Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی همگانی است و منحصر به بحث عفاف و حجاب نیست و مصدایق زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه‌ی قم، سید محمدتقی حسینی در نشست خبری امروز که با موضوع گزارش عملکرد یکساله‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در ساختمان همین ستاد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، گفت: هفته‌ی اول ماه محرم به عنوان هفته‌ی احیای امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امام حسین(ع) در وصیت‌نامه‌ی خود به برادرش محمد حنفی اعلام کرد، هدف از قیام من احیای فریضه‌ی فراموش شده‌ی امربه معروف و نهی از منکر است، در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع امر به‌ معروف و نهی منکر داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: شعار هفته‌ احیای امربه معروف و نهی از منکر، «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» نام‌گذاری شد و هر روز این هفته نیز نام ویژه‌ای دارد: روز اول، امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان و روز دوم، مطالبه‌گری و روزهای آتی به ترتیب؛ مسئولیت اجتماعی، فرهنگ‌سازی، رسالت رسانه، نظارت همگانی و رونق تولید ملی نام گرفته است و این هفته از ۱۰ الی ۱۶شهریورماه است.

وی خاطرنشان کرد: بدحجابی برخلاف قانون کشور است و با قانون‌شکنان باید برخورد شود. حجاب مردم یک شهر ویترین ظاهری و نشان‌دهنده‌ی ظاهر آن شهر است لذا لازم است بحث امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود، فعالیت‌های فراوانی در این زمینه انجام شده است مانند تشکیل شورای امربه‌ معروف در تمام ادارات استان، ایجاد دفاتر مرکزی امربه معروف در حرم مطهر و مسجد جمکران و ایجاد گروه‌های مردمی که به تذکر لسانی می‌پردازند.

حسینی افزود: طبق قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تمام مردم حق دارند در چارچوب قانون و حفظ حرمت‌ها، مسئولان را به خیر دعوت کرده و ارشاد کنند و هیچ مسئولی حق ندارد مانع از انجام فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر شود و خللی در این کار ایجاد کرده و حمایت مادی، معنوی و قضای از آمران نیز در دستورکار جدی ستاد قرار دارد.

به گفته وی، در مناطق ۸‌گانه‌ی شهر قم و ۵ بخش اصلی شهر مانند پردیسان و فردو نیز شورای امربه‌معروف و نهی از منکر زیر نظر ائمه جمعه، اتاق اصناف قم و مکان‌های گردشگری و هتل‌ها و مسافرخانه‌های استان و مجتمع‌های رفاهی بین راهی نیز این شورا تشکیل شده است و در مکان های پرتردد شهر مانند؛ خیابان شهدا، فلکه‌ی شهید دستغیب و کوه خضر نبی(ع) نیز آمران به معروف به تذکر لسانی می‌پردازند.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال تحصیلی نیز در مدارس استان به دانش آموزان آموزش‌های لازم جهت شناخت منکر و عمل به امر معروف و در دانشگاه‌ها نیز کرسی‌های آزاد اندیشی باهدف توجیه جوانان نسبت به حجاب اجرا خواهد شد و در این راستا از تمام رسانه‌ها تقاضا داریم نسبت به پوشش خبری طرح‌ها و ترویج هرچه بهتر امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - درباره اثرات مخرب استفاده از شبکه‌های اجتماعی تحقیقات گسترده‌ای انجام شده است. مطالعات جدید نشان می‌دهد، حتی یک هفته استفاده نکردن از این شبکه‌ها، اعتماد‌ به‌ نفس و نگرش زنان جوان را نسبت به بدن خود بهبود خواهد بخشید.
بر اساس گزارش مجله ScienceDirect، پژوهشگران در جریان مطالعه‌ای تحقیقاتی در یکی از دانشگاه‌های کانادا مشاهده کرده‌اند که فشار روانی بر زنان جوانی که به صورت مداوم در حال مقایسه اندام خود هستند، بسیار بالاست.

گروهی از دختران جوان که در این مطالعه تحقیقاتی شرکت کرده‌اند، از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی در زندگی‌شان گفته‌اند، از جمله اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی توانایی آنان در ایجاد روابط را کاهش داده، خواب آنان را مختل کرده و همچنین سبب شده که حتی به خودکشی بیاندیشند.

در این مطالعه ۶۶ دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه یورک تورنتو به دو گروه تقسیم شدند. دسترسی گروه اول به مدت یک هفته به فیس‌بوک، تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قطع شد و گروه دیگر طبق روال معمول به این شبکه‌ها دسترسی داشتند.

پیش از آغاز مطالعه نیز با شرکت‌کنندگان هر دو گروه مصاحبه و سوالاتی مانند میزان تمرکز، اعتماد به نفس و نگرش نسبت به بدنشان پرسیده شد. مثلا اینکه چقدر از اندام خود راضی هستند؟ آیا دوست دارند مانند مدل‌های مجلات به نظر برسند؟ چقدر در روز بدن خودشان را با اینفولئنسرهای شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنند؟ نسبت به بدن خود شرم دارند؟

به گفته جنیفر میلز، استاد روانشناسی که این پژوهش را هدایت می‌کرد، پاسخ‌ها شوکه کننده بود و از اثرات مخرب بزرگی خبر می‌داد که اغلب در تحقیقات روانشناسی نادیده گرفته می‌شوند.

 

حتی پس از اصلاحات آماری که تنوع طبیعی در نحوه تفکر افراد در مورد بدن خود را در نظر گرفته بود، بین دو گروه مطالعه تفاوت آشکاری وجود داشت. بدین ترتیب که اعتماد به نفس و نگرش نسبت به بدن خود در گروهی که در یک هفته از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده بودند، به میزان قابل توجهی بهتر بود.

میلز که بیش از دو دهه است در مورد نقش هدفمند رسانه‌ها بر زنان و به خصوص تاثیر آن بر اختلالات زنان تحقیق کرده است، می‌گوید: «این موضوعات پیش از فراگیر شدن اینترنت تا امروز که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به طور چشمگیری اجتناب‌ناپذیر شده، وجود داشته است. البته در آن زمان، فقط می‌توانستید تعداد محدودی از دقایق یا ساعات خود را صرف خواندن مجلات مد و زیبایی کنید و این مجلات دست کم فقط یک بار در هفته منتشر می‌شدند اما حالا هر لحظه در معرض خواندن و دیدن مطالب از این دست هستید.»

این استاد روانشناسی همچنین معتقد است، پرهیز استفاده از شبکه‌های اجتماعی به تنهایی منجر به تغییر در ارزش‌های روانشناختی در بین زنان جوان نخواهد شد.

عدم استفاده از چنین شبکه‌هایی افراد را به ملاقات بیشتر حضوری با دوستان، خواب با کیفیت و بودن در هوای تازه و ورزش نیز سوق می‌دهد؛ فعالیت‌هایی که به اثبات برای سلامت جسم و روان نقش بسیار مهم و سودمندی ایفا می‌کنند.

هدف نهایی از این مطالعه این است که آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از استفاده کنترل‌نشده از شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم