Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پیروز حناچی» اظهار کرد: برای حل چالش‌های شهری به راهکارهای جدید و برخواسته از نوآوری نیاز داریم. چرا که با راهکارهای قبلی نمیتوان شهرهای جدید را اداره کرد. در واقع به نوآوری نیاز داریم. این نوآوری هم در لایه عملیاتی و ارائه خدمات به شهروندان باید اتفاق بیفتد. هم در لایه استراتژیک و سیاستگذاری جهت ایجاد بستر توسعه نوآوری در شهر

وی با بیان اینکه توسعه نوآوری در شهر، نیازمند نقش‌آفرینی تمام ذینفعان است افزود: شهروندان، استارتاپ‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط، کارآفرینان و گروه‌های اجتماعی، همگی در توسعه نوآوری در شهر سهیم هستند و برای هر بازیگر، باید استراتژی مناسب تدوین و عملیاتی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران افزود:‌ در تعامل با این بازیگران باید نهایتا فرصت های مناسبی در اختیار استارتاپ ها و کسب و کارها قرار گیرد تا امکان خلق ثروت و نوآوری مهیا شود.

وی در ادامه عنوان کرد ایران دارای زیست‌بوم نوآوری گسترده‌ای است و تعداد قابل توجه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و پارک‌های علم و فناوری همگی باعث ایجاد یک اکو سیستم قدرتمند و توانمند در حوزه نوآوری در ایران شده است.

حناچی گفت:‌تهران میزبان نزدیک به نیمی از زیست‌بوم نوآوری در ایران بوده و فاصله آن با شهرهای بزرگ دیگر در ایران نیز بسیار زیاد است که این شهر را علاوه بر پایتخت سیاسی، به پایتخت نوآوری ایران نیز تبدیل کرده است. برای مثال، ما حدود ۳۵۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران داریم که نیمی از آنها در تهران مستقر هستند.

شهردار تهران با اشاره به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد، اگرچه این مساله محدودیت‌هایی را برای ملت ایران فراهم کرده اما، فرصت‌های قابل توجهی را برای رشد و گسترش کسب و کارهای دیجیتالی محلی فراهم کرده است. ارائه‌دهندگان سرویس دیجیتال بین‌المللی دارای معادل‌های متعدد و البته موفقی در ایران هستند که خدمات مشابهی را به کاربران ارائه می‌دهند و تعداد کاربران قابل توجهی را نیز جذب نموده‌اند.

وی در همین پیوند عنوان کرد:‌ در چشم‌انداز تهران هوشمند، تهران شهری است برای همه  با سطح کیفیت زندگی روز افزون بر مبنای توسعه مشارکت‌های شهروندی، عمومی و خصوصی و جایی برای زندگی سلامت و شاد، با رفت و آمد روان و زیرساخت‌های یکپارچه که برخوردار از مدیریت شهری کارآمد و اقتصادی پویاست.

وی افزود:‌ برای رسیدن به این چشم انداز، 8 برنامه در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها به هدایت نوآوری تهران هوشمند (تهران نوآور یا اینوتهران) مربوط است.

شهردار تهران در بخش دیگری از بیانات خود گفت: "هدایت نوآوری" یکی از محورهای اصلی برنامه تهران هوشمند با هدف ایجاد یک زیست بوم نوآوری شهری است.

وی افزود:‌سطح اول اقدامات شهرداری تهران مشتمل بر به‌کارگیری پلتفرم شهروندی نوآوری باز «باهم» به منظور جمع‌آوری چالش‌ها و مسائل شهری و بهره‌برداری از ایده‌ها در برنامه‌ریزی و توسعه شهری، راه‌اندازی و توسعه مراکز زندگی هوشمند برای مشارکت کاربران در توسعه نرم‌افزار و زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن در ایستگاه‌های مترو پرتردد و آزادسازی APIها و برگزاری مسابقات برنامه نویسی هکاتون برای استفاده توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شهری است.  

حناچی ادامه داد: ‌سطح دوم برنامه اینو تهران شامل معرفی نیازمندی‌های فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران طی رویدادهای منظم و راه‌اندازی مرکز آزمون تهران هوشمند (testbed) برای توسعه پروژه‌های مقیاس‌پذیر شهر هوشمند است.

شهردار تهران درباره سطح سوم هم گفت:‌ این برنامه شامل راه‌اندازی ایستگاه‌ تهران هوشمند در راستای توسعه محصولات و خدمات نوآورانه شهری است.

وی افزود:‌ سطح چهارم این برنامه از دو بخش ایجاد و توسعه هاب‌های نوآوری و ایجاد صندوق فناوری و نوآوری شهری با مشارکت سازمان های عمومی خصوصی طرح ریزی شده است. و در نهایت، در سطح پنجم این برنامه، اجرای پروژه‌های شهر هوشمند به صورت آزمایشی (PoC) و همچنین ایجاد و توسعه مناطق و محله‌های هوشمند در سطح تهران قرار گرفته‌اند.  

حناچی با بیان اینکه هدف ما در تهران هوشمند، تبدیل این شهر به بستری برای انجام فعالیت‌های هوشمندسازی با کمترین ریسک و مبتنی بر نیازهای واقعی شهر و شهرداری تهران است افزود:‌ معرفی نیازمندی‌های فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران طی رویدادهای ریورس پیچ، بخشی جدی در برنامه اینو تهران است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ رویداد در حوزه‌های مدیریت پسماند، ایمنی و آتش‌نشانی و داده‌های مکان‌محور برگزار شده است توضیح داد:‌آزادسازی APIها بخش مهم دیگری از برنامه اینو تهران است. در این راستا و برای افزایش استفاده از APIها برای توسعه اپلیکیشن‌های نوآورانه شهری، تاکنون دو ماراتن برنامه‌نویسی (تحت عنوان هکاتون) برگزار شده است که در هکاتون دوم، ۴۴ API در اختیار تیم‌های استارتاپی برای ارائه خدمات نوآورانه قرار داده شده است.

شهردار افزود:‌ راه‌اندازی مراکز فناوری شهری در راستای حمایت از استارتاپ‌های نوپا در حوزه مدیریت شهری و فناوری‌های نوین، بخشی مهم دیگری از برنامه اینو تهران در زمینه حمایت از زیست‌بوم نوآوری است. این مراکز عمدتا با همکاری پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی و پژوهشی راه‌اندازی شده و خواهند شد.

وی گفت: اولین نمونه از این مراکز در ماه می سال جاری در منطقه 9 شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید.

حناچی در بخش پایانی این سخنرانی یادآور شد: فرصت‌های بکر و نهفته هوشمندسازی در کلان‌شهر تهران، فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و تعریف همکاری‌های مشترک در این زمینه ایجاد کرده است

وی با بیان این مطلب آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های مختلف به تمامی شرکت‌کنندگان در این نشست اعلام کرد و گفت:  از تمامی فعالان و علاقمندان به حوزه‌های متعدد شهر هوشمند برای حضور در رویداد «هفته تهران هوشمند» که از سوم تا دهم دسامبر سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می‌آورم. 

حناچی دیشب در راس هیاتی از شهرداری و محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به دعوت «لی یونگ» مدیر کل یونیدو و همتای اتریشی خود «مایکل لودویگ» وارد وین شد.

ملاقات شهردار با برخی همتایان از کشورهای دیگر و ملاقات های تخصصی اعضای هیأت با بخش های مختلف یونیدو نیز در دستورکار این هیات قرار دارد. علاوه بر شرکت در اجلاس و ملاقات با مدیرکل یونیدو، شهردار تهران براساس دعوتی که از سوی شهردار وین صورت گرفته است، با وی و برخی مسؤولان محلی شهر وین نیز دیدار خواهد داشت. همینطور، در این سفر حناچی بازدیدهایی را از مهم‌ترین پروژه های مدیریت شهری وین در حوزه شهر هوشمند، مدیریت پسماند، سیستم‌های امداد و نجات و آتش نشانی شهر و سیستم های حمل و نقل عمومی وین انجام خواهد داد.

وی صبح امروز با «آنا لیسا بونی» دبیر کل مجمع شهرهای اروپایی دیدار و بر لزوم گسترش روابط در زمینه های مختلف شهری تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود