Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مهندس حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت:بهره برداری از بخشی از طرح بزرگ آبیاری نوین دشت سیستان همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان آغاز می‌شود که تسریع در عملیات اجرای این پروژه براساس برنامه زمان بندی شده ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علاوه بر موضوع بهره برداری از این پروژه بزرگ در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور، کشاورزان منطقه نیز با توجه به نزدیکی شروع فصل کشت، خواهان رهاسازی آب در شبکه هستند، لذا خواستار شتاب بخشی به اجرای باقیمانده تعهدات پروژه هستیم.

موهبتی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات طرح پیشرفت خوبی دارد، گفت: با مطالعه و طراحی سه مقوله نظام بهره برداری، شیوه آبیاری و الگوی کشت، این طرح کامل و آماده بهره برداری می‌شود.

او  با تاکید بر ارزشمندی و ضرورت بهره برداری درست از منابع آبی ذخیره شده، گفت: تحت هیچ شرایطی با رهاسازی آب در کانال‌ها و شیوه سنتی انتقال آب که هدررفت منابع را در بر دارد موافق نیستیم.

استاندار از وزیر جهاد کشاورزی خواست: درخصوص آماده سازی شبکه و قرار گرفتن آن در اختیار مردم در موعد مقرر تلاش شود.

موهبتی همچنین به تشریح مشکلات و دیدگاه‌ها و خواسته‌های کشاورزان و بهره برداران این طرح پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی نیز، با تاکید بر ضرورت اجرا و تحویل پروژه در زمان تعهد شده، گفت: باید همه عوامل و ذینفعان اعم از مردم، گروه‌های مرجع، متولیان، مجریان، مدیریت‌های اجرایی، ناظران توجیه شوند که از این پس هیچ آبی جز از طریق شبکه تاسیس شده توزیع نخواهد شد.

حجتی با تاکید بر ضرورت ایفای تعهدات جهادکشاورزی در موعد تعیین شده و عدم وقفه در قرارگرفتن آب در اختیار کشاورزان، بر اتخاذ تدابیر لازم از جمله افزایش تعدد پیمانکاران و مجریان عملیاتی از سوی معاونت مسئول در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان برای بهره برداری از طرح در سفر رئیس جمهور به منطقه تاکید کرد.

در این دیدار که معاونین وزارتخانه و رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند، با دستور وزیر جهادکشاورزی، مقرر شد معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در محل اجرای طرح بزرگ ۴۶ هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری اراضی سیستان مستقر و بر روند پیشرفت پروژه برابر تعهدات و آماده بهره برداری شدن طرح در سفر، نظارت کنند.

انتهای پیام/ع

افتتاح طرح بزرگ ۴۶ هزار هکتاری در سیستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد

  روابط‌عمومی استانداری، محمد علی نیک بخت ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران که برای روز چهارم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، از غرفه استانداری سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

نیکبخت با حضور در غرفه استان سیستان و بلوچستان مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه، از توانمندی های این استان بازدید کرد و  در جریان اطلاعات مریوط به محصولات ارائه شده قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری است در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار نموده و این رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

   

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است