شاخصه نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است /فرهنگ وقف در جامعه باید ترویج داده شود
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۷۴۴۰
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: راز ماندگاری هر نظام عدالت است و شاخص تشکیل نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است و برای اینکه حکومتی شکل بگیرد ابتدا باید عدالت محقق شود.
به گزارش قدس آنلاین، آیتالله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضائی کشور در مشهد گفت: اسلام واقعی این است که در راه حفظ و دفاع از دین از تمام ظرفیتهای خود استفاده کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او ادامه داد: هنگامی که معنویت، توحید و صداقت وجود نداشته باشد و از اسلام فقط اسمش روی این حکومت باشد پس دیگر چه فایدهای دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن نیز همین را میخواهد، آنها میخواهند که که جمهوری اسلامی روح نداشته باشد و فقط جسم مطلق باشد.
آیت الله کعبی افزود: با این نفوذی که دشمن در جامعه ما داشته و اگر نیروهای مخلص انقلابی وارد دستگاههای حکومتی نشوند دشمن به این هدف خود خواهد رسید.
او تصریح کرد: برای ظرفیت شناسی ابتدا باید هدف خود را بدانیم، هدف بسیج حقوقدانان نیز ایجاد تحول در سیستم حقوقی کشور است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که در زمان انقلاب گفتیم نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی، دستگاه حقوقی ما نیز نباید یه هیچ کجا وابسته باشد.
آیت الله کعبی افزود: ما باید گروهی از وکلای بسیجی و مخلص را وارد این دستگاه کرده، آنها را به یکدیگر وصل کنیم و دستگاه قضایی را مرتبط با احکام اسلامی جلو ببریم.
او تصریح کرد: جهاد یعنی هزینه دادن و خطر کردن؛ با عافیت طلبی اسم هیچکس را مجاهد نمیگذارند.
آیت الله کعبی افزود: راز ماندگاری هر نظام عدالت است و شاخص تشکیل نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است و حکومتی برای اینکه شکل بگیرد ابتدا باید عدالت محقق شود.
او تصریح کرد: اینکه توجه به محرومان کمتر می شود، جلوی پیشرفت ما را می گیرد و میتوانیم آن را خطری بزرگ بشماریم.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای مبارزه با فقر باید گروههای جهادی تشکیل دهیم تا در مناطق محروم به مردم خدمت کنند.
آیت الله کعبی گفت: ما باید طبقات مختلف اجتماعی را توانمند کنیم و اجازه پیشرفت و توسعه به آنها بدهیم.
او تصریح کرد: چه دلیلی دارد که جامعه وکلای ما از بعضی پروندههای میلیاردی پول می گیرند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: ما باید روحیه مصرف گرایی را حتی در عدالت تبدیل کنیم یه روحیه تولید؛ فرهنگ وقف را ترویج داده و آن را به مردم آموزش دهیم.
آیت الله کعبی افزود: مبارزه با فساد از ابتدا یکی از اصول انقلاب بوده است؛ که ابتدا باید ضررهای آن را مشخص کرده و بعد ببینیم در کدام عرصهها میتوانیم با آن مبارزه کنیم.
او تصریح کرد: خصوصی سازی شرکتها یکی از اهداف نظام بود، چون به خوبی اجرایی نشد باعث پایمال شدن بیت المال شد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: اصل دیگر که دارای اهمیت است مبارزه با تبعیض است، مردم با کمبود امکانات کنار میآیند، اما به شرطی که این کمبود امکانات ناشی از تبعیض نباشد.
آیت الله کعبی افزود: مبارزه با فساد نباید بهانهای برای تبعیض باشد و عادلانه و بدون استثنا باید پیش برود.
او ادامه داد: به جای رابطه گرایی باید شایسته سالاری را روی کار بیاوریم که در این زمینه نیاز به یک انقلاب اداری داریم. منبع:باشگاه خبرنگاران
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: انقلاب اسلامی عدالت ظلم آیت الله کعبی مجلس خبرگان رهبری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا غرب دنبال ترویج بیبندوباری در ایران است؟
اهداف و آرمانهای جوامع مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت است. بهعنوان مثال جوامع غربی به دنبال حذف معنویت هستند و برایشان ترویج اخلاق بندگی مهم نیست و روشن است که در چنین جوامعی، همه عوامل دست در دست هم میدهند تا آن جامعه به هدف خود برسد. اما در جوامع اسلامی مثل ایران، الهی شدن و ترویج اخلاق بندگی و عبودیت خدای متعال مطرح است و بخشهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین رفتارهای اجتماعی باید زمینهساز تعالی جامعه دینی و افراد باشند.
حجاب یکی از آن عوامل و رفتارهایی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ایفا میکند. در واقع وقتی قرار است در محتوای یک جامعه عفت و پاکدامنی مطرح باشد آن وقت مسأله پوشش یک زن مسلمان مفهوم عمیقی به خود میگیرد و تبدیل به قانون میشود که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و عمل به آن بر همگان، مسلم و واجب است.
دین اسلام، پوشش را یکی از بهترین عوامل حفاظت زنان و حفظ سلامت اجتماعی میداند و در واقع حجاب، لباس مشارکت اجتماعی و آزادی زنان در جامعه است و، چون زن بدحجاب، هرگز نمیتواند جلوی نگاههای آلوده و هوسانگیز مردان را بگیرد، اسلام از زنان خواسته که با رعایت پوشش اسلامی ازچشمچرانی مردان جلوگیری وازحقوق فردی و اجتماعیشان محافظت کنند. امین کشوری، کارشناس عفاف و حجاب میگوید: «حجابی که اسلام راجع به آن حرف میزند و در آیات قرآن به آن اشاره شده است به مصلحت مردم وهمین خانوادههاست. همان دختران جوانی که میخواهند همسرانشان راحفظ کنندو پسرانی که میخواهند زن محبوبشان راازدست ندهند، بدون حفظ حجاب ورعایت حدوحدود آن این خواستههایشانعملی نمیشود.»
تضاد آموزههای غربی با ارزشهای اسلامی
درجوامع غربی برای اینکه از زن، موجودی به وجود بیاورند که موردنظر خودشان و اهداف سودجویانهشان باشد، نیازدائم به مد دارند تا با درست کردن آن، چشمها، دلها و ذهنها را به همین جذابیتهای ظاهری و کوتهبینانه مشغول کنند. اما فردی که به این ظواهر وسوسهانگیز مشغول شودمجالی برای رسیدن به ارزشهای واقعی واخلاقی خواهدداشت؟ امین کشوری میگوید: «آموزههای غربی به زنان میآموزد که همه ارزشهای آنها در «تن» خلاصه شده و اگر توانست اندام، ظرافتها و زیباییهایش را به بهترین شکل ممکن برای افراد جامعه به نمایش بگذارد، میتواند ایفای نقش کند. اما این نگاه، مقابل ارزشهای دینی و اسلامی است. اسلام میگوید: نقش اصلی زن در جایگاه همسری و مادری است و با حفظ این موقعیتها و رعایت حجاب که برایش امنیت میآورد میتواند در عرصه اجتماع ظاهر شود و به فعالیتهای اجتماعی، سیاسی یا حتی اقتصادی نیز بپردازد». البته اسلام هرگز نخواسته مرد از زن بهرهکشی اقتصادی کند، بلکه سخت با آن مبارزه میکند و ازنظر اسلامی، استقلال اقتصادی زن، امری مسلم و متعلق به خود اوست.
بالا رفتن سطح استانداردهای جنسی
درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بیحجاب ورفتارهای غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآنها رویگردان و حتی متنفر شوند. در واقع دیدن سطح بالایی از بی بندوباری و جذابیتهای زنان برای مردان به عادت تبدیل شده، چون مردان روزانه با تعداد زیادی از زنان بی حجاب روبهرو میشوند و این تقاضای روحی، روانی و جنسی آنها را بالامیبرد وطالب سطح جدید، متنوع و بیبندوبارتر ازوضعیت موجودشان میشوند. این موضوع باعث شده تا مردان برای ارضای غریزه جنسی خود به همجنسان خود روی آورند. سردی و بیمهری مردان نیز سبب شده تا زنان نیزبه همجنسان خودروی آورندکه همجنس بازی یکی ازمشکلاتی است که تمدن غرب با آن دست و پنجه نرم میکند، اما در اسلام همه نیازها و تامین آنها باید در مسیر تعالی و سعادتمندی انسان باشد نه این که همه فکر وذکر افرادبرای تامین نیازهای جنسی که به صورت عطش جنسی درآمده، صرف شود. به گفته کشوری، آزادیهای جنسی نامشروع، موجب شده پیمان اخلاقی و زناشویی همسران و به عبارتی بنیان خانواده از بین برود و سبب به وجود آمدن پیامدهای ناگواری مانند سقط جنین، بچههای نامشروع، خشونت و تجاوز به زنان، خروج از مرز اعتدال در پرداختن به نیازهای جنسی و... شود. کم شدن و سیر نزولی جمعیت نیز یکی دیگر ازمعضلات چنین جوامعی است و هنگامی اتفاق میافتد که نسل موجود به دلایل تمایل نداشتن به تشکیل خانواده و فرزنداوری و ترویج روابط نامشروع جنسی و... تمایلی به تولید نسل جدید نداشته باشد. در اینگونه جوامع تعداد سالمندان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر میشود.
منبع: جامجم
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی