Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای نیل به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به امنیت کامل غذایی و خودکفایی در زنجیره تولید در کشاورزی و هم‌افزایی و تعامل در جهت رشد علم و فناوری در کشور با بهره‌مندی از ظرفیت متقابل علم، فناوری و وقف به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌انداز کارخانه تولید بذر اصلاح‌شده صیفی‌جات که مراحل تحقیق، توسعه و بازاریابی آن طی 10 سال گذشته توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده، یکی از پیشنهادات مطرح‌شده از سوی این دانشگاه در متن تفاهم‌نامه، بود که قرار است این کارخانه طی 5 سال و در سه مرحله، از ظرفیت 200 میلیون بذر در سال نخست، به یک میلیارد بذر در مرحله دوم و درنهایت به 5 میلیارد بذر در مرحله سوم برسد.

ایجاد سالانه پنج رقم بذر جدید برای ارتقای کیفیت بذر رایج از جهت سازگاری با عوامل اقلیمی، مقاوم به آفات و بیماری‌های گیاهی و افزایش عملکرد در واحد سطح کشت، توسعه فضاهای فیزیکی آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه تولید بذر در کشور، حمایت از جریان تولید فناوری بذر با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های طرفین و تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان سه طرف درخصوص اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه و... ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه است.

براساس این تفاهم‌نامه که 5 سال اعتبار دارد، دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار مدیریت تولید دانش و توسعه فناوری، سازمان اوقات و امور خیریه متولی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری نیز مسئولیت تأمین نیازهای مالی متناسب با مراحل توسعه تفاهم‌نامه در چارچوب ضوابط و مقررات، است.

انتهای پیام/

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید