Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: درگیری میان نیرو‌های منصورهادی و اختلاف نظر میان نیرو‌های عربستان و امارات در یمن برگ برنده‌ای است که نصیب جبهه مقاومت شده است بر همین اساس در این موقعیت امارات اولین نرمش را از خود نشان می‌دهد و خروج نیرو‌های خود از عربستان را کلید می‌زند.

محمد ساجدی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به این سوال که تا چه میزان چرخش امارات به سوی ایران ثبات خواهد داشت، گفت: در عالم روابط بین الملل هیچ چیز بالفطره و سریع انجام نخواهد شد و همه چیز آرام آرام و به منظور تست زدن طرفین جلو خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری گفت: زمانی که آبه در تهران در حال مذاکره با بلند مرتبه‌ترین مقام ایرانی بود دو کشتی اماراتی در خلیج فارس منفجر می‌شود و در اوج مخاصمات بین ایران و آمریکا یک هواپیمای آمریکایی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار توسط پدافند ایران منهدم می‌شود و آمریکا تنها به نظاره می‌نشیند، چون وضعیتی بسیار شکننده دارد.

ساجدی افزود: در مسیر این روند اولین سوالی که برای مقامات عربستان و امارات مطرح می‌شود این است که آمریکایی‌ها که این همه در حرف از ما حمایت می‌کنند چرا در عمل هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند حتی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که اسرائیل و عربستان به آمریکا گفته بودند بعد از سقوط پهپاد آمریکایی ایالات متحده هیچ حرکت خصومت آمیزی نسبت به ایران انجام ندهد، چون ایران به دنبال انهدام مراکز راهبردی ما می‌باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: از سوی دیگر سایر مقامات ارشد امارات نیز در همین بازه چندین بار به تهران پیام داده و سفر کردند و صراحتا بیان کردند که می‌خواهیم با ایران هماهنگ باشیم حتی وزیر اطلاعات امارات به وزیر اطلاعات ما گفته بود ما به دنبال دوستی با ایران هستیم.

وی با بیان اینکه اولین سوالی که برای اماراتی‌ها در این مسیر پیش می‌آید این است که ما اصطلاحا متحد عربستان به حساب می‌رویم، گفت: این در حالی است که حتی خصمانه‌ترین دشمنان ایران نیز در حال کنار آمدن با این کشور هستند بر همین اساس در اولین جرقه مقامات اماراتی در سیاست خارجی خود تجدیدنظر کردند و چیزی که این نظر را تایید می‌کند درگیری بین عربستان و امارات در درون عدن است در حقیقت امارات به این نتیجه رسیده که عربستان از این کشور به نفع خود استفاده می‌کند.

ساجدی تصریح کرد: بنابراین درگیری میان نیرو‌های منصورهادی و اختلاف نظر میان نیرو‌های عربستان و امارات در یمن برگ برنده‌ای است که نصیب جبهه مقاومت شده است بر همین اساس در این موقعیت امارات اولین نرمش را از خود نشان می‌دهد و خروج نیرو‌های خود از عربستان را کلید می‌زند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز امارات را در یمن نگاه داشته مسئله تنگه باب المندب است که در مجموع این مورد نیز نمی‌تواند پاشنه آشیلی برای حضور امارات در این منطقه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امارات تغییر موضع یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وزارت امور خارجه سودان عدم حمایت ابوظبی از نیروهای واکنش سریع را کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در این کشور دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چندی قبل سودان با متهم کردن امارات به حمایت تسلیحاتی از نیروهای واکنش سریع به شورای امنیت شکایت کرد. ابوظبی در سازمان ملل رسما این اتهام را رد کرد و وزارت امور خارجه امارات یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شد و اعلام کرد: ابوظبی خواهان حل و فصل بحران داخلی سودان از طریق سیاسی و تشکیل یک دولت مدنی در آن کشور است.

وزارت امور خارجه سودان در واکنش به این بیانیه اعلام کرد: عدم حمایت تسلیحاتی ابوظبی از نیروهای واکنش سریع کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان است.

در بیانیه وزارت امورخارجه سودان آمده‌است: وزارت امورخارجه امارات می‌داند که کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان این است که دولت ابوظبی ارسال سلاح و مزدور به نیروهای واکنش سریع را متوقف کند بویژه هنگامی که روشن شده نیروهای واکنش سریع نمی‌تواند در مقابل ارتش مورد حمایت مردم مقاومت کند.

جنگ لفظی سودان علیه امارات

به نوشته روزنامه سودان تریبون، این وزارت خانه در بیانیه خود تصریح کرد: جهان از نقش امارات در نبرد تحمیلی بر سودان آگاه است و می‌داند ابوظبی از نیروهای واکنش سریع حمایت می‌کند که این نیروها بدترین جنایات را علیه شهروندان سودانی مرتکب شده‌اند.

وزارت امور خارجه سودان بیانیه همتای اماراتی خود را ریختن اشک تمساح برای قربانی خواند و از شورای امنیت خواست تا تدابیر لازم را برای پایبندی ابوظبی به قوانین بین‌المللی اتخاذ کند و به خصومت امارات علیه سودان و مردم آن پایان دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات