Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، دولت مستعفی یمن اعلام کرد اقدام الحاق صدها نفر از نیروهای «النخبة العشوائیة»  که در درگیری‌های تشکیلاتی به این اسم با نیروهای ارتش در استان شبوه بی طرف بوده‌اند، آغاز شده است. 

کمیته‌ای از وزارت دفاع دولت مستعفی روز گذشته- دوشنبه- برای آغاز اقدامات ثبت و انضمام افراد النخبة که به دولت مستعفی اعلام وفاداری کرده و از حمایت از جدائی‌طلبان مورد حمایت امارات خودداری کرده‌اند، وارد استان شبوة شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این موضوع پرسش‌های فراوانی را درباره ابعاد واهمیت این رویکرد دولت مستعفی ایجاد کرده است. 

«علی الذهب»، کارشناس امور امنیتی و نظامی یمن در واکنش به این اقدام گفت: «ادغام برخی افراد النخبة العشوائیة در ارتش دولت مستعفی عملیاتی پیچیده است». 

وی گفت: «این اقدام‌ها در کوتاه‌مدت قادر به حفظ نیروهای مذکور و تغییر دیدگاه‌های آنها در قبال بسیاری از موضوعات مورد توجه ارتش از جمله وحدت و ملی بودن ارتش نخواهد بود». 

این کارشناس نظامی در ادامه افزود: «طی سال‌های الحاق این نیروها به النخبة العشوائیة افکار آنها تغییر و به سرکشانی تبدیل شده‌اند که به راحتی قابل تغییر نیستند». 

وی گفت: «این موضوع مستلزم برنامه‌های قوی و طولانی‌مدت است و شرایط فعلی اجازه انتقال یا انتشار آنها در مناطق جنگی دیگر غیر از شبوة را نمی‌دهد». 

«عبدالرقیب الهدیانی»،  نویسنده و کارشناس سیاسی یمن نیز گفت: «اقدام ادغام نیروهای النخبة در قالب ارتش عملی درست و همزمان قانونی و ضروری است».

وی در ادامه گفت:‌ «مقامات دولت مستعفی خواهان تبعیت این نیروهای دست پروده امارات از مقام‌های امنیتی و نظامی هستند».

بنا به گفته هدیانی، شکست این نیروها از  ارتش و نیروهای امنیتی در شبوة ازجمله تسلط بر پایگاه‌ها و سلاح‌های آنها کافی نیست.

وی تأکید کرد که این سازمان در شبوه شامل افراد آموزش‌دیده و ماهر جنگی است و بنابراین اقدام به ادغام آنها با نیروهای ارتش و امنیتی ضروری است. 

هدیانی درباره پیامدهای خطرناک این اقدام گفت: «عملیات ادغام یا ساختار این تشکیلات که مورد حمایت امارات بوده‌اند، به مفهوم نگه داشتن این نیروها در پایگاه‌ها خود و درست عین همان سازمان و موقعیت نیست چرا که در آینده خطرهایی را به دنبال خواهد داشت».

وی گفت: «عملیات ادغام این نیروها به مفهوم انتشار آنها در پایگاه‌های ارتش دولت مستعفی در مناطق مختلف شبوه است و به مفهوم واضح‌تر در ادبیات نظامی بیانگر تفکیک و تجزیه آنها است». 

هدیانی گفت که این اقدام، راه را به روی تلاش‌های امارات برای جذب مجدد آنها می‌بندد اما به این شرط که دولت مستعفی پست‌هایی را برای آنها تضمین کند و راه را برای بازگشت مجدد آنها ببندد. 

«کمال سلامی»، روزنامه‌نگار و پژوهشگر سیاسی یمن نیز تصمیم ادغام نیروهای النخبة العشوائیه به ارتش برای تمام گروه‌های نظامی که در عرصه ملی فعالیت می‌کنند،‌ در نظر گرفته می‌شود.

وی در ادامه افزود:‌ «لازم است که این نیروها تحت کنترل وزارت دفاع باشند چرا که نقش مهمی در متحد کردن تلاش‌ها برای مقابله با خطرها و تهدیدات کشور ایفا خواهند کرد». 

سلامی گفت:‌ «این تصممیم در چارچوب تلاش‌های دولت مستعفی برای تضمین عدم تکرار تمرد و سرکشی آنها با کنترل وزارت دفاع صورت گرفته است». 

وی تأکید کرد که این تصمیم بسیار مهم است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روح قاتل در دو بدن

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب کمک ۲۶.۳۸ میلیارد دلاری به اسرائیل نشان داد آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که طی روزهای اخیر از سوی کاخ سفید باهدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، همگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده‌است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رأی موافقت در مقابل 58 رأی مخالف به تصویب رساند.پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! اگرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت، اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن -تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است. 

این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که طی روزهای اخیر از سوی کاخ سفید  باهدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی‌شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایاتشان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن ( بایدن ) از تل‌آویو ( نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود.

آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر قدس در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر موردتوجه قرار گیرد.در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد.در ادامه ، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا باهدف تقویت مواضع رژیم کودک کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما در خصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل آویودر قبال آن قرار گیرد.

اگرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد، اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد. در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام و پنتاگون صورت گرفته وحتی در برخی مناطق، ارتش رژیم اشغالگر قدس در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است. 

نکته تاسفبار اینکه رسانه‌های غربی ، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کند، حال‌آنکه بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه ، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد.

منبع: رسالت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • یک روح قاتل در دو بدن