Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:31:21 GMT

اعتراض مخالفان گرجی به معرفی نخست وزیر جدید گرجستان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۹۹۳۲

اعتراض مخالفان گرجی به معرفی نخست وزیر جدید گرجستان

  "ماموکا باختادزه " نخست  وزیر گرجستان که  در تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی حزب حاکم "رویای گرجستان" به سمت نخست وزیری این کشور انتخاب شده بود، روز گذشته (سه شنبه) استعفا داد.

  حزب حاکم گرجستان در جلسه  امروز با اتفاق آرا "گئورگی گاخاریا" وزیر کشور را به عنوان نخست وزیر جدید گرجستان به پارلمان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش پایگاه خبری "نیوز گئورگیا" همزمان با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل پارلمان گرجستان، جمعی از نمایندگان پارلمان این کشور که از نیروهای مخالف دولت فعلی گرجستان هستند نیز به معرفی گاخاریا به عنوان نخست وزیر جدید گرجستان اعتراض کردند.

  نیروهای مخالف دولت گرجستان گاخاریا را به صدور دستور سرکوب شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس، متهم می کنند.

 تظاهرات  اعتراض آمیز ۳۱ خرداد ماه گذشته نیروهای مخالف دولت گرجستان به سفر هیات پارلمانی روسیه به این کشور به خشونت کشیده و در جریان آن ۲۴۰ نفر صدمه دیده و صدها نفر بازداشت شدند.

  نیروهای مخالف دولت گرجستان به دنبال این حادثه دست به تظاهرات اعتراض آمیز شبانه روزی و طولانی مدت زده و خواستار استعفای گاخاریا از سمت وزارت کشور گرجستان شدند.

  مخالفان دولت فعلی گرجستان همچنین اعلام کردند، شامگاه امروز (سه شنبه) تظاهرات اعتراض آمیز  گسترده ای در تفلیس برگزار خواهند کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • گام عملی برای جهش تولید