Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهری از تمدید طرح خرید جریمه سربازی برای مشمولان غایب در سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این طرح در سال های آینده تمدید نمی شود، مشمولان هرچه سریع تر برای ثبت نام اقدام کنند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «تقی مهری» امروز سه شنبه دوازدهم شهریور در نشست خبری گفت: یکی از موضوعات مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت مقدس سربازی است و دوران خدمت سربازی اولین عرصه حضور سرباز در شرکت در دوره های مسئولیت پذیری و مشارکت جوانان در عرصه های مهم دفاعی، نظامی، امنیتی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه توان دفاعی و نظامی یکی از ارکان مهم و مولفه های مهم برای هر کشوری است، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران سربازان نقش مهمی در توان دفاعی و امنیتی کشور دارند و نیروهای مسلح ما مفتخرند که از وجود سربازان مسئولیت پذیری برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و استقرار و برقراری امنیت و آسایش کشور بهره مند هستند و این دوران یک فرصت مغتنمی است برای کسانی که می خواهند در عرصه دفاعی، کسب مهارت سربازان را فراهم کنند؛ بنابراین تقویت روحیه ایثارگری و کمک به دیگران از مزایای دوران مقدس است. سربازان در دوران خدمت خود نظم پذیری، قانون پذیری و مشارکت در صحنه های اجتماعی مانند سیل و زلزله را می آموزند.

 

وی گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از نیمی از رزمندگان ما سربازان بودند و امروز هم سربازان در دفاع از کشور و برقراری نظم و امنیت نقش مهمی دارند. امیدواریم ما بتوانیم در نیروهای مسلح از وجود این سربازان بهترین استفاده را بکنیم. بر همین اساس ستاد نیروهای مسلح برنامه های خوبی را پیش بینی کرده است.

 

سردار مهری با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت آموزی برای سربازان خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین دولت و ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفته است. شعار ما این است برای هر سرباز، یک مهارت و همچنین برای بعد از سربازی هم دولت تسهیلات خوبی را برای کسانی که در دوران مهارت آموزی شرکت کردند، فراهم کرده و این تسهیلات تا پنجاه سالگی برای آنها ارایه خواهد شد.

 

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با اشاره به واقعه عاشورا افزود: همه ما مدیون نهضت عاشورا هستیم. انقلاب اسلامی ما پرتویی از قیام امام حسین (ع) است.

 

وی برای مشمولان شرکت در کنکور نیز بیان کرد: به کسانی که در سال جاری متقاضی شرکت در کنکور بودند و از سال گذشته معافیت تحصیلی داشتند تا مهر ماه فرصت داده شده است برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند؛ این فورجه برای کسانی است که در ماه های تیر، مرداد و شهریور می بایست به خدمت اعزام شوند.

 

سردار مهری با اشاره به کسر خدمت ایثارگری خاطرنشان کرد: کلیه فرزندان ایثارگران که والدین شان 28 ماه سابقه خدمت، 24 درصد جانبازی و 29 ماه سابقه ایثارگری دارند تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا برای معافیت سربازی اقدام کنند و کسانی که مشمول غایب بودند تا 12 فروردین می توانند از این خدمات استفاده کنند. همچنین برابر قانون، کسانی که والدین شان 30 ماه ایثارگری و 24 ماه سابقه اسارت داشته باشند هم فرزندان شان می توانند معاف شوند لذا این افراد نیز تا پایان شهریور ماه فرصت ثبت نام دارند.

 

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با اشاره به معافیت قهرمانان ورزشی تصریح کرد: کسانی که رتبه های اول تا سوم المپیک، مسابقات جهانی و آسیایی را کسب کرده باشند و توسط وزارت ورزش و جوانان به سازمان معرفی شوند از انجام دوره خدمت سربازی معاف می شوند لذا این افراد می توانند در دفاتر خدمات الکترونیک پلیس به علاوه 10 ثبت نام کنند. همچنین مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

 

سردار مهری در ادامه افزود: قهرمانان پارالمپیک هم می توانند یا خود یا فرزندان شان که مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند با معرفی وزارت ورزش و جوانان از خدمت سربازی معاف شوند.

 

وی از برگزاری جشنواره ورزش نیروهای مسلح در سال خبر داد و اظهار کرد: در سال های گذشته این جشنواره توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و با هدف توسعه و اعتلای امر ورزش در سربازان برگزار می شد لذا این جشنواره امسال نیز در اول مهر ماه در 13 رشته ورزشی برگزار و تا بهمن ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: ناجا با همکاری صدا و سیما در رادیو جوان برنامه ای به نام سرباز جوان را به صورت زنده هفته ای یک بار در چهارشنبه ها روی آنتن می برد. همچنین طرح خاطرات سربازی نیز از دیگر برنامه های ستاد است که با هدف تشویق سربازان به شور، نشاط و هیجان در دوران سربازی برگزار می شود.

 

سردار مهری از تمدید طرح خرید خدمت سربازی مشمولان غیبت در سال 98 خبر داد و گفت: این مشمولان طبق طرح مجلس می توانستند با پرداخت جریمه کارت معافیت خود را دریافت کنند لذا بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شد این طرح تا پایان سال 98 تمدید شود؛ بنابراین مشمولان غایب می توانند تا پایان فروردین سال جاری جریمه خود را پرداخت و از خدمت سربازی معاف شوند. با توجه به اینکه این طرح در سال آینده و سال های آتی تمدید نخواهد شد، مشمولان هرچه سریع تر در این زمینه اقدام کنند و همچنین ستاد نیروهای مسلح تسهیلاتی نیز برای مشمولان غایب هشت سال فراهم کرده که بر اساس آن در صورتی که پنجاه درصد از قسط جریمه خود را پرداخت کرده باشند، می توانند در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

 

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با تاکید بر خانواده های مشمولان افزود: تنها مرجع قانونی کسب اطلاع از قوانین، سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا است. آنها به صورت الکترونیکی و تلفنی می توانند کسب اطلاع کنند. متاسفانه افراد غیر کارشناس تحت این عنوان و با وعده معافیت و کفالت فرزندان از خانواده ها اخاذی می کنند که عواقب خوبی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل کانون های مساجد عزاداری حسینی مجلس بیرجند معافیت سربازی سردار مهری خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برای جذب امریه سربازی فراخوان داد. در این فراخوان از کلیه علاقمندان واجد شرایط دعوت شد که در صورت دارا بودن شرایط ذیل رزومه خود را جهت بررسی و دعوت به مصاحبه ارسال کنند:

شرایط عمومی متقاضیان

فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های فنی و مهندسی

فاقد غیبت

فاقد گواهی کسری خدمت

شرایط اختصاصی

مسلط به ICDL

توانایی کار با فتوشاپ و تسلط به اصول طراحی

توانایی کار با نرم‌افزارهای تدوین فیلم edius یا premier

توانایی کار با نرم‌افزار aftereffect

توانایی انجام کار اجرایی

روابط‌عمومی بالا

توانایی انجام کار گروهی و تیمی

مسلط به اصول مکاتبه

آشنایی با اصول ویراستاری علمی و ادبی متون

کد خبر 6093818

دیگر خبرها

  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • بمب پرسپولیس در تبریز منفجر می شود؛ مهدی ترابی پایان فصل در تراکتور؟
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس