Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:22:59 GMT

خطر در کمین بلندمرتبه‌های فولادشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۵۱۶۷

خطر در کمین بلندمرتبه‌های فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: پله‌های اضطراری بلندمرتبه‌های فولادشهر مسدود شده و ساکنان از آن به عنوان انبار استفاده می‌کنند از سوی دیگر قسمت پایین سازه‌ها که در گذشته به عنوان بادگیر در نظر گرفته شده بوده به مراکز خرید تبدیل شده که خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، بابک محمدی در نشست با مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر نردبان موجود در آتش‌نشانی تنها تا پنج طبقه از ۱۲ طبقه بلندمرتبه‌های فولادشهر را می‌تواند پوشش دهد و در مواقع حساس و وقوع حوادث، دسترسی به دیگر طبقات امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد جهت تجهیز ناوگان آتش‌نشانی فولادشهر به یک دستگاه نردبان ۵۶ متری با حمایت شرکت عمران و واگذاری زمین برای فروش و تامین اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان، زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است.

شهردار فولادشهر خرید این نردبان را تنها یک راهکار موقت برای حضور آتش‌نشانی و ارایه خدمات در مواقع حساس دانست و تصریح کرد: پایه‌گذاری شهر جدید فولادشهر در سال ۱۳۴۷ توسط مهندسان روسی و با هدف سکونت تکنسین‌های کارخانه ذوب‌آهن انجام شد و ساخت بلندمرتبه‌ها در این شهر آغاز شد و امروز بیش از نیم قرن از عمر آن‌ها می‌گذرد و این ساختمان‌ها از نظر ایمنی و سیما و منظر شهری با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

محمدی با بیان اینکه ورودی شهر فولادشهر به واسطه احداث بلندمرتبه‌ها جلوه زیبایی ندارد، ادامه داد: این ساختمان‌ فاقد آسانسور است و از فقر تجهیزات خودکار اطفاء حریق و پله فرار رنج می‌برد و قطعا شهرداری با امکانات محدودی که در اختیار دارد، قادر به رفع همه مشکلات مربوط به این ساختمان‌ها نیست و این در حالی است که افراد ساکن در این مجموعه‌ها نیز از طبقات ضعیف جامعه به‌شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: پله‌های اضطراری بلندمرتبه‌های فولادشهر مسدود شده و ساکنان از آن به عنوان انبار استفاده می‌کنند از سوی دیگر قسمت پایین سازه‌ها که در گذشته به عنوان بادگیر در نظر گرفته شده بوده به مراکز خرید تبدیل شده که خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: از بین رفتن فضای سبز بین آپارتمان‌ها، تبدیل فضاهای باز محوطه‌ها و محل بازی کودکان به پارکینگ خودرو، از بین رفتن قلمرو و حریم فضاهای عمومی و خصوصی، تخریب مبلمان محوطه‌ها، تبدیل غیر اصولی و خارج از ضابطه بالکن‌ها سیما و منظر فولادشهر را آشفته کرده است.

محمدی با بیان اینکه قبل از وقوع حادثه‌ای همچون پلاسکو در فولادشهر باید راهکاری عملیاتی برای رفع معضل بلندمرتبه‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه ساکنان بلندمرتبه‌های فولادشهر از لحاظ مالی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند انتظار می‌رود از حوزه بافت فرسوده به اقشاری که در این اماکن سکونت دارند کمک شود تا تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار گرفته و مکانی در مسکن مهر فولادشهر و یا محلات دیگر جانمایی شود تا از این وضعیت اصلاح شود.

کد خبر 388202

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان شهرهاي ايران آتش نشاني اطفاء حريق بلندمرتبه سازي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان

گواهینامه رانندگی یک مدرک قانونی است که شخص می‌تواند با داشتن آن از وسیله نقلیه خود استفاده کند. در صورت نداشتن گواهینامه رانندگی پلیس حق دارد راننده را جریمه کند. اولین اقدام اکثر جوانان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دریافت گواهینامه رانندگی است. شور و هیجان جوانی برای دریافت کارت گواهینامه رانندگی و بی حوصلگی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باعث می‌شود برخی افراد به جای طی کردن روند قانونی دریافت گواهینامه از طریق راه‌های نادرست اقدام به دریافت آن کنند.

به گزارش مهر، در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان؛ در اولین آزمون رانندگی قبول شوید، با خرید سوالات آئین نامه رانندگی با آخرین تغییرات شما دیگر نیازی به خواندن کتاب آئین نامه نخواهید داشت. فروش مدرک معتبر، فروش گواهینامه رانندگی، فروش مدرک تحصیلی استعلامی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری و. مشاهده می‌کنیم.

کلاهبرداران به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند و شهروندان را به دام خودشان می‌اندازند و برخی از این کلاهبرداران هم پس از دریافت وجه متواری می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

یکی از مال‌باختگانی که فریب این گونه تبلیغات فضای مجازی را خورده است، می‌گوید: ۶ ماه بود که با صفحه مجازی فروش گواهینامه رانندگی آشنا شده بودم و اعتماد کردم و پول کارت به کارت کردم و قرار شد که گواهینامه رانندگی صادر کند، از واریز پول یک هفته می‌گذرد و موبایلش خاموش است و در شبکه‌های اجتماعی هم یک هفته است که فعال نشده؛ فریب خوردم، گواهینامه پایه ۳ می‌خواستم و برای شروع کار مبلغی را واریز کردم و قرار بود مابقی مبلغ را موقع تحویل گواهینامه پرداخت کنم؛ که الان دیگر در دسترس نیست.

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت: صدور مجوز‌های رانندگی تابع قوانین و مقررات برابر آئین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی است و این مجوز تابع یک سری فرآیند قانونی است.

وی افزود: از هموطنان درخواست می‌شود به هیچ وجه فریب این تبلیغات کلاهبرداری را نخورند، زیرا اگر با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود؛ لذا افراد به جای پرداخت هزینه‌های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت‌های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا بیان کرد: در این تبلیغات کلاهبرداران متخلف اقدام به دریافت هزینه‌هایی از افراد می‌کنند و دیگر هیچ ارتباطی با این‌ها برقرار نمی‌کنند و مدرکی هم صادر نمی‌شود و اگر هم گواهینامه‌ای دریافت کنند صرفاً یک کارت شبیه به گواهینامه رانندگی است و در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد و رانندگی با گواهینامه جعلی جرم است و سامانه پلیس در سراسر کشور قابلیت شناسایی گواهینامه جعلی از اصلی به واسطه هوشمند بودن را دارد.

سرهنگ‌کرمی اسد گفت: به دلیل سیستمی بودن فرآیند دریافت گواهینامه رانندگی امکان چاپ و صدور گواهینامه بدون طی مراحل قانونی اصلاً وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • خطر در کمین کشور؛ ابر بارش در ۲۱ استان
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل ذوب‌آهن و استقلال| تصمیم نکونام در واکنش به جنجال یک فیلمبردار در فولادشهر +عکس وفیلم
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)