Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بسکتبال ایران گفت: در بازی دیروز شاهد بودیم که تونس تیم منسجم‌تری نسبت به پورتوریکو است و متاسفانه در این دو بازی برابر حریفان در ریباند حمله و ریباند دفاعی مشکل زیادی داشتیم.

قاسم کیانی در گفت و گو با ایسنا،‌ درباره بازی تیم ملی بسکتبال ایران برابر تونس و باخت مقابل این تیم توضیح داد: ابتدا باید بگویم که از نظر من تونس نسبت به تیم پورتوریکو سازمان یافته‌تر و منسجم‌تر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که متکی به بازی گروهی بود و روی افراد حساب باز نکرده بود، ضمن اینکه بازیکنان فوق‌العاده‌ای مثل صلاح مِجری را هم در ترکیب داشت که فوق‌العاده بود. پیش بینی هم می‌شد که این بازیکن فوق‌العاده ظاهر شود اما در مجموع تونس تیمی کامل بود و کارهای گروهی فوق‌العاده‌ای داشت.

او ادامه داد: دومین موضوع هم این بود که تیم ما بعد از باخت برابر پورتوریکو از لحاظ روحی برای بازی دیروز آماده نبود. مهم بود که از لحاظ روحی برگردیم، به هر حال ماهیت مسابقه برد و باخت است و باید این را درک کنیم. متاسفانه این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل از ابتدای بازی ما به دنبال تونس بودیم. همه این مسائل دست به دست هم داد تا این بازی را واگذر کنیم، ضمن اینکه باید تاکید کنم تونس تیم فوق‌العاده خوبی بود و سازمان یافته‌تر از پورتوریکو بازی کرد.

این کارشناس بسکتبال درباره عملکرد ضعیف بازیکنان شوت‌زن ایران نیز گفت: من اعتقاد زیادی به روز خوب و بد ندارم،‌ اما موضوع این است که وقتی بازی زیر سبد یک تیم در جریان مسابقه خوب باشد، بازیکنان سه امتیازی زن هم عملکرد خوبی خواهند داشت. وقتی زیر سبد خوب باشید، بازیکن پیرامونی با این ذهنیت توپ را پرتاب می‌کند که درصورت گل نشدن توپ بار دیگر توپ در اختیار خودشان خواهد بود. اتفاقی که با وجود صلاح مِجری برای تونس افتاد و بازیکنان این تیم با خیال آسوده پرتاب‌های سه امتیازی انجام می‌دادند. متاسفانه در زیر سبد ما را کنترل کرده بودند و همین موضوع باعث می‌شد بازیکنان شوت‌زن ایران با اعتماد به نفس کافی شوت نزنند.

کیانی گفت:‌ زمانی که مایکل جردن در لیگ NBA برای تیم شیکاگو بولز بازی می‌کرد،‌ امتیاز آورترین بازیکن این مسابقات بود،‌ شیکاگو یک بازیکن ۲ متر و ۲ سانتمیتری به اسم دنیس رادمن داشت که از او به عنوان سلطان ریباند نام می‌بردند. وقتی از جردن پرسیدند چگونه پرتاب‌های خود را با این دقت وارد سبد می‌کند، گفت: "ما بازیکنی مثل رادمن را در ریباند داریم که باعث می‌شود من با خیال راحت توپ را پرتاب کنم، چون می‌دانم که اگر توپ وارد سبد نشود دنیس در ریباند توپ را تصاحب می‌کند". حالا این اتفاق در بازی روز گذشته با وجود مِجیری برای تونس رخ داد و آن‌ها با خیال راحت سه امتیازی زدند و متاسفانه در تیم ما این چنین نبود. شوت‌زن‌های ما اعتماد به نفس کافی را نداشتند. ضمن اینکه از نظر روحی هم به دلیل باخت در بازی اول شرایط خوبی نداشتیم.

او تاکید کرد: البته من معتقدم که حامد حدادی نسبت به بازی با پورتوریکو بهتر بود، چرا که پورتوریکو مثل تونس بازیکنی چون صلاح مِجیری نداشت. حامد در این بازی دبل دبل کرد و نزدیک بود تریپل دبل (triple double) هم کند. حامد را کنترل کرده بودند اما پاس گل داد،‌ دفاع کرد،‌ امتیاز گرفت و در کل عالی ظاهر شد. متاسفانه بازیکنان ما به‌ جز حامد، نتوانستند در حد و اندازه خود ظاهر شوند و این موضوع به بحث روانی بازیکنان برمی‌گردد که هنوز در افسوس باخت بازی گذشته بودند. ضمن اینکه تونس در کار گروهی فوق‌العاده بود و هر زمان که می‌خواستند بازی را در اختیار می‌گرفتند. شما اگر دقت کنید وقتی اختلاف به ۵ امتیاز کاهش یافت و ما فکر کردیم به بازی برگشته‌ایم، تونسی‌ها با توجه به تجربه بالا و کار گروهی منسجمی که داشتند، عرصه را برای ما تنگ کرده و اختلاف را بار دیگر افزایش دادند. تونس میانگین سنی ۳۲ سال را داشت و این موضوع شاید گاها بد باشد، اما در بعضی جاها مانند بازی برابر ایران به کمک آن‌ها آمد. 

سرمربی سابق تیم جوانان بسکتبال ایران در مورد عملکرد کادرفنی در تعویض‌ها و تصمیم‌ها نیز گفت: کادرفنی همه تلاش خود را به کار گرفت و متاسفانه بازیکنان ما در حد و اندازه خود ظاهر نشدند، تنها حامد بود که در حد خود بازی می‌کرد و خوب هم کار کرد. با این موضوع هم موافق نیستم که کادرفنی می‌توانست تعویض‌های بهتری انجام دهد. از نظر من تنها فردی که به خوبی از شرایط بازیکنان تیم اطلاع دارد کادرفنی است و نمی‌توان گفت تلاش نکردند. اگر تنها یک بازیکن ما خوب نبود می‌توانستیم به تعویض‌ها خورده بگیریم، اما در بازی روز گذشته همه بازیکنان ما بجز حامد شرایط خوبی نداشتند، به همین دلیل است که معتقدم شرایط روحی بازیکنان ما خوب نبود.

کیانی با اشاره به ضعف‌های فنی تیم ملی ایران در این دو بازی گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در ریباند حمله و ریباند دفاعی بود. ما حتی در تمرینات هم برای هر ریباند سه امتیاز را در نظر می‌گیریم و این نشان از اهمیت بالای ریباند است. در بازی با پورتوریکو چندین بار این اتفاق افتاد که آن‌ها در یک حمله ۵ بار صاحب توپ شدند، این برای هر تیمی یعنی قتل. بازیکنان ما هماهنگی کافی را نداشتند و توپ‌های زیادی لو دادیم، این ریباندهای متعدد تیم حریف یعنی قتل برای تیم ما! از نظر من حتی اگر تنها دو اشتباه ما در توپ لو دادن مقابل پورتوریکو کم بود به برتری می‌رسیدیم. فشار دفاع تمام زمین پورتوریکو به قدری بالا بود که بازیکنان ما حتی اصول اولیه را هم فراموش کرده بودند. در چهار ثانیه آخر باید سه بازیکن روی سر بازیکن صاحب توپ خراب می‌شدند نه اینکه یارهای خود را ول نکنند، در چهار ثانیه تنها باید حریف توپ را پرتاب می‌کرد و به فکر پاس دادن نیست!

او در پایان گفت: در مجموع باید بگویم که مابه این دو بازی امیدوار بودیم و متاسفانه نتوانستیم به برد برسیم. به بازی تونس هم بیشتر دل خوش بودیم که دیدید تیم تونس خیلی منسجم‌تر، کامل‌تر و بهتر از پورتوریکو بازی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي بسكتبال ايران جام جهانی بسکتبال 2019 چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و طبیعت تهران در بازی نخست از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از ساعت 16 امروز (شنبه) به مصاف هم رفتند که این دیدار با حساب 84 بر 74 به سود طبیعت به پایان رسید.

طبیعت در کوارترهای اول، سوم و چهارم با نتایج 19 بر 17، 25 بر 15 و 26 بر 21 برنده شد و کوارتر دوم را 14 بر 21 واگذار کرد.

جردن استیونس گارد تیم طبیعت با کسب 41 امتیاز و هفت پاس گل، ستاره تیمش بود. جمال جونز هم 17 امتیاز و شش ریباند برای ذوب‌آهن به ثبت رساند.

دیدار دوم تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و طبیعت تهران، دوشنبه دهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

شهرداری گرگان و مهرام تهران، برگزارکننده دیگر بازی‌های مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال هستند.

دیگر خبرها

  • لیگ برتر بسکتبال، طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • لیگ برتر بسکتبال| طبیعت از سد ذوب‌آهن گذشت
  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف/ پیروزی فیلا با درخشش امبید
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA