Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@23:51:11 GMT

دلیل قطع ناگهانی برق پالایشگاه آبادان و انتشار دود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۷۲۹۲

به گزارش ایلنا، افزایش فلرینگ (دود و آلودگی ناشی از سوختن گاز همراه نفت) مشعل‌های پالایشگاه نفت آبادان در روز یکشنبه موجب انتشار دود و آلودگی برای مدتی در فضای آبادان شد که گله مندی و نگرانی شهروندان را در پی داشت.
 
روابط عمومی پالایشگاه آبادان روز سه شنبه اعلام کرد: در پی قطع ناگهانی برق پالایشگاه به منظور ایمنی واحد‌های عملیاتی و جلوگیری از صدمه جبران‌ناپذیر به آن‌ها، پالایشگاه ناچار به افزایش گاز فلرینگ برای مدت کوتاهی شد که پس‌از نرمال‌شدن وضعیت در واحدها، فلرینگ نیز به حالت نرمال برگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بنا به اعلام روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان، این پالایشگاه به دلیل مشکل برق در یک قطعه با قدمت هفتاد سال کارکرد و قطع برق کلی بطور موقت درحالت واگردانی و سلو قرار گرفت که با مدیریت بخش‌های فنی و پشتیبانی شرکت در کوتاه‌ترین زمان رفع اشکال به عمل آمد و شرایط به حال عادی برگشت.
 
همچنین بنا به اعلام این روابط عمومی افزایش میزان‌فلرینگ در روز یکشنبه هفته جاری در مشعل‌های پالایشگاه ارتباطی با پروژه بازیابی‌گاز‌های فلرینگ ندارد.
 
در پی انتشار دود و آلودگی از فلر‌های پالایشگاه آبادان برخی سایت‌ها در فضای مجازی مدعی شدند این آلودگی ناشی از خرابی پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل‌های پالایشگاه آبادان بوده که روز شنبه افتتاح شد.
 
پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل‌های پالایشگاه آبادان با هدف کاهش میزان فلرینگ مشعل‌ها و جلوگیری از سوختن و تخلیه حجم زیادی از گاز‌ها در محیط با هزینه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو هفته جاری در این پالایشگاه راه اندازی شد.
 
پالایشگاه نفت آبادان هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از محصولات مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.
 
این پالایشگاه فرآورده‌های گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) را تولید می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق پالایش گاز نفت آبادان آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از طرح آموزشی و تربیتی «هزار مشعل» عصر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

«هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

هزار مشعل طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که با محوریت جهاد تبیین در فعالیت‌های مسجدی به منظور احیای کارکردهای مساجد در هشت رشته طراحی شده است.

کد خبر 6094649

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند