Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ احمد احمدی، ملی‌پوش بادبانی ایران که با حضور در کاپ جهانی ژاپن در جایگاه بیست و چهارم قرار گرفت و از کسب سهمیه المپیک بازماند، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص این رقابت‌ها بیان کرد: مدتی خارج از کشور تمرین داشتم اما در بادبانی چون رشته تجربی است، تمرینات همیشه باید پیوسته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ‌کدام از ورزشکاران تراز اول دنیا هستند، وقفه‌ای حتی بیش از 2 هفته ندارد. من شهریور سال گذشته تا 2 ماه پیش بنا بر یک‌سری مشکلات نتوانسته بودم به صورت مستمر تمرین کنم. پارسال پیش از مسابقات انتخابی المپیک در دانمارک، حدود 7 ماه تمرین کامل داشتم و نتیجه خیلی عالی گرفتم، همچنین در مسابقات اسپانیا بنا به تمرینات مستمری که داشتم نتیجه خیلی خوبی گرفتم و نفر اول رنکینگ المپیکی در آسیا شدم. هر اردویی تأثیرات خود را دارد و مفید است، اما مهم این است که بگویید چقدر مفید و موثر بوده است.

وی افزود: در این رشته به دلیل این که تجربی است و رکوردداری وجود ندارد، هرچقدر بیشتر روی آب باشیم فیلینگ و احساس بهتری در قایق‌داری برای  هندلنیگ به وجود می‌آید.

احمدی عنوان کرد: از این ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی جهان حضور داشتند، 14 نفر المپیکی، 10 نفر آن‌ها مدال‌دار المپیک و 17 نفر مدال‌دار قهرمانی اروپا و جهان بودند. همه این ورزشکاران هم معتقد بودند، این دوره یکی از سخت‌ترین مسابقاتی بود که دادیم. سطح مسابقات واقعا بالا بود چون ژاپن جای دوری است و آب‌های المپیکی دارد، در واقع جایی که ما مسابقه دادیم همان جایی است که سال آینده المپیک برگزار می‌شود. همه ورزشکاران می‌خواهند شرایط دریا را ببینند و همه‌ از 2 ماه قبل به این‌جا آمدند تا با این شرایط آدابته شوند.

ملی‌پوش بادبانی ایران ادامه داد: همه بچه‌ها و مربیان تیم‌های دیگر اذعان کردند، این دوره از مسابقات قهرمانی جهان، یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها در سال‌های اخیر بوده و از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. حتی می‌توان گفت از مسابقات انتخابی المپیک سال گذشته و هم سطح بالاتری داشت و از تست ایونت المپیک که 3 هفته پیش برگزار شد، سخت‌تر بود. قهرمان جهان و مدال‌دار المپیک در این تورنمنت هفتم شد.

وی اظهار داشت: انتخابی المپیک در رشته بادبانی بسیار زود شروع می‌شود و ما از 3 سال پیش برای کسب سهمیه المپیک‌ در تلاش هستیم و این مسابقه سومین دوره توزیع سهمیه بود. دوره اول که در دانمارک برگزار شد من شرکت کردم، نتوانستم سهمیه بگیرم و سطح مسابقات خیلی بالا بود و آن‌جا فقط 8 سهمیه توزیع شد. رقابت بعدی در اول بهار امسال در یونان بود که نتوانستم در این رویداد حضور پیدا کنم. در بخش قاره‌ای یک مسابقه در ژاپن بود که متأسفانه نتوانستیم سهمیه بگیریم و از این بابت خیلی ناراحت هستم. فقط یک دوره مسابقه کسب سهمیه می‌ماند که در اسفند ماه برگزار می‌شود. شرایط کسب سهمیه المپیک خیلی پیچیده است، یک سری شانس‌های دیگر هم برای المپیک توکیو وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: من همه تمریناتم را در اروپا و کشور اسپانیا دنبال می‌کنم، چون این کشور مهد سیلینگ است و آب‌ و هوای بسیار مناسبی برای سیلینگ دارد، از جهت هزینه‌ها هم ارزان است و به همین دلیل اردوها همه در اسپانیا است. از نظر تکنیکی، فنی و مباحثی که در جزئیات خیلی پیچیده می‌شود اردوها خارج کشور برگزار می‌شود. به خاطر مشکلات ارزی و گران بودن یورو و دلار، سخت است که در اروپا به صورت پیوسته تمرین داشته باشیم، اما ما سعی خودمان را می‌کنیم و برای هدفی که داریم تلاش می‌‌کنیم.

ملی‌پوش بادبانی ایران در پایان گفت: بادبانی رشته‌ای است که باید در دریا و دریاچه‌ها انجام شود به شرطی که باد باشد. شرایط آب و هوایی خاصی که لازم داریم، باد و موج است. اگر موج هم نباشد اما باد بوزد، مشکلی برای تمرین وجود ندارد. ایران به جرأت یکی از بهترین کشورهای دنیا برای بادبانی است. هم در خزر، هم در خلیج فارس و در دریاچه‌هایی که در ایران داریم، راحت می‌توانیم باشگاه تاسیس کنیم تا در آینده نه چندان دور قهرمان آسیا و نتایج درخشان جهانی از بچه‌های خودمان در ایران ببینیم. ایران یکی از بهترین کشورهایی است که برای سیلینگ شرایط مناسبی دارد.

خبرنگار: پرفام ذاکرانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا بادبانی فدراسیون قایقرانی احمد احمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در دیدار رده بندی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال فوتبال آسیا با نتیجه ۲ بر یک از سد اندونزی عبور کند و جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و ۳ تیم برتر این بازی‌ها جواز حضور در المپیک را کسب کردند. پیش از این تیم‌های ژاپن و ازبکستان با رسیدن به دیدار نهایی حضور خود را در المپیک پاریس قطعی کرده بودند و امروز هم عراق با برتری برابر اندونزی توانست علاوه بر کسب عنوان سومی آسیا، راهی المپیک شود.

اندونزی هم به دیدار پلی آف این بازی‌ها صعود کرد و باید به مصاف گینه برود تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به المپیک مشخص شود.

دیدار نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا فردا جمعه ساعت ۱۹ بین تیم‌های ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

تیم‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
فرانسه به عنوان میزبان به طور مستقیم جواز حضور در این بازی‌ها را کسب کرد.
قاره اروپا: اسپانیا، رژیم صهیونیستی، اوکراین
قاره آسیا: ازبکستان، ژاپن، عراق
کونکاکاف: آمریکا، جمهوری دومینیکن
قاره آفریقا: مراکش، مصر، مالی
آمریکای جنوبی: پاراگوئه، آرژانتین
پلی آف آسیا و آفریقا: هر کدام از قاره‌های آسیا و آفریقا ۳ سهمیه و نیم دارند و تیم اندونزی که عنوان چهارمی آسیا کسب کرده است باید هفته آینده (۲۰ اردیبهشت) به مصاف گینه برود تا تکلیف ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص شود.

گروه بندی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، برنده پلی آف آسیا و آفریقا (اندونزی یا گینه) نیوزلند
گروه B: آرژانتین، پاراگوئه، عراق، اوکراین
گروه C:نایب قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن) ، اسپانیا، مصر، دومینیکن
گروه D: قهرمان آسیا (ازبکستان یا ژاپن)، پاراگوئه، مالی، رژیم صهیونیستی

مسابقات فوتبال المپیک پاریس از تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و تا ۱۹ مرداد ادامه می‌یابد.

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران که با هدایت رضا عنایتی در مسابقات مقدماتی زیر ۲۳ سال آسیا شرکت کرده بود با حذف زودهنگام از این مسابقات، حتی نتوانست جواز حضور در دور نهایی جام ملت‌های آسیا را کسب کند تا حسرت فوتبال ایران برای راهیابی به المپیک ۵۲ ساله شده باشد.

کد خبر 6095313

دیگر خبرها

  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک