Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:52:40 GMT

پرفروش‌ ترین‌های ترجمه‌ طرح تابستانه ۹۸ معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۴۷۶۵

پرفروش‌ ترین‌های ترجمه‌ طرح تابستانه ۹۸ معرفی شدند

به گزارش روز سه شنبه موسسه خانه کتاب، یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب با نام طرح تابستانه کتاب ۹۸ از ۲۵ تیر در شهرستان ها و از ۲۷ تیر در تهران تا سوم مرداد اجرا شد. بر اساس این طرح، هر فرد می تواند با اعلام کد ملی خود به کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح، تا ۱۲۰ هزار تومان کتاب بخرد و برای کتاب های تالیفی ۲۵ و برای کتاب های ترجمه ۱۵ درصد تخفیف دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح تابستانه کتاب ۹۸ با شعار کتاب، همنشین دلنشین در ۳۱ استان و با مشارکت ۶۲۸ کتابفروشی اجرا و در این مدت ۳۸۴ هزار و ۱۳۱ نسخه کتاب توسط ۹۸ هزار و ۷۶۵ نفر خریده شد. بر اساس آمار با پایان یافتن این طرح در بازه زمانی ۱۰ و ۸ روزه در استان ها و شهر تهران ۱۱ میلیارد و ۵۰۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۲۵ ریال کتاب به فروش رفته است.

پرفروش‌ترین‌های طرح تابستانه کتاب ۹۸

خودت باش دختر: «از باور کردن دروغ هایی که درباره تان گفته می شود دست بردارید تا تبدیل به همان کسی شوید که واقعا هستید» ترجمه هدیه جامعی

 - ملت عشق ترجمه ارسلان فصیحی

- جزء از کل ترجمه پیمان خاکسار

- شرمنده نباش دختر: «یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف» ترجمه هدیه جامعی

شدن ترجمه علی سلامی

- هنر خوب زندگی کردن ترجمه عادل فردوسی پور، علی شهروز ستوده و بهزاد توکلی نیشابوری

وقتی نیچه گریست رمانی درباره وسواس ترجمه سپیده حبیب

- دختری که رهایش کردی ترجمه کتایون اسماعیلی،

هنر شفاف اندیشیدن ترجمه عادل فردوسی پور، علی شهروز ستوده و بهزاد توکلی نیشابوری

تختخواب را مرتب کن، چیزهای کوچکی که می تواند زندگی ات و شاید دنیا را تغییر دهند ترجمه حسین گازر

به عنوان پرفروش ترین کتاب های ترجمه شده عمومی معرفی شدند.

همچنین کتاب های چشم‌هایش نوشته بزرگ علوی، سمفونی مردگان نوشته عباس معروفی، نخل و نارنج نوشته وحید یامین‌پور، یادت باشد بازنویسی رقیه ملاحسنی نویسنده محمدرسول ملاحسنی، جای خالی سلوچ نوشته محمود دولت‌آبادی، سلام بر ابراهیم: زندگینامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی نوشته گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، اکنون نوشته فاضل نظری، مثل خون در رگ‌های من: نامه‌های احمد شاملو به آیدا نوشته احمد شاملو، یک عاشقانه‌ی آرام نوشته نادر ابراهیمی و قهوه‌ی سرد آقای نویسنده نوشته روزبه معین پرفروش‌ترین کتاب‌های تالیفی طرح تابستانه کتاب ۹۸ شناخته شدند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت ارشاد دریافت کنند.

بر اساس آمار خانه کتاب، طی ۱۰ دوره ای که این طرح برگزار شده، در مجموع ۸۷ میلیارد تومان کتاب فروخته شده که از این میزان ۱۶ میلیارد تومان یارانه ای بوده که وزارت ارشاد به کتابفروشی ها داده و بقیه سهم خود خریدار کتاب بوده است. همچنین به طور متوسط در هر دوره ۸۰۰ کتابفروشی در طرح مشارکت کرده اند و هر بار ۲۵۰ هزار خرید صورت گرفته است؛ در مجموع هم چهار میلیون و ۱۸۰ هزار جلد کتاب طی این طرح ها فروخته شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح تابستانه کتاب 98 بازار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عماد دولت آبادی نویسنده کتاب گفت:کتاب ترگل، یکی از پرشمارش‌ترین کتاب سال‌های اخیر درباره‌ی پوشیدگی و حجاب است که اینک به چاپ نود رسیده است.


دولت آبادی افزود: این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی است که با زبانی شیوا و بیانی رسا به سوالات و دغدغه‌های مربوط به حجاب پاسخ داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه