Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:56:28 GMT

۷۰ درصد جاده باغچه - سبزوار نیازمند ترمیم است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۷۰۱۲

۷۰ درصد جاده باغچه - سبزوار نیازمند ترمیم است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع، مبلغ مورد نیاز برای اجرای عملیات ترمیم مسیر شریانی باغچه- نیشابور- سبزوار را ۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: آسیب دیدگی سطح جاده بر ایمنی رفت و آمد خودروها و وضعیت ترافیک بی تاثیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا خجسته افزود: آسیب دیدگی سطح جاده از آن جهت دارای اهمیت است که با تداوم روند آسیب "جسم جاده" تخریب می شود.  به عنوان مثال خرابی رویه جاده منجر به ایجاد گودال می شود لذا اقدامات راهداری با توجه به کمبود اعتبارات تا حدی است که وجود اینگونه آسیبها ایمنی جاده را به خطر نیندازد.

وی ادامه داد: بودجه مورد نیاز سالانه برای نگهداری از جاده های خراسان رضوی دو هزار میلیارد ریال است. پارسال ۸۰ درصد از این مبلغ برای ترمیم راههای استان تخصیص یافت.

ترمیم هفت ساله آزاد راه مشهد- باغچه

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مسیر ۴۰ کیلومتری آزادراه مشهد- باغچه را از جمله راههای پر رفت و آمد و مهم این استان توصیف و بیان کرد: این جاده از سال ۱۳۸۲ مورد بهره برداری قرار گرفته است.  ۱۵ سال زیر ترافیک بودن این مسیر آن را اخیرا به شدت نیازمند ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت کرده بود.

علی رجایی بر اهمیت نگهداری مستمر از راهها تاکید و بیان کرد: ترمیم و روکش آسفالت این مسیر که سال ۱۳۹۱ از سوی معاونت ساخت و توسعه راههای این اداره کل آغاز شد به پایان رسیده است. هم اینک نیز ترمیم ترمیم آخرین قطعه از کیلومتر ۲۳ تا کیلومتر ۳۲ مسیر مشهد- باغچه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در حال اجرا است.  

وی ادامه داد: پیمانکاران طرحهای نگهداری جاده ای، روکش و کیفیت آسفالت آن را از زمان تحویل یک پروژه آزادراهی به مدت پنج تا هفت سال ضمانت می کنند.  پس از این مدت باید آسیبهای سطحی آسفالت به سرعت ترمیم شوند تا منجر به ایجاد ترک و خسارت عمقی به جاده نشود. با این وجود به خاطر کمبود و بعضا فقدان بودجه کافی، اولویت راهداری ترمیم راههای به شدت خراب و دارای ترک است. به همین خاطر ترکهای سطحی جاده ها در زمان مناسب ترمیم نمی شوند و همین موجب ایجاد خسارت بیشتر به جاده می شود.  

رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه از ترمیم برخی قطعات آزادراه مشهد- باغچه سالها می گذرد باید طی سالهای آتی نسبت به ترمیم مجدد روکش آن اقدام شودو

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.  تاکنون دو آزادراه شامل مسیر مشهد- باغچه و کنارگذر شمالی مشهد با مجموع طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده اند.

۳۲۲۱/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سبزوار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  محمود شم آبادی در نشست شورای اداری خوشاب گفت: هر یک از شهرستان های غرب خراسان رضوی ظرفیت های فراوانی دارند اما تمرکز عمده صنایع در سبزوار، باعث بروز مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی در این شهر بزرگ شده است.

وی اظهار کرد: گفتمان توسعه غرب خراسان رضوی نیازمند تبیین است، بدین مفهوم که مسیر توسعه باید علاوه بر سبزوار، برای دیگر شهرستان‌های همجوار نیز به درستی تعریف شود.

فرماندار خوشاب گفت: در مواردی که زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران در سبزوار فراهم نیست، ایجاد حس مشارکت و ترغیب آنها به شهرستان های مجاور برای سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی خطه غربی خراسان رضوی را شتاب خواهد بخشید.

شم آبادی گفت: برای نمونه همه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی خوشاب فراهم شده و این ناحیه مهیای جذب سرمایه گذاران است و سرمایه گذاران خوشابی زیادی نیز در تهران و دیگر مناطق کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در منطقه هستند که باید در کنار ایجاد مشوق ها، موانع موجود از مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال با شعار جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: نهادهای اداری توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند در این راستا زیرساخت های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاری های جدید نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار خوشاب گفت: مدیران باید با فاصله گرفتن از روزمرگی به برنامه‌های جاری بسنده نکنند و با رویکرد و راهبرد مناسب، مساله شناسی و بهره مندی از شاخص های آماری تحول را رقم زنند.

شم آبادی یا اشاره به در پیش بودن توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اداری با شناسایی مسائل حوزه خود و تعریف برنامه برای جذب اعتبارات مورد نیاز با مدیران کل رایزنی کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

 
 

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد