Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوستانی روند افزایش نزاع‌های جمعی در استان را نگران‌کننده دانست و گفت: نزاع دسته جمعی در خراسان رضوی در مرداد ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد بوستانی» در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نزاع و درگیری یکی از مصادیق خشونت در جامعه است که به دو بخش نزاع دسته‌جمعی و نزاع فردی تقسیم می‌شود و روزانه حدود ۲۰۰ مورد نزاع جمعی و فردی در استان گزارش می‌شود که اغلب این نزاع‌ها در بین جوانان و نوجوانان بر مسائل گاه خیلی جزئی و کم اهمیت اتفاق می‌اُفتد که در بعضی موارد متاسفانه منجر به قتل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی افزود: عدم تاب‌آوری، پایین بودن آستانه صبر و تحمل به‌ویژه در فصل گرما، اعتیاد، مسائل خانوادگی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا و اختلالات روحی روانی از مهمترین علل افزایش نزاع و درگیری در استان هستند.

 

وی با بیان اینکه کلیپ‌های ترویج خشونت در شبکه‌های اجتماعی، مصرف مشروبات الکلی، روان گردان‌ها، فرهنگ رانندگی، رعایت نکردن حقوق یکدیگر و کمرنگ شدن معنویت در افزایش خشونت جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: عده‌ای بر این باورند که با خشونت و زور می‌توانند به اهدافشان برسند، اما بدانند که با خشونتگران برخورد جدی خواهد شد.

 

بوستانی با اشاره به نقش معنویت در پیشگیری از خشونت‌ها، تصریح کرد: در ماه‌های محرم، صفر و رمضان شاهد کاهش چشمگیر جرائم در جامعه هستیم و می‌خواهیم که کل سال شاهد این نوع کاهش باشیم.

 

رئیس پلیس پیشگیری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس در این زمینه، تاکید کرد: در کلانتری‌ها مشاور اجتماعی قرار داده‌ایم تا با نگاه مشاوره‌ای و فعالیت مددکاران اجتماعی در نزاع و درگیری‌ها مسئله به‌صورت ریشه‌ای حل و فصل شود و نگرش کارشناسانه، ریشه یابی و فرهنگ‌سازی مهمترین راهکارهای پیشگیری و کاهش خشونت در جامعه است.

 

وی ادامه داد: بررسی آماری پیرامون نزاع‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد تا مشخص شود بیشتر آسیب‌ها در چه طیف سنی و با چه انگیزه‌ای و در کدام مناطق و با چه سطح فرهنگ و قومیتی رخ می‌دهد.

 

بوستانی گفت: طرح نگهبانان محله و حضور آشکار آنان در کنار نیروهای پلیس در مراکزی مانند بانک‌ها، مجمتع‌های مسکونی، اداری و تجاری و غیره از عوامل بازدارنده خشونت در جامعه به شمار می‌رود و حضور یک نگهبان آموزش دیده نیز تاثیر مثبت در کاهش و جلوگیری از جرائم دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه اردبیل استان همدان مجلس نزاع جمعی نزاع خیابانی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی