Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، یوناتن بت‌کلیا در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی گردشگری با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) گفت: به عنوان نواده حفاظت کننده از میراث امام حسین (ع) صحبت می‌کنم. نقش میراث فرهنگی در توسعه صنعت توریسم بسیار سازنده است. میراث فرهنگی به عنوان یکی از عناصر قوام دهنده هویت انسانی است، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا دولت بتوانند با کنترل پیامدهای منفی گردشگری با صدور فرهنگ خود به جهان صنعت گردشگری را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آثار صنعت توریسم موجب گسترش تبادلات فرهنگی، افزایش تقاضا برای نمایش آثار فرهنگی و اجتماعی جامعه هدف، توسعه هنرهایی چون تئاتر و امثالهم است. میراث فرهنگی باید برای آیندگان حفظ شود. هویت اقوام در همین آثار قابل احصاء است. اگر امروز اقلیت‌های دینی در ایران، آزاد و راحت هستند و اگر اقوام مختلف در کنار یکدیگر شک نکنید که به خاطر میراث فرهنگی کهن است. وقتی کلیساهای ایران و آثار آشوریان در کلیساها وجود دارد، یعنی این اقوام در سرزمین خود احساس تنهایی ندارند؛ بنابراین نیازمند نظام قدرتمند اداری در این حوزه هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بخشی از عملکرد مونسان در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: ایشان در این سازمان کارنامه خوبی در زمینه رشد ۶۶ درصدی درآمد ارزی در سال ۹۷ معادل ۱۱ میلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار، افزایش ۴۰ درصدی گردشگران خارجی در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، طراحی برند ملی گردشگری کشور و اجرای آن از مهر ۱۳۹۸، جلب مشارکت سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برای اجرای شش پروژه گردشگری در ایران، تعیین شهرهای تبریز و همدان به عنوان پایتخت گردشگری، مرمت و بازسازی مسجد جامع ساری و مرمت و بازسازی چندین کلیسای چند صدساله کلیسای ارومیه داشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه کارگروه فرهنگی گردشگری و میراث فرهنگی به ریاست فرماندار اشنویه،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه و دیگر اعضاء در فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه  داریوش حیاتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشنویه، در مورد توسعه گردشگری پایدار راهکارهایی را ارائه و ایجاد گردشگری ارزان را یکی از راه های تقویت گردشگری پایدار دانستند.

براساس این گزارش : موضوعات مولفه های فرهنگ عامه اعم از مهارت های فرهنگی و هنری مردمان روستاها و عشایر در قالب تهیه و ساخت ابزارآلات سنتی و فرهنگی ، مهارت تهیه لبنیات سنتی ،بافندگی و صنایع دستی و بازی های بومی و محلی ، گفتمان دورهمی چیستان های کهن ادبیات عامه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.                                                                                                                                                                                                                                                                      

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • برگزاری جلسه کارگروه مشارکت و میراث فرهنگی در شهرستان اشنویه    
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری