Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدحسن صباغزادگان» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در دیدار با فرماندار خاتم با اشاره به اقلیم خاص این شهرستان، اظهار کرد: در چند سال گذشته چندین طرح برای افزایش پایداری شبکه برق شهرستان خاتم انجام‌ شده که ضریب اطمینان آن را بالا برده است.

وی طرح مهم دیگری که برای افزایش پایداری شبکه در حال اجراست را رینگ کردن شبکه برق این شهرستان با شبکه برق شهرستان ابرکوه بیان کرد و گفت: تاکنون بخشی از تجهیزات فاز اول آن خریداری و مناقصه عملیات اجرایی طرح برگزار و مطالعات بخش دوم آغازشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صباغزادگان همچنین با اشاره به استقرار نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی چاهک در این شهرستان، تصریح کرد: یکی از خصوصیات شاخص این نیروگاه، تامین برق کل منطقه چاهک در زمان حداکثر تولید این نیروگاه است که از ساعت 10 صبح تا 16 عصر ادامه دارد و در این ساعت‌ها منطقه چاهک را از شبکه برق سراسری بی‌نیاز می‌کند.

«فرجام فاضلی» فرماندار شهرستان خاتم نیز با قدردانی از مدیریت برق منطقه‌ای یزد به دلیل توجه به رفع نیازهای انرژی الکتریکی این شهرستان، انرژی الکتریکی را یکی از مولفه‌های اصلی توسعه صنعتی این شهرستان برشمرد.

وی افزود: در حال حاضر، انرژی الکتریکی شبکه‌های موجود جوابگوی نیاز این شهرستان و توسعه صنایع کوچک است ولی برای ایجاد صنایع بزرگ‌تر نیازمند انرژی بیشتری هستیم که امیدواریم با اجرای طرح رینگ کردن شبکه برق، به این زیرساخت دست‌ یابیم.

وی ضمن بیان رضایت از راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی چاهک و پیگیری ایجاد نیروگاه 10 مگاواتی دیگر، ابراز امیدواری کرد برای دو نیروگاه دیگری که مجوز آن صادر شده است، پیگیری لازم انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی برق فرماندار فرماندار شهرستان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم