Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@09:09:12 GMT

۴۰ درصد تخفیف ویژه برای کتاب «همرزمان حسین (ع)»

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۴۸۱۲

۴۰ درصد تخفیف ویژه برای کتاب «همرزمان حسین (ع)»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات انقلاب اسلامی؛ کتاب «همرزمان حسین (ع)» شامل ۱۰ سخنرانی مقام معظم رهبری در ماه محرم سال ۵۱ است. معظم‌له بین سال‌های ۴۶ تا ۵۵ به طور متناوب در مناسبت‌های مذهبی به تهران مسافرت می‌کردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن می‌پرداخته‌اند. در محرم سال ۵۱ به تهران عزیمت می‌کنند و در هیئت انصار الحسین(ع) و برخی از جلسات دیگر به سخنرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت انصار الحسین(ع) از هیئت‌های پرشور و انقلابی تهران بود و بسیاری از مبارزان انقلابی در جلسات این هیئت شرکت می‌کردند و سخنرانان این جلسه نیز از میان روحانیان انقلابی انتخاب می‌شدند. معظم له از ابتدای تأسیس این هیئت بار‌ها در آن سخنرانی کرده بودند. نفس سخنرانی در این جلسه، یک اقدام انقلابی از سوی ایشان تلقی می‌شد.

ایشان از سوم محرم تا ۱۲ محرم از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح در این هیئت بیانات خود را در موضوع سیره امامان معصوم(ع) در قالب طرح انسان ۲۵۰ ساله مطرح می‌کنند. تمرکز اصلی این بیانات بر تحلیل زندگی امام سجاد(ع) تا امام کاظم(ع) است. چهار امام عزیزی که در اذهان متشرعان آن زمان بیشتر به عنوان افرادی ساکت و منزوی معروف بوده‌اند.

جلسه اول این بیانات به مباحث کلی مربوط به بحث امامت و گونه‌های مختلف تحقیق در این بحث و هم فهرست مباحثی که در روز‌های بعد مطرح خواهند کرد اختصاص یافته است. در جلسه دوم درباره اهمیت شناخت امامان و توطئه‌های دشمنان برای تحریف چهره مبارزاتی و مجاهدانه این بزرگواران بحث شده است. جلسه سوم مربوط به مقامات و وظایف امامان است و در جلسه چهارم طرح انسان دویست‌وپنجاه ساله تشریح می‌شود و معانی گوناگون جهاد و منظور از مجاهد بودن ائمه (ع) روشن می‌شود.

جلسه پنجم این بیانات به تقسیم دوران امامت به چهار دوره و توضیح مختصر هر کدام از دوره‌ها سپری شده است. معظم‌له در جلسه ششم با اشاره به کار نشدن بر روی دوره چهارم امامت که از زمان امام سجاد(ع) تا امام عسکری(ع) است، بحث از این دوره را آغاز کرده‌اند. در این جلسه به شرح تحلیلی تلاش‌های مجدانه امام سجاد و امام باقر(ع) پرداخته‌اند.

جلسه هفتم که مصادف با روز نهم محرم است، شامل توضیح سیره سیاسی و اجتماعی امام صادق(ع) و بررسی روایات تاریخی مربوط به ایشان است. در این جلسه بحث مختصری از حیات سیاسی امام کاظم(ع) و همچنین موضع‌گیری‌های ائمه(ع) نسبت به قیام‌های امامزادگان انقلابی و نیز تعریف صحیح تقیه شده است.

روز عاشورا، جلسه به روز هشتم خود رسیده است. آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسه به برخورد‌های تند ائمه دوره چهارم با خلفا و علمای درباری و همچنین بحث بهره‌گیری ایشان از شعرای مجاهد پرداخته‌اند. روز نهم جلسه اختصاص به بحث امامزادگان انقلابی دارد. البتّه این جلسه بیشتر به شرح موضع‌گیری امام صادق(ع) درباره قیام زید اختصاص یافته است.

یادآور می‌شود که نام چندین نفر از امامزادگان در چندین جلسه از جلسات این سخنرانی‌ها آمده و شرح کوتاهی درباره آن‌ها داده شده است. روز دوازدهم محرم که با روز دهم این سلسله‌ جلسات مصادف شده است به توضیح مختصری درباره تقیه اختصاص یافته است و نکات نو و ارزنده‌ای در این موضوع به مخاطبان عرضه شده است.

این تخفیف صرفاً ویژه یک جلد کتاب «همرزمان حسین(ع)» است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: همرزمان حسین انتشارات انقلاب اسلامی تخفیف کتاب رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

در پی اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و مجروح شدن داور، جلسه‌ای در هیئت کشتی استان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های گذشته رقابت‌های کشتی نونهالان استان مازندران به جنجال کشیده شد و داور یکی از مبارزه‌ها مورد ضرب‌وشتم عده‌ای قرار گرفت.

فیلم منتشرشده در فضای مجازی از استفاده برخی افراد از چاقو، در حین درگیری داشت و با اتفاقاتی که در سالن رخ داد، داور که به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد.

در همین رابطه باتوجه به اینکه رئیس هیئت کشتی مازندران سرپرست تیم ملی فرنگی است و همراه با نیما صادقی داور S1 ایران که ریاست کمیته داوران هیئت مازندران را برعهده دارد، درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک بودند، روز گذشته (پنجشنبه) برای بررسی ابعاد ماجرا جلسه‌ای تشکیل شد.

این وضعیت مورد اعتراض داوران استان قرار گرفته و اینطور که پیداست در صورت عدم برخورد جدی و قاطع با چنین اتفاقاتی، اینگونه درگیری‌ها و ضرب‌وشتم‌ها رفته رفته در کشتی استان همه‌گیر می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در همین رابطه به تسنیم گفت: در این جلسه تعدادی از داوران بین‌المللی استان حضور داشتند، رئیس هیئت قول پیگیری داد و مسائل دادگاهی داوری که مورد ضرب‎وشتم قرار گرفته بود نیز در حال انجام است. قول داده شد که در بحث امنیت داوران و سالن، کارگروهی پیش از مسابقات تشکیل شود که همه مسائل مد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد در این خصوص جلوی اتفاقات بد گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی