Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رسولی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲۱۳ ناوگان جدید ریلی ساخت داخل که در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خبرهایی از منتفی شدن قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان منتشر شده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد چرا که این پروژه به صورت کلی حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات خاکی زیرسازی آن نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قطعه تهران-قم این خط ریلی نیز پیشرفت‌هایی از نظر فیزیکی داشته است، افزود: در پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان اتمام ساخت و بهره‌برداری از آن را چهار سال قید کردند و نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که در گذشته سرعت قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را ۳۰۰ کیلومتر مشخص کرده بودند که بعدا در طراحی آن این سرعت را به ۲۵۰ کیلومتر کاهش دادند اما وزیر راه و شهرسازی شخصا دستور دادند تا سرعت این قطار حداقل ۳۰۰ کیلومتر باشد چرا که هدف از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر سرعت بالا در مسیر است.

رسولی تصریح کرد: هیچ‌گاه اعلام نشده است که این قطار و پروژه آن منتفی شده بلکه شخص معاون اول رئیس جمهور دستور دادند که این پروژه برآورد مالی شود و با هدف انجام آن دستورات لازم را صادر کردند.

226231

کد خبر 1296076

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: راه آهن قطار باشگاه استقلال محمدجواد ظریف دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی اسرائیل محرم مجلس دهم سینمای ایران مجلس شورای اسلامی تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند