Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموریت ویژه «اسرائیل کاتس» در سوئیس، اعتراف به اینکه اسرائیل آمادگی پرداخت هزینه‌های اشغال غزه را ندارد، انتقاد نمایندگان کنست از نتانیاهو، هماهنگی مستمر تل‌آویو و واشنگتن درباره عراق و کاهش آرای انتخاباتی نتانیاهو از جمله خبرهای رژیم صهیونیستی است. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، یک نظرسنجی جدید در رژیم صهیونیستی از کاهش حمایت جامعه صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نخست وزیری آینده رژیم از 43 درصد به 40درصد حکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی که پایگاه عبری واللا انجام داده نشان می‌دهد که احزاب بزرگ رژیم یعنی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آبی و سفید(کاحول لاوان) به ریاست ژنرال بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش، همچنان جایگاه و موقعیت خود را حفظ می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی، اردوگاه راستگرایان و احزاب به اصطلاح دینی، همچنان قادر به دستیابی به 61 کرسی کنست با وجود حوادث امنیتی اخیر در شمال(عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در آویویم) نیستند.

این نظرسنجی نشان داد که در صورتی که همین حالا انتخابات کنست برگزار شود، اردوگاه راستگرایان(که حزب لیکودی به ریاست نتانیاهو ریاست آنها را برعهده دارد) و حریدیم‌ها به 56کرسی و در مقابل اردوگاه چپگرایان-میانه به 54 کرسی دست خواهند یافت.

اخبار رژیم اسرائیل|اولمرت: نتانیاهو ما را به‌سمت جنگ سوق می‌دهد/ واکنش ژنرال صهیونیست به هشدارهای نصرالله

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب لیکود به 32 کرسی، کاحول لاوان(آبی و سفید) به 31 کرسی، فهرست مشترک عربی به 10 کرسی، حزب راستگرا به 9 کرسی، اسرائیل خانه ما به ریاست لیبرمن به 9 کرسی، حزب یهدوت هتوراه به هشت کرسی و هر کدام از احزاب شاس، اردوگاه دموکراتیک و اتحاد احزاب کار و گیشر به هفت کرسی دست خواهند یافت.

یکی از نتایج قابل توجه این نظرسنجی، کاهش طرفداران نتانیاهو در انتخابات آتی و کسانی که وی را مناسب ترین گزینه برای تصدی نخست وزیری آینده می‌دانند از 43 درصد به 40 درصد است، در حالی که 30 درصد هم بنی گانتس را برای این مقام مناسب می‌دانند.

ماموریت ویژه «اسرائیل کاتس» در سوئیس  

یک رسانه رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع ویژه گزارش داد که اسرائیل کاتس وزیر خارجه این رژیم در یک سفر رسمی راهی سوئیس شده است که در این سفر تیم حقوقی وی را همراهی می‌کند، هدف از همراهی این تیم حقوقی، پیگیری موضوع مرکزی مربوط به قانون کنونی سوئیس است که اجازه بازداشت سیاستمداران و افسران اسرائیلی را برای تحقیق و بازجویی از آنها در پی شکایت‌های قضایی مربوط به جنایات جنگی داده است.

هدف کاتس از این سفر و همراه کردن تیم حقوقی با خود، جلوگیری از بازداشت مقامات صهیونیست به اتهام ارتکاب جنایات جنگی  است.

روزنامه یدیعوت آحرونوت تصریح کرده است که در پی این قانون سوئیسی، سفر ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق اسرائیل در آخرین لحظه پس از دریافت هشداری مبنی بر احتمال بازداشت وی به سبب شکایت‌های اعمال شده علیه وی در ارتباط با ارتکاب جنایات جنگی و نقش وی در عملیات موسوم به سرب گداخته(نامی که رژیم صهیونیستی بر تجاوز نظامی سال 2009 علیه غزه گذاشته‌اند) لغو شده بود.

بر اساس این گزارش، اسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبه با وزیرخارجه سوئیس در شهر لوسیرن دیدار کرده است، دیدار با رئیس جمهور سوئیس هم در دستورکار کاتس قرار داشته است. این رسانه نوشت کاتس در این دیدارها توضیح خواهد داد که تل‌آویو هرگز نخواهد پذیرفت که یکی از مقاماتش در برابر تهدیدهای افراطی که با آن روبرو هستند، قرار گیرد و هرگز با هرگونه  اقدامی علیه رهبران یا شخصیت‌های نظامی‌ اسرائیل همانند گذشته موافقت نخواهد کرد.

این رسانه افزود سفر کاتس با این هدف انجام شده که تیم بزرگ حقوقی اسرائیلی دیدارهای بیشتری با مسئولان سوئیس انجام دهد تا تدابیر مناسبی را اتخاذ کند که در نهایت منجر به تضمین سفرهای آرام برای شخصیت‌های اسرائیلی به سوئیس از سوی دولت این کشور شود.

اعتراف یک تحلیلگر صهیونیست به دروغ بودن ادعای تل‌آویو درباره عملیات آویویم

در پی انتشار فیلم مستند و موثق حزب الله از لحظه هدف قرار گرفتن یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات موفق یکشنبه دهم شهریور رزمندگان مقاومت، منابع رژیم صهیونیستی اذعان کردند که خودروی هدف قرار گرفته در حال حرکت بوده و حامل نظامیان بوده است و بر خلاف ادعاهای مقامات اسرائیلی، این خودرو در کنار جاده پارک نشده و بدون سرنشین هم نبوده است. عاموس هرئیل خبرنگار نظامی روزنامه هاآرتص نوشت خودروی زرهی اسرائیلی از نوع زئیف( یا وولف) در جاده‌ای حرکت می‌کرد که حدود پنج و نیم کیلومتر از مرزها(لبنان و مناطق اشغالی) در هنگام هدف قرار گرفتن دور بود، که معنایش این است این خودرو در خطوط مقدم حرکت نمی‌کرده است، ولی در منطقه‌ای واقع بود که در تیررس موشک‌های هدایت شونده کورنیت قرار داشته است.

ادعای کوخاوی درباره حزب‌الله

 

آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروهای یونیفل(نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان)‌ و لبنان باید طرح موشک‌های نقطه‌زن وابسته به ایران و حزب الله را متوقف کنند. کوخاوی در دیدار با ژنرال استفانو دیل فرمانده نیروهای یونیفل این ادعا را مطرح کرد.

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، این نشست با برنامه ریزی قبلی انجام شد که طی آن تنش در مرزها و مسائل دیگر مانند مامورتی نیروهای یونیفل و تمدید آنها بررسی شد. کوخاوی گفته است ارتش اسرائیل در حالت آماده‌باش برای سناریوهای مختلف باقی خواهد ماند. وی مدعی شد که هرگز طرح موشک‌های نقطه زن حزب الله در خاک لبنان را نخواهد پذیرفت.

هماهنگی مستمر رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره عراق

روزنامه یدیعوت آحرونوت در خبری دیگر از هماهنگی تقریبا همه روزه رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره عراق خبر داده است. این رسانه به نقل از یک منبع بلندپایه صهیونیست، صحت گزارش‌هایی را مورد تایید قرار داده که از هماهنگی اسرائیل با آمریکا درباره عملیات خود در عراق سخن گفته است. این رسانه افزود اسرائیل در حال تماس مستمر با آمریکایی‌هاست.

این رسانه  به نقل از منبع صهیونیست نوشت مذاکراتی با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سطح مقامات دولتی و امنیتی اسرائیل انجام می‌شود، ما با آمریکایی‌ها در سطح سیاسی و نظامی هماهنگ هستیم.

رسانه صهیونیست : اسرائیل آمادگی پرداخت هزینه های اشغال غزه را ندارد

یک روزنامه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم قادر به تحمل و پرداخت هزینه های اشغال نوار غزه نیست.

«یائیر شیلگ» نویسنده صهیونیست در مقاله ای در روزنامه مکور ریشون نوشت سیاست خویشتن داری که دولت اسرائیل در این مرحله در برابر جنبش حماس در نوار غزه در پیش گرفته است، به تحمیل امنیت در کرانه باختری کمک کند، زیرا اسرائیل از ماه مارس 2018 میلادی که حماس راهپیمایی های هفتگی را در مرزها(راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه) آغاز کرد، سیاست نامشخصی را در برابر نوار غزه در پیش گرفته است، با وجودی که شهرک های (صهیونیست نشین) اطراف نوار غزه ضربات پیاپی از گروه های(مقاومت) فلسطین دریافت کردند.

این تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد ضربات فلسطینی علیه شهرک های اطراف نوار غزه بین راکت و بالن های آتش زا و بادبادک های شعله و عملیات نفوذی مرزی در نوسان بوده است به طوری که صدها هزار اسرائیلی(شهرک نشین صهیونیست) را به اهداف فلسطینیان تبدیل کرده است.

وی افزود از یک سال و نیم پیش با وجودی که آمار تلفات در صفوف اسرائیلی ها بالا نیست، ولی مساحت های وسیعی از اراضی با آتش(بادبادک های آتش زای پرتاب شده از سمت نوار غزه) شعله ور شد درکنار کسانی که دچار رعب و وحشت شدند و بسیاری از آنها از این بیماری های روانی در طول عمر رنج می برند، هیچ وضعیتی است که هیچ جامعه ای در جهان آن را نمی‌پذیرد.

این تحلیلگر خاطر نشان کرد این سیاست اسرائیل در قبال غزه، تفاسیر و تحلیل های مختلفی دارد و همگی غیر قابل قبول است، ولی مهمترین آن، مسئله احتیاط و ملاحظاتی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در قبال هر عملیات نظامی علیه حماس در نوار غزه دارد چه به سبب شخصیت همواره محتاط وی یا به سبب ملاحظات سیاسی و حزبی در یک زمان انتخاباتی دشوار، با وجودی که گذشت هفده ماه از این رنجها، تمام حد و مرزها را پشت سر گذاشته است.

وی تاکید کرد برخی اسرائیلی ها می گویند که سیاست خویشتن داری که اسرائیل در قبال حماس در غزه در پیش گرفته، همانند سیاستی که در قبال جبهه های خصمانه دیگر وجود دارد، نیست، بر این اساس که غزه راه حل نظامی ندارد به ویژه در سایه بهای قابل پیش بینی که جامعه اسرائیلی نمی تواند آن را بپردازد، زیرا باور موجود این است که دست زدن به هرگونه عملیات نظامی گسترده همانند سال های گذشته، هر چند برای چند سال آرامش امنیتی را برای ماه به ارمغان می آورد، ولی مشکل مجددا به روال سابق برمی‌گردد.

وی خاطر نشان کرد راه حل نظامی که مبتنی بر اشغال مجدد نوار غزه از سوی اسرائیل باشد، بهای انسانی بسیار سنگینی را بر ما تحمیل خواهد کرد، که اسرائیلی ها هرگز با تسلیم شدن در برابر این گزینه یا پرداخت هزینه آن موافقت نخواهند کرد، ولی صرف نظر از حجم و عمق عملیات نظامی در غزه، واقعیت های میدانی می گوید که گریزی از آن نیست.

وی افزود بر ما اسرائیلی ها چیزی را الزام نکرده اند که هر از چند گاهی و هر چند سال وارد یک عملیات نظامی متفاوت علیه غزه شویم، با این حال، این سناریو ممکن است در حال حاضر بهتر از وضع موجود و بهتر از فرسایش پیاپی و مستمر باشد، زیرا حداقل در فواصل هر دور رویارویی نظامی، شهرک نشینان اطراف نوار غزه برای مدتی، با آرامش زندگی می‌کنند.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان نوشت رویارویی نظامی در برابر گروه های مسلح در غزه بر اساس منطق «انگشت بر روی ماشه» روی نمی دهد و این مسئله پایان یافته است، زیرا مادامی که قابلیت ضربه زدن به اسرائیل را داشته باشد و هدف قرار گرفتن آن مطرح باشد، در عمل محقق خواهد شد.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی در مطلبی به وضعیت اسیران فلسطینی دربند اشغالگران اشاره کرد و نوشت اداره زندان های اسرائیلی به صورت فوق العاده با برگزاری نشست نمایندگان اسیران در زندان های مختلف اسرائیل موافقت کرد که این موافقت پس از آن صورت گرفت که اسیران طی روزهای گذشته تهدید کرده بودند که در صورت مخالفت اداره زندان ها با شروط آنها از جمله اجازه یافتن برای ملاقات با خانواده هایشان در خارج از زندان، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

یک منبع فلسطینی گفته است این نشست در زندان رامون با موافقت اداره زندان های اسرائیلی برگزار شد و برای برگزاری این نشست، اداره زندان ها شماری از اسیران مسئول حماس را از زندان های دیگر به زندان رامون منتقل کرد.

اسییران دربند رژیم صهیونیستی خواستار برچیده شدن قید و بندها و محدودیت های اعمال شده علیه آنها از جمله برچیدن دستگاه های پارازیت در زندان ها هستند که به زیان سلامتی آنهاست.

انتقاد نمایندگان صهیونیست از نتانیاهو و اعتراف به وضعیت متزلزل شهرک‌های صهیونیست‌نشین

یک عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) تاکید کرد بنیامین نتانیاهو، مسئولیت ضعف استحکامات در شمال(شهرک های نزدیک لبنان) را برعهده دارد.

«عودد فورر» عضو کنست رژیم صهیونیستی وابسته به حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق از وضعیت امنیتی و استحکامات در شمال اراضی اشغالی انتقاد کرد، انتقادی که در پی تنش در جبهه شمالی رخ داد، تنشی که با شلیک موشک ضد زره از سوی حزب الله و گلوله باران اراضی اشغالی مرزی از سوی اسرائیل(در عملیات موسوم به آویویم صورت گرفت) به وجود آمده است.

وی در گفت وگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت از بی اعتنایی سران رژیم صهیونیستی به وضعیت شهرک های صهیونیست نشین انتقاد و تاکید کرد مسئله استحکامات در شمال(شهرک ها) از همان روزی که آویگدور لیبرمن(از وزارت جنگ) استعفا کرد، مورد کوتاهی و سهل انگاری قرار داشته و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تمام مسئولیت این کوتاهی را برعهده دارد.

وی از وضعیت بسیار بد امنیتی در شهرک های صهیونیست نشین گلایه کرد و نتانیاهو را مقصر اول در این زمینه دانست.

این نماینده صهیونیست هشدار داد در صورت بروز جنگ یا تنش شدید در منطقه، باید امنیت فراگیری در شمال برقرار شود، زیرا در سایه تنش اخیر با حزب الله، خطر واقعی وجود دارد، شمال(شهرک های صهیونیست در مرز لبنان) دیگر امن و مستحکم نیست، وضعیت امنیتی و استحکامات در سطح بسیار پایینی قرار دارد، در حالی که تهدیدها در جبهه شمالی بیشتر است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بنیامین نتانیاهو اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه

  مقامات اسرائیلی به نیویورک‌تایمز گفتند که «ما معتقدیم که دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت علیه تعدادی از مقامات اسرائیلی است.»یک مقام اسرائیلی به این روزنامه گفته که ما همچنین معتقدیم، بنیامین نتانیاهو یکی از افرادی است که دیوان در حکم بازداشت خود از آن نام خواهد برد.اوایل هفته، روزنامه نیویورک‌پست در گزارشی مدعی شد دیوان کیفری بین‌المللی که درباره عملیات طوفا‌ن‌الاقصی و پاسخ رژیم‌صهیونیستی به آن تحقیق می‌کند، درصدد است پرونده‌ جرائم جنگی علیه نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل را که احتمالا رئیس ستاد ارتش رژیم‌صهیونیستی است، مطرح کند.
 
نگرانی نتانیاهو از بازداشت
روز جمعه، نتانیاهو با اشتراک‌گذاری مقاله موری در شبکه ایکس مدعی شد تا زمانی که در قدرت است «اسرائیل هرگز هیچ‌گونه تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی دفاع ازخود رانخواهد پذیرفت.»روز یکشنبه هم نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در موضع‌گیری دیگری گفت، حکم بازداشت یا هرگونه اقدام دیوان کیفری بین‌المللی علیه مقام‌های رژیم‌صهیونیستی هیچ تأثیری بر عملیات نظامی اسرائیل در غزه ندارد و فقط یک روال خطرناک ایجاد خواهد کرد.در همین حال منابع اسرائیلی به روزنامه عبری‌زبان معاریو گفتند که دادگاه لاهه دیر یا زود قرار بازداشت بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل را صادر خواهد کرد.معاریو نوشت که بنیامین نتانیاهو، دچار ترس و پریشانی از احتمال صدور قرار بازداشت علیه خود در دادگاه لاهه شده است.به نوشته این روزنامه، نتانیاهو تماس‌های فشرده‌ای با کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا برای ممانعت از این رویداد انجام داده است.منابع اسرائیلی به معاریو گفتند که قرار بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو دیر یا زود رخ خواهد داد و فقط مسأله زمان آن مطرح است و همچنین علاوه بر نخست‌وزیر اسرائیل، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل را نیز شامل خواهد شد.شبکه ۱۲تلویزیون رژیم‌صهیونیستی نیز پیش از این گزارش داده بود که نگرانی‌ها در تل‌آویو درخصوص احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ازجمله نتانیاهو توسط دیوان لاهه افزایش یافته است.به‌گفته این شبکه، صدور حکم بازداشت بدون چراغ‌سبز آمریکا رخ نمی‌دهد اما پیام‌هایی که به اسرائیلی‌ها رسیده حاکی از افزایش احتمال صدور این حکم بوده و به‌همین‌ دلیل نتانیاهو از وزرای خارجه آمریکا و انگلیس کمک خواسته است.نگرانی رژیم‌صهیونیستی از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات این رژیم در پی آن است که تعدادی از کشورهای جهان در دیوان کیفری بین‌المللی از تل‌آویو به‌دلیل حملات جنایتکارانه به نوار غزه، نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو شکایت کردند.در صورتی ‌که حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقام‌های رژیم‌صهیونیستی صادر شود، ۱۲۴کشورعضو دیوان کیفری بین‌المللی موظف هستند در صورت ورود این مقام‌ها به کشورهای‌شان، آنها را بازداشت کنند.

دیگر خبرها

  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه