Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@07:00:12 GMT

مبتلایان به فشار خون بالا واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۵۰۷۶

به گزارش ایسنا، محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند بیماران مبتلا به فشار خون بالا که واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند نزدیک به ۱۸ درصد کمتر احتمال دارد در فصل شیوع آنفلوآنزا جان خود را از دست بدهند.

محققان بر اساس یافته‌های پیشین خود اظهار کرده‌اند: استرس و فشاری که آنفلوآنزا به بدن وارد می‌کند می‌تواند زمینه‌ساز حمله قلبی و سکته مغزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مبتلایان به عارضه فشار خون بالا بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

در این مطالعه، محققان به بررسی اطلاعات ۶۰۸ هزار نفر در دانمارک پرداختند که در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ بین ۱۸ تا ۱۰۰ سال سن داشته و در ۹ فصل شیوع آنفلوآنزا دچار فشار خون بالا بوده‌اند.

آنها به بررسی این موضوع پرداختند که چه تعداد بیمار پیش از شروع فصل شیوع آنفلوآنزا واکسن دریافت کرده و چه تعداد از آنان جان خود را از دست داده‌اند. محققان با در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل سن، مشکلات جسمی و نوع داروی مصرفی مشاهده کردند واکسن آنفلوآنزا خطر مرگ ناشی از هر عاملی را حدود ۱۸ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ گفت: با در نظر گرفتن این یافته‌ها این باور وجود دارد که تمامی بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید به طور سالانه واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • ابداع باتری برپایه آب با چگالی انرژی بالا و چرخه عمر طولانی
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد