Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:38:45 GMT

ساخت ۳۷۰۰ واگن جدید از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۵۶۷۸

ساخت ۳۷۰۰ واگن جدید از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت

سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از ٢١٣ دستگاه ناوگان ریلی جدید که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در محل ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، گفت: امروز ٢١٣ واگن باری مسافری و لوکوموتیو وارد شبکه ریلی کشور شد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ورود ناوگان به شبکه ریلی ٥٨ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به تفاهنامه جدید با سازمان برنامه و بودجه کشور، تا پایان سال آینده ٩٧٤ دستگاه انواع لوکوموتیو و واگن باری و مسافری با استفاده از منابع داخلی و با اتکا به تولید داخل به شبکه ریلی کشور اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی از توسعه شبکه ریلی کشور از طریق ٥ روش مالی جدید خبر داد و گفت: سبدی از منابع متعدد مالی برای توسعه شبکه ریلی کشور در نظر گرفته‌ایم. مهمترین آن استفاده از ظرفیت تبصره ١٨ قانون بودجه است که برای سال جاری نیز توسط مجلس تمدید شد و می‌توانیم در سال جاری از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت ماده١٢ قانون رفع موانع تولید نیز راه دوم است. در همین راستا ٢٢ پروژه به ارزش دو هزار میلیارد تومان در ارتباط با این ماده قطعی شده است و با سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به تفاهم رسیدیم تا از منابع صرفه‌جویی سوخت سرمایه مورد نیاز تامین شود.

رسولی اضافه کرد: بر این اساس با استفاده از ظرفیت ماده١٢ قانون بودجه قرار است سه هزار و ٧٩١ دستگاه انواع واگن ساخته شده و به شبکه ریلی کشور اضافه شود.

رسولی ادامه داد: از بازار سرمایه نیز در حال تامین مالی هستیم و در همین راستا دو پروژه با اعتبار ٣٠٠ میلیارد تومان در حال برنامه‌ریزی است.

مدیر عامل راه آهن استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی را یکی دیگر از راه‌های توسعه شبکه ریلی کشور اعلام کرد و گفت: امکان استفاده از منابع این صندوق برای توسعه شبکه ریلی فراهم است.

وی خبر داد که با پشتیبانی وزیر راه و شهرسازی، صندوق توسعه حمل و نقل نیز تاسیس می‌شود که یکی دیگر از روش‌های جدید تامین مالی برای توسعه شبکه حمل و نقل است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین در ٧ ماه باقیمانده سال، ٣٧ دستگاه ناوگان مسافری، ٣٠ دستگاه لوکوموتیو و ٢٥٥ واگن باری به شبکه ریلی کشور اضافه می‌شود.

به گفته رسولی عمر متوسط ناوگان ریلی ٢٤ سال است که با ورود دستگاه‌های جدید از امروز کاهش پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی راه و شهرسازی سعید رسولی بهینه سازی مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۱۷ بوستان جدید به مساحت ۶۹۲ هزار و ۶۲۱ مترمربع با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ احداث شد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های استفاده از پساب تصفیه شده در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز با رویکرد توسعه پایدار در سطح بوستان‌های جنگلی و فرا شهری انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حوزه معاونت خدمات شهری و در سطح مناطق هشتگانه پیش‌بینی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است تا از پساب‌های تصفیه شده در بوستان‌های جنگلی استفاده شود.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز و حذف آبیاری تانکری اقدام مهم دیگری در سال گذشته بوده است که سال ۱۴۰۲ در این خصوص ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و کاهش میزان مصرف آب دارد تا جایی که در سطح مناطق هشت‌گانه هیچ‌گونه آبیاری با تانکر مگر در مواقع حادثه یا قطعی آب، وجود ندارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه شبکه‌ها و خطوط انتقال آب خام در سال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۲۳۵ متر طول با هزینه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان توسعه شبکه انجام شد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه مساحت آبیاری تحت فشار ۳۰ هزار مترمربع و آبیاری قطره‌ای ۲۵۰ هزار مترمربع است، افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ مترمکعب حجم مخزن برای شبکه‌های آبیاری فضای سبز احداث شد.

کد خبر 748148

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق