداشت، دسترسی سخت به شهر و محل تحصیل فرزندان و شغل همسر و مشکلات رفت و آمد در گردنه‌ها از جمله آنهاست.

لطفی با بیان سطح آگاهی مردم در مناطق روستایی اذعان کرد: اکنون به دلیل پیشرفت و گستره ارتباطات و فضای مجازی اطلاعات و سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل مربوط به بهداشت و سلامت حتی در مناطق روستایی و دور از مرکز شهری افزایش یافته و این بعد مثبت استفاده از ابزار فضای مجازی است.

وی ادامه داد: مردم در مناطق روستایی از بهورزان درخواست راهنمایی و کسب اطلاعات را دارند تا با این اقدام اطلاعات خود را در زمینه سلامت افزایش دهند.

بهورز روستای زویار با اشاره به خاطرات کاری خود ابراز کرد: در یکی از روزهای کاری یکی از مادران باردار به خانه بهداشت مراجعه کرد و پس از ثبت فشار متوجه فشار بالا و امکان تشنج شدم و مادر بلافاصله به مراکز درمانی ارجاع داده شد و اگر چند دقیقه دیرتر برای درمان اقدام می‌کرد جان خود و فرزندش به خطر می‌افتاد، این خاطره تجربه مهمی بود و نقش بهورز در آن مشخص است.

وی در پایان عنوان کرد: برگزاری مراسمات در مناسبت‌های مختلف همچون هفته سلامت نیز در جلب نظر و اعتماد مردم نقش مهمی دارد و زمینه انتقال اطلاعات و گسترش سطح آگاهی را فراهم می‌کند که در این راستا نیز برگزاری جشن هفته سلامت در فضای باز و همراه با تغذیه سالم و آش تجربه جالبی بود که در روستا نورد استقبال گسترده دانش آموزان و مادران قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، سرهنگ تقی نجمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته 50 هزار بسته در قالب کمک مومنانه از طریق خیران، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه تهیه و بین نیازمندان مناطق محروم توزیع شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن ضمن اهدای 551 سری جهیزیه در مناطق محروم، 15 باب مسکن مددجویی کمیته امداد افتتاح و 15 پروژه آبررسانی به سرانجام رسید.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته احداث و بازسازی پل‌های روستایی، دیوارکشی مناطق محروم، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث خانه‌های عالم و محروم، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی سلامت با انواع تخصص به مناطق محروم و ویزیت و تجویز رایگان دارو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر آن در سال گذشته 32 گروه جهادی به مناسبت‌های مختلف پای کار بودند و در این راستا گروه‌های جهادی و دامپزشکی برای ویزیت دام‌ها به مناطق محروم اعزام و احداث و مرمت 21 باب مسجد و مدرسه نیز انجام شد.

سرهنگ نجمی بیان کرد: در مجموع در طول سال گذشته 6 هزار و 100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی از برپایی 32 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از سالیان گذشته غزه را به خاک و خون کشیده و بسیاری را به شهادت رسانده است، این کمکها در راستای کمک به آنها بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی گروه‌های جهادی و تجلیل از آنها در سال گذشته تصریح کرد: از سوی دیگر برپایی 17 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برای عرضه و فروش تولیدات بومی و محلی و افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع روستایی به طول 220 کیلومتر در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی است افزود: در این هفته ضمن غبارروبی مزار شهدا، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شده و دیدار با خانواده شهدای جهادگر توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

سرهنگ نجمی گفت: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در کل استان، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، افتتاح آسفالت راه روستایی بین مزارع به طول 15 کیلومتر، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در کل شهرستان‌ها، آبررسانی به 165 روستای جنوب آذربایجان‌غربی و نیز توزیع ایزوگام رایگان به طول 27 هزار مترمربع در مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری 10 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی، افتتاح پنج سالن ورزشی در مناطق محروم و نیز افتتاح 25 واحد خانه بهداشت در مناطق محروم نیز از جمله اقداماتی است که به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم