Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزییات بسته ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه برای جبران خسارات ایران، متعادل سازی بازار ارز با بازار مشتقات ارزی، تدوین دستورالعمل قضایی رمز ارزها در دستور کار دادستانی، ارزش پرتفوی سهام عدالت مشمولان ۵.۵ برابر شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (دوازدهم شهریورماه) به شرح زیر است:

پیوستن ایران به اوراسیا به جهش صادرات غیرنفتی منجر می شود

«رضا اردکانیان» در ادامه سفر خود به روسیه با «تیگران سرکیسیان» دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا دیدار و گفت‌ وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکیسیان در این نشست با ابراز خرسندی از اتمام فرایند قانونی داخلی ایران به منظور پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این اتفاق یک رویداد بسیار مهم در روابط ایران و اتحادیه اوراسیا خواهد بود و منجر به توسعه حجم مبادلات تجاری طرفین خواهد شد.


دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دعوت از تجار و فعالان بخش خصوصی ایران برای حضور فعال‌تر در هفته اوراسیا، ادامه داد: این همایش که ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر (سوم تا پنجم مهر) به میزبانی شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد فرصت مناسبی است تا هیات تجاری ایران بتواند ضمن شناسایی شرکای تجاری خود، ارتباطات گسترده‌تری را در آینده با تجار کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی برقرار کنند.


وی همچنین در این نشست به نمایندگی از اعضای کشورهای عضو اتحادیه از رئیس جمهوری کشورمان برای شرکت در اجلاس سران اوراسیا دعوت کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی این اجلاس که اوایل مهرماه امسال در ایروان ارمنستان برگزار خواهد شد، موضوع ترانزیت و زمینه‌های همکاری کشورهای عضو با ایران به منظور چند برابر کردن حجم مبادلات تجاری با ایران خواهد بود.


وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با دعوت از دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای سفر به تهران، گفت: این سفر فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی عمومی و همگانی قرارداد موقت تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا خواهد بود.

 

افزایش جزئی قیمت طلا/ سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان/کاهش متوالی نرخ رسمی یورو و پوند

امروز (سه شنبه 12 شهریور) هر گرم طلای 18 عیار 412 هزار و 67 تومان در بازار معامله می شود و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1524 دلار ارزشگذاری شده است. همچنین امروز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 90 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 50 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 70 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 280 هزار تومان و سکه گرمی 860 هزار تومان است این در حالی است که هر گرم طلای 18 عیار (دوشنبه 11 شهریور) 411 هزار و 836 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1526 دلار ارزشگذاری شده بود و سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 85 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 30 میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 80 میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 280 هزار تومان و سکه گرمی 930 هزار تومان معامله می شد.

 

 بنابراین گزارش، امروز (12 شهریور) دلار 11 هزار و 350 تومان، یورو 12 هزار و 600 تومان، پوند 13 هزار و 800 تومانف درهم امارات 3105 تومان، لیر ترکیه 1980 تومان، یوان چین 1600 تومان، دلار کانادا 8550 تومان، دلار استرالیا 7650 تومان معامله می شود این در حالی است که  (11 شهریور) دلار 11 هزار 290 تومان، یورو 12 هزار و 600 تومان، پوند 13 هزار و 900 تومان، درهم امارات 3140 تومان، لیر ترکیه 1980 تومان، یوان چین 1600 تومان، دلار کانادا 8550 تومان و دلار استرالیا 7650 تومان مبادله می شد.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز بین بانکی را برای امروز (۱۲ شهریور) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز مانند یورو و پوند کاهش و قیمت ۹ واحد پولی دیگر افزایش یافت.

 

بازار ارز با بازار مشتقات ارزی متعادل می‌شود

حامد سلطانی نژاد در گفتگو با دوماهنامه تازه‌های اقتصاد  درباره وضعیت بازارهای مشتقه در دنیا و حجم معاملات آن‌ها گفت:  بر اساس آخرین آمارهای موجود، بازارهای مشتقه در چند دههٔ‌ اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹میلادی. ، حجم معاملات قراردادهای مشتقه در سراسر جهان نزدیک به ۶۰۰ تریلیون دلار بود که بسیار بالاتر از تولید ناخالص داخلی آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بود.

 

مدیر عامل بورس کالا افزود: از سویی دیگر بر اساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی بانک تسویه‌حساب‌های بین‌المللی، در ابتدای سال ۲۰۰۰، بیش از ۹۰ درصد از ۴۵۰ کمپانی در دنیا از ابزارهای مشتقه برای مدیریت ریسک نرخ بهره استفاده کردند. بازارهای مشتقه در وضعیت فعلی دنیا ازجمله کنترل‌گرهایی است که می‌تواند در تعادل‌بخشی‌ها کمک کند و در سویی دیگر با سرعت درحال رشد است.

 

وی با اشاره به تفاوت میان قراردادهای مشتقه، اوراق قرضه و سهام  اظهار داشت: درحال حاضر، ابزارها و قراردادهای مشتقه در بازارهای بورسی و خارج از بورس رشد بسیار یا سازمان‌یافته داشته است. این ابزارها از طریق سازوکار به‌اشتراک‌گذاری ریسک، فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بازده بالقوهٔ بالاتر از آنچه در بازار اوراق قرضه و سهام وجود دارد، ارائه می‌دهند. محصولات مشتقه ابزارهای مالی هستند که قیمت آن به سایر متغیرهای اساسی مانند قیمت سهام و شاخص‌ها، نرخ بهره، نرخ ارز، قیمت کالاها و… وابسته است.

 

سلطانی‌نژاد خاطر نشان کرد: در حقیقت ابزارهای مشتقه ابزارهای مالی مرتبط با دارایی پایه‌اند و ابزار مفیدی برای پوشش ریسک نوسانات قیمت در محیط‌های ناپایدار به‌شمار می‌آیند و هر روز درحال کسب جایگاه‌های تازه‌تری در بازارهای مالی دنیا در کشورهای متفاوت است.

 

تدوین دستورالعمل قضایی و حقوقی رمز ارزها در دستور کار دادستانی

جواد جاویدنیا درباره وضعیت تصمیم گیری دستگاه قضایی در خصوص رمز ارزها، گفت: بسترهای حقوقی یکی از پایه‌های اصلی و مهم تحول دیجیتال است که باید به آنها نگاهی جدی داشته باشیم تا کشور در برابر پدیده‌های نوین و سوءاستفاده کلاهبرداران از مخاطرات اقتصادی دور باشد و از ظرفیت‌های فناوری‌های جدید به نفع اقتصاد و رشد کشور استفاده شود؛ دستگاه قضایی و دادستانی در خصوص رمز ارزها مطابق با قانون تصمیم گیری می‌کند که در واقع، هم اکنون قانونگذاران در برخی موارد سکوت کرده و از سویی دیگر قوانینی در بخش‌هایی از جمله معاملات مبنی بر ممنوعیت فعالیت وجود دارد که دستگاه قضایی بر اساس آن عمل می‌کند و نیاز است تا فعالینی که قصد دارند تا در این بخش فعالیت داشته باشند، به آن توجه کنند تا بعد از ایجاد کسب و کار با اقدام قضایی به دلیل مغایرت قانونی دچار خسارت نشوند.

 

نباید آینده کشور و فعالان اقتصادی در زمینه رمز ارزها با ممنوعیت از بین برود

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه ممنوعیت ساده‌ترین کار برای دستگاه‌های دولتی است، گفت: دستگاه‌های دولتی باید بدانند که در تصمیم گیری‌ها آینده کشور و فعالان بخش خصوصی را در نظر بگیرند و در حوزه رمز ارز نیز باید آینده کشور در حوزه اقتصاد ناشی از ارزهای رمزنگاری شده و فعالان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف آن بررسی شود و صرفا با یک ممنوعیت راه‌ها و فرصت‌ها از بین نرود.

 

جلسات دادستانی با بانک مرکزی و کارشناسان برای افزایش دانش بخش قضایی در زمینه رمز ارزها

وی افزود: معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در راستای شناخت بیشتر پدیده ارزهای رمزنگار و بررسی فرصت‌ها و مخاطرات آن به منظور بهبود تصمیم گیری‌های قضائی جلساتی را با مسئولین قانونگذاری در بانک مرکزی و کارشناسان خبره بخش خصوصی و سیستم بانکی کشور داشته است تا دانش بخش قضایی در این بخش افزایش پیدا کند و در همین راستا نیز آموزش قضات را در دستور کار قرار داده‌ایم تا با پدیده‌های فناوری جدید از جمله رمز ارزها آشنا شوند تا وضعیت تصمیم گیری‌ها بهبود حاصل شود.

 

ارزش پرتفوی سهام عدالت مشمولان ۵.۵ برابر شد

تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۶۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال است که با توجه به تورم اقتصادی و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز پرتفوی بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت افزایش یافته و ۱۴۶۸هزار و ۴۳۰میلیارد ریال برآورد می‌شود. این موضوع حکایت از ۵.۵ برابر شدن ارزش سهام مشمولان دارد.

 

این در حالی است که رقم اشاره شده بالاترین رقمی است که پرتفوی سهام عدالت از زمان اجرای این طرح از سال ۸۵ تا کنون به آن دست یافته است. بر این اساس نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد تعداد ۳۵شرکت بورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها ۲۲۷ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال و ارزش روز آنها به ۱۴۲۹هزار و ۸۹۲میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

جزییات بسته ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه برای جبران خسارات ایران

نیویورک تایمز نوشت: یک هیات بلندپایه ایرانی روز دوشنبه به پاریس رفت تا درباره جزییات یک بسته مالی مذاکره کند که امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه قصد دارد از آن برای جبران خسارت‌های ناشی از تحریم آمریکا و تلاش برای ترغیب ایران به بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ استفاده کند.

 

طبق ترجمه ایبنا از این رسانه، براساس گزارش‌های موجود هسته اصلی این بسته یک اعتبارنامه ۱۵ میلیارد دلاری است که به ایران اجازه دسترسی به پول نقد را می‌دهد. این درحالی است که بخشی از پول ایران بابت فروش نفت در بانک‌های مختلفی در دنیا بلوکه شده است.

 

این گزارش می‌افزاید: این مبلغ تقریبا نیمی از درآمدی است که ایران به طور نرمال انتظار دارد از صادرات نفت در یکسال به دست بیاورد.

 

دولت مکرون از مطرح کردن جزییات مذاکرات با هیات ایرانی خودداری کرده‌است، هرچند که پیشتر خود مکرون در حاشیه اجلاس سران گروه هفت، در این باره با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا صحبت کرده است. باوجودی‌ که دو رییس‌جمهور از مطرح کردن اختلافشان در رسانه‌ها خودداری کرده‌اند، اما گفته می‌شود تلاش‌های فرانسه که حمایت دیگر قدرت‌های اروپایی‌ را هم پشت سر دارد، تلاش‌های دولت آمریکا برای کمپین «فشار حداکثری» را خنثی می‌کند.

 

عطش خریداران خارجی در بورس انرژی برای گاز مایع ایران

بر اساس آمار معاملات درج شده در پایگاه اطلاع رسانی بورس انرژی ایران روز دوشنبه راس ساعت ۱۳ حجمی بالغ بر ۱۰ هزار تن گاز مایع شرکت نفت ستاره خلیج فارس به قیمت پایه هر تن ۲۹۰ دلار به مقصد افغانستان یا پاکستان روانه میز فروش رینگ صادراتی این بازار شد که در نهایت ۲۰ هزار تن از این محموله با موفقیت و به قیمت پایه یاد شده، فروش رفت.

همچنین یک هزار تن گاز مایع پالایش نفت تبریز به قیمت پایه هر تن ۲۶۳ دلار راس ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه به مقصد ارمنستان در رینگ صادراتی عرضه شد که تمام این محموله با رقابت تا میانگین قیمت ۲۷۷.۷۷ دلار بر هر تن، معامله شد.

 

 ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هم  ۱۰ هزار تن گاز مایع پالایش نفت شازند به قیمت پایه هر تن ۲۶۳ دلار عرضه شد که همه این محموله بطور یکجا با همان قیمت پایه خریداری شد.

 

 ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه  نیز ۱۰ هزار تن گاز مایع پالایش نفت اصفهان به قیمت هر تن ۲۶۳ دلار در سمت عرضه رینگ صادراتی بورس انرژی نشست که با موفقیت فروش رفت.

 

کاهش ۲۳ درصدی کسری ذخایر شرکت‌های بیمه

غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می گفت، با ابراز خرسندی از تلاش ها و همراهی های خانه ملت با صنعت بیمه و همچنین اعلام این مطلب افزود: کسری ذخایر در صنعت بیمه با سیاست‌های منظم و مدون در حال کاهش است و شرکت‌های بیمه با صرف نظر از تقسیم سودهای مقطعی، به سمتی حرکت می کنند که کسری ذخایر در این صنعت به صفر برسد.

 

رییس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که در سال ۱۳۹۷ از  سه شرکت فاقد ذخایر کسری به ده شرکت بیمه فاقد کسری ذخایر رسیده ایم، تصریح کرد: برای جبران کسری ذخیره راهکارهایی را در پیش گرفته‌ایم که در حال حاضر کاهش ۲۳ درصدی این کسری ها یک دستاورد ارزشمند برای این صنعت به شمار می رود.

 

وی قرار گرفتن ۲۰ شرکت بیمه ای در سطح یک توانگری را محصول هم افزایی و تعامل تنگاتنگ نهاد ناظر بیمه و شرکت های بیمه ارزیابی کرد و گفت: برقراری نظام حاکمیت شرکتی در کنار نظارت اصولی و دقیق بیمه مرکزی نوعی فضای خودکنترلی را در صنعت بیمه حکفرما کرده است.

 

رییس شورای عالی بیمه گفت: سطح توانگری مالی شرکت ها به طور منظم از سوی نهادناظر کنترل می شود و خوشبختانه در چند سال اخیر شرکت‌های بیمه با در پیش گرفتن تمهیداتی سطح توانمندی مالی خود را بالا برده اند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس کانون های مساجد اردبیل مسجد استان همدان خبرگزاری شبستان اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فرهاد رمضان معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نزول سنگین قیمت طلا و ارز

قیمت دلار در بازار آزاد که در روزهای اخیر روند کاهشی داشت، طبق مشاهدات میدانی از بازار با تغییر جهتی کوتاه، معامله شد.

براساس گزارش‌های میدانی، دلار دوباره به کریدور ۶۰ هزار تومان برگشت و با نرخ ۶۰ هزار تومان خرید می‌شد. البته این شرایط بازار در حالی بود که در روز یک‌شنبه هفته جاری قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان هم برگشته بود.

با وجود اینکه معامله‌گران روند عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان می‌کنند، اما با توجه به آرامش سیاسی و نبود سیگنال افزایشی در بازار ارز، رشد تقاضا را می‌توان دلیل افزایش قیمت دلار دانست. به نظر می‌رسد قیمت دلار در مقابل برگشت به کریدور ۵۰ هزار تومانی مقاومت دارد و به‌راحتی از کریدور ششم دست نمی‌کشد.

خبرهای جدید ارزی در راه است

اما در میانه وضعیت نوسانی بازار، از بانک مرکزی خبر آمد که گشایش‌های جدید ارزی در راه است. کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی اعلام کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشورها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

در این شرایط، دبیرکل جامعه صرافان ایران معتقد است که روند کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است و بازار ارز در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد بود.

فرهاد رمضان با تاکید بر نقش موثر سیاست‌های بانک مرکزی در کنترل بازار ارز در داخل کشور، گفت: بعد از اجرای سیاست‌هایی که بانک مرکزی با شروع سال جدید در پی گرفته بود، از روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد این بودیم که قیمت ارز در بازار غیررسمی و آزاد شروع به ریزش کرد.

رمضان ادامه داد: در حالی که در روزهای اخیر ما کاهش چشمگیری را در قیمت‌های بازار غیررسمی کشور شاهد بودیم هر برگ اسکناس دلار، درهم و یورو به عنوان ارزهای پرتقاضا هر روزه توسط مرکز مبادله ارز و طلا مورد مبادله قرار می‌گیرد و همچنین در بازار حوالجات ارزی یا همان بازار نیما همین شرایط را شاهد هستیم به طوری که کماکان نرخ ارز تخصیصی بانک مرکزی برای واردات انواع کالاها تقریبا در محدوده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان دارد.

دبیرکل جامعه صرافان ایران در مورد دلایل ریزش قیمت دلار در روزهای گذشته تصریح کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در حوزه اطلاع‌رسانی و همچنین سیاستگذاری‌هایی که از دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته در پیش گرفته بود و با ورود مرکز مبادله ارز و طلای ایران در زمینه تامین اسکناس بازار و عرضه ارزهای حواله‌ای بانک مرکزی که منشا آن شرکت‌های صادرات‌محور بودند، قیمت در بازار غیررسمی دلار با کاهش مواجه شد که چشمگیر هم بود و تحلیل تحلیلگران و فعالان بازار ارز بر این است که این رویه ادامه دارد.

رمضان یادآور شد: از آنجا که بازار ارز و طلا تقریبا یکدیگر را همپوشانی می‌کنند و تاثیرگذاری آن‌ها بر یکدیگر دوطرفه است، مزایده‌های هفتگی‌ای که در مرکز مبادله در خصوص عرضه سکه و شمش طلا انجام می‌شود می‌تواند به میزان بسیار موثری جلوی التهابات و انتظارات تورمی در بازار ارز را بگیرد. از طرفی همانطور که اشاره شد در بازار نیما هم میانگین قیمتی ارزها تخصیصی بانک مرکزی به شرکت‌های واردکننده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است بنابراین قاعدتا باید قیمت کالا و خدمات نشأت گرفته از این قیمت باشد در نتیجه این عوامل قیمت‌های بالاتر از این نمی‌تواند پذیرفته باشد و قاعدتا قیمت‌ها خود را با نرخ‌های بانک مرکزی هماهنگ می‌کند لذا پیش‌بینی می‌شودتا پایان سال آهنگ کاهش قیمت ارز و خروج از التهابات هیجانی را شاهد باشیم.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228972 برچسب‌ها دلار

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!