Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا عباسی مقدم ظهر سه شنبه در همایش پرچمداران عاشورا اظهار داشت: اساس دین اسلام عاشورا بوده، با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در امتداد عاشورا این هیئت‌ها هستند که باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهند، بیان کرد: با قیام امام حسین (ع) بود که مسئله عاشورا روز به روز ادامه پیدا کرد و بر عظمت آن نیز روز به روز افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی استان گفت: شما پرچم داران عاشورا و بازوی ولایت هستید.

مسیر هیئت‌ها در روز عاشورا

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سنوات گذشته حرکت هیئت‌ها در بیرجند را از شب هشتم محرم داریم، افزود: مسیر هیئت‌ها همانند سال قبل است که امسال یک مسیر به آنها اضافه شده است.

عباسی با بیان اینکه در روز عاشورا نیز چهار مسیر برای حرکت هیئت‌ها به سمت قتلگاه پیش بینی شده است، بیان کرد: خیابان شهدا به سمت سه راه اسدی- میدان امام حسین و قتلگاه، حرکت از میدان امام خمینی (ره) - خیابان جمهوری- سه راه اسدی- میدان امام حسین (ع) و قتلگاه، خیابان انقلاب - میدان امام حسین (ع) – قتلگاه از جمله مسیرهای هرساله هیئت‌ها در روز عاشورا است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال مسیر جدید برای هیئت‌های شمال شهر پیش بینی شده است، عنوان داشت: این مسیر نیز از بلوار مصلی- خیابان جمهوری- میدان امام حسین (ع) به سمت قتلگاه خواهد بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال نماز ظهر عاشورا در قطعه دوم شهدا به امامت ایت الله عبادی برگزار می‌شود.

جمع آوری ایستگاه‌های بدون مجوز

عباسی با بیان اینکه داد مردم از طبل‌ها به خصوص طبل‌های بزرگ درآمده و تعداد سنج‌های زیاد در برخی از هیئت‌ها از نظر آلودگی صوتی مشکل ایجاد می‌کند، از هیئت‌های مذهبی خواست از استفاده از این طبل‌ها و سنج‌های زیاد خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه برپایی ایستگاه صلواتی باید با مجوز شورا باشد، افزود: ایستگاه‌های بدون مجوز و همچنین هیئتی که مجوز جلوی پرچم نداشته باشد، جمع آوری می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی همچنین به راه اندازی سامانه جامع هیئت و خدمات فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه هیئتی‌ها و مداحان می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

عباسی اضافه کرد: همچنین تمام هیئت‌ها باید ثبت سامانه طوبی شوند و اگر وارد نشوند در آینده نزدیک مجوز آنها لغو می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح همیار محرم، گفت: این طرح نیز همه ساله اجرا می‌شود و در این طرح از هر هیئت پنج نفر آموزش داده می‌شوند تا نظم و انتظامات هیئت را بر عهده بگیرند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی از آغاز توزیع کالای اساسی بین هیئت‌های مذهبی از فردا خبر داد و افزود: این کالاها شامل برنج، گوشت و شکر خواهند بود.

کد خبر 4710295

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: تأمین ارز واردات کالاهای اساسی ادامه دارد

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

بنابراین گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری ها از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229150 برچسب‌ها کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران