Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:25:10 GMT

برخی علما نسبت به اتفاقات خلاف مسیر انقلاب بی تفاوت هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۲۹۸۹

برخی علما نسبت به اتفاقات خلاف مسیر انقلاب بی تفاوت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران کاشانی با بیان اینکه برخی افراد بر خلاف عقیده و اخلاق عمل می‌کنند، اظهار داشت: امروز کسانی که حقوق مسلمانان را تضییع و بر زندگی آنها فشار وارد می‌کنند، همان نقشی را ایفا می‌کنند که اردوگاه یزید علیه اردوگاه امام حسین (ع) انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از عاشورا درس گرفته و آن را در زندگی به کار بگیریم، افزود: اگر می‌گوئیم عاشورا به زندگی حال و آینده ما ارتباط دارد بدین معنی است که اگر کسی دین مدار است، باید آثار و علائم داشته باشد و این مهم در ظاهر هیچ تأثیری در انسان ندارد و بر همین اساس امام حسین (ع) از آنجا که دین مدار بود از خون عزیزترین‌های خود گذشت.

دینداری هزینه دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) در مدینه ماندگار بود به عنوان یک آقازاده مورد تکریم قرار می‌گرفت، ابراز داشت: اگر این موضوع وجود داشت آنان که قاتل عزیزان آن حضرت بودند، جز مریدان امام حسین (ع) می‌شدند چراکه برای آنها گذران زندگی اهمیت داشت و به پایمالی دین توجهی نداشتند.

وی با بیان اینکه دینداری هزینه می‌خواهد، گفت: امام حسین (ع) با تقدیم خون عزیزترین‌های خود هزینه سنگینی را برای احیای دین خدا پرداخت کرد و بر همین اساس امروز عزت، بزرگی و عنایت خداوند به امام حسین (ع) به دلیل از خودگذشتگی و گذشتن از جان و مال و ناموس خود برای احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر است.

برخی علما نسبت به برخی اتفاقات خلاف مسیر انقلاب بی تفاوت هستند

حسینی بوشهری ضمن انتقاد از سکوت و بی تفاوتی برخی علما و هیئتی‌ها نسبت به بروز اتفاقاتی که در مسیر انقلاب و اسلام نیست، اظهار داشت: برخی که عنوان شیعه بودن را دارند اما از نام اهل بیت (ع) آنچنان استفاده می‌کنند که تأثیری در اعتلای اسلام و مسلمین ندارد و زمانی نیز که حرف از گذشت جان و مال است، کمیتشان لنگ می‌زند.

وی ضمن اشاره به از خودگذشتگی های مردم قبل و اوایل پیروزی انقلاب برای اعتلای دین و اسلام افزود: برخی افراد دین‌هایشان بر طبق روایات عاریه ای است به نحوی که بر اساس منافعشان و در مقاطع مختلف طرفدار یک حزب و گروه هستند و تمامی اقدامات وی بر اساس منافع شخصی است در حالی که این موضوع آثار سو فردی و اجتماعی به دنبال دارد.

اراده و اهداف سرنوشت جنگ‌های امروزی را مشخص می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه سرنوشت یک مبارزه الهی را مشخص می‌کند، اراده و اهداف است، ابراز داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جنگ امروز جنگ اراده‌ها است و بر همین اساس اهمیتی ندارد که دشمن چه امکاناتی در اختیار دارد بلکه آنچه که اهمیت دارد آن است که چه کسی پهپاد جاسوسی را سرنگون و یا نفتکش را توقیف کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد برای آنکه رأی بیاوردند، از نقل قول برخی اتفاقات صرف نظر می‌کنند، گفت: امام علی (ع) اهل سازش بی جهت با هیچکس نبود در حالی که متأسفانه امروز برخی افراد برای آنکه برای کسب پست و مقام از بیان برخی ناگفته‌ها صرف نظر می‌کنند.

سرگردانی اسرائیلی‌ها از پاسخ حزب الله لبنان

حسینی بوشهری ضمن اشاره به حمله اخیر صهیونیست‌ها به لبنان افزود: رهبر حزب الله لبنان از انتقام سخت به دلیل حملات اخیر صهیونیست‌ها به خاک لبنان خبر دادند و جواب سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان نیز کوبنده و موجب وحشت اسرائیلیان شد.

کد خبر 4709858

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس خبرگان رهبری سیره اهل بیت ع هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها