Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:32:17 GMT

صاحب آزمایشگاه متخلف عیارسنجی طلا در اهواز محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۵۳۵۴

صاحب آزمایشگاه متخلف عیارسنجی طلا در اهواز محکوم شد

رضا دهدشتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در بازرسی انجام گرفته از طلافروشی های خوزستان، یک واحد طلافروشی که بدون اخذ پروانه استاندارد و تجهیزات لازم با عنوان آزمایشگاه عیارسنجی طلا اقدام به عیارسنجی و تخلف در بازار طلای این استان می کرد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی در ادامه افزود: دادگاه این واحد صنفی متخلف را به یکسال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی به دولت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهدشتی زاده گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال۹۶ سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار رسمی مصنوعات فلزی گران‌بها است.

مدیرکل استاندارد خوزستان بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان تماس بگیرند.

بر اساس گزارش ایرنا در تیر امسال نیز چهار واحد صنفی طلافروشی متخلف در اهواز به هشت سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و هفته گذشته نیز یک طلا فروش در اهواز به دلیل ممانعت از بازرسی استاندارد به ۴۰ میلیون ریال پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

۷۱۵۸ / ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار طلا تجهیزات آزمایشگاهی استاندارد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان، به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه در راستای نظارت و کنترل بر عملکرد اصناف ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در مدت ۲ روز از ۱۱۵ واحد صنفی در سطح شهرستان رودسر بازدید کردند، گفت: در این بازرسی‌ها از ۳۱ واحد صنفی تعهد گرفته وبه ۵۲ واحد صنفی هم تذکر داده شد.
وی همچنین افزود: برای ۱۱ واحد صنفی اخطار پلمب صادر و ۶ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و نقض ضوابط انتظامی در اجرای ماده ۱۷ قانون نظام صنفی بسته و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

 

دیگر خبرها

  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد