Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@22:44:51 GMT

از دو تندیس و یک گلخانه نیمه صنعتی بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۴۴۰۷

به گزارش ایلنا از بندر امام خمینی و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، صبح دیروز دوشنبه 11 شهریورماه در حاشیه ی این برنامه‌ها اظهار داشت: نقش شهرداری در بهبود چهره‌ی منطقه نقشی بی بدیل است و می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌هایی مثل نهالستان، زمینه ی توسعه بیشتر فضای سبز را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدامید شهیدی نیا، با بیان این نکته که براساس طرح جامع بایستی کمربندی سبز اطراف منطقه ایجاد شود، گفت: بخش دیگری از طرح زیباسازی منطقه که در حوزه ی وظایف شهرداری است، ایجاد المان‌هایی است که با اهداف مشخص در نقاط مختلف منطقه طراحی و ساخته می‌شود. در این بخش سعی شده، ضمن القاء مفاهیم صنعتی و شغلی، محیط خشک صنعتی را برای شاغلان و عابران تلطیف نماییم.

براساس این گزارش، پرده برداری از المان صنعتی ورودی گمرکی سایت پنج منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، که به عنوان نمادی از منطقه، در گلوگاه ورودی/خروجی منطقه ساخته شده است. این طرح دو طرفه، در میان بلوار دروازه ی گمرکی سایت پنج منطقه واقع شده است و جانمایی آن در محلی است که صادرات منطقه از این دروازه صورت می‌گیرد؛ لذا سعی شده در طرح تلفیقی، عناصری از صنعت پتروشیمی، لوگوی سازمان، نیروی انسانی، ریل راه آهن، اسکله های کشتیراتی و حمل و نقل جاده ای، به عنوان نمادهایی از صادرات استفاده شود.

ابعاد این المان دایره ای به قطر 2 متر است و زمان اجرای آن 3 ماه بوده است.

همچنین به جهت تقدیر از جایگاه آتش نشان، تندیسی متشکل از مجسمه نمادین سه آتش نشان در چهارراه آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ساخته و توسط مدیرعامل و مدیران سازمان پرده برداری شد.

گفتنی است، برای ساخت این تندیس نزدیک به 500 میلیون ریال هزینه شده و ساخت آن دو ماه طول کشیده است. در این مجسمه سه گانه، یک نفر فرمانده ی آتش و دو نفر دیگر آتش نشان هستند که در حال اطفاء حریق می‌باشند.

در ادامه این مراسم، سازه گلخانه نیمه صنعتی نهالستان شهرداری وارد فاز بهره برداری شد. این گلخانه 240 متری که کلنگ احداث آن در روز درختکاری سال گذشته (15 اسفند 1397) به زمین زده شده بود، دارای یک سیستم خنک کننده‌ی ابتکاری است که شرایط دمایی و رطوبت مناسب را برای نگهداری گیاهان حساس و یا آسیب دیده را در فصول گرم سال فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است، در این گلخانه هوای گرم از یک پد سلولوزی مشبک 2 در 8 متر با ضخامت 15 سانتی متر که بصورت مداوم توسط آب خیس شده، عبور کرده و هوای خنک و مرطوب ناشی از تبخیر توسط سه اگزاز فن قوی به داخل فضای گلخانه کشیده می‌شود. اسکلت این گلخانه از لوله های فلزی گالوانیزه و روکش آن نایلون یو‌وی به همراه یک شیلد پلاستیک مشبک است.

شهرداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تاکنون در سطح منطقه یکصد هکتار فضای سبز کاشته و از آنها نگهداری می‌کند؛ لذا بایستی محلی به عنوان مخزن نهال های تولیدی و مراقبت از گیاهان حساس و آسیب دیده از گرمای خوزستان داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علیرضا ابویی با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد و یکی از بزرگترین بوستان‌ها در سطح منطقه دو شهرداری است، اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوریکه با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است.
ابویی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و افزود: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق‌هایی در سطح زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع احداث شده است به طوریکه در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق‌ها بودیم.
مدیر منطقه دو شهرداری یزد در ادامه با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: انشاالله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.
علیرضا ابویی سرجمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است