Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدمهدی طهرانچی روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان اوقاف و امور خیریه و دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از توسعه فناوری بذر با اشاره به شرایط تحریمی کشور افزود: در چنین شرایطی دشمن با گشودن جبهه‌ای به نام جنگ اقتصادی دشمنی خود را آغاز کرده است که این اتفاق از جهاتی مهم به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیشتر در کشور در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه سعی شد که با نمادهای غربی این ارتباط ایجاد شود، در صورتی که طی 40 سال گذشته نماد غربی پاسخ مناسبی به این نیاز نداد زیرا ما در کشور یک نماد کسب و کار و فرهنگ اجتماعی عمیق داریم.

طهرانچی اظهار کرد: مفاهیمی مانند پارک‌های علم و فناوری در صندوق‌های مالی از غرب آمده است اما ما ملتی هستیم که بازارهای ما از لحاظ تاریخی سابقه چند ساله دارد به گونه‌ای که هر شهری زیست‌بوم‌های خاص خود را دارد و دانشگاه آزاد تلاش می‌کند تا با شناخت این شرایط با کمک علم و فناوری نیازهای جامعه را برطرف و اقدام به بومی‌سازی کند.

وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی با علم به اینکه آموزش عالی و علم و فناوری به کمک کشور نمی‌آید مگر اینکه بومی سازی شود و مبتنی بر نیاز جامعه باشد، اجرای فرایندهای جدید را آغاز کردیم. در این راستا هفت سال در واحد خوراسگان تحقیقات وسیعی در خصوص تولید بذر صورت گرفت، زیرا به این درک رسیدیم که دشمن نه تنها در زمینه هسته‌ای، فضایی و تجهیزات پزشکی می‌خواهد ما را وابسته کند، بلکه حوزه امنیت غذایی را نیز هدف قرار داده است.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: اکثر بذرهای مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود، ما در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کارآفرینی هستیم، با انعقاد این قرارداد همکاری سه جانبه زیست بوم جدیدی در توسعه کشور ایجاد می‌شود.

طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا به عنوان دانشگاه مولد، دانش و فناوری‌های مورد نیاز کشور را تولید کند، بومی بودن فناوری برای کشور بسیار حائز اهمیت است ولی ما شاهد هستیم که محققان کشور را به ثبت پتنت در غرب تشویق می‌کنند و این در حالی است که این ثبت‌ها در زیست بوم کشور موثر نیستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی شرکت دانش بنیان نهال و بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی