Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سپاهان می‌گوید موضعی بابت عدم دعوت از بازیکنانش به تیم ملی ندارد.

طرفداری- مسعود تابش در مورد دعوت به کمیته انضباطی گفت:

دعوت نبود! همه جا عنوان شده بود که سازمان لیگ به جرم نشر اکاذیب از من شکایت کرده، وکیل ما به تهران رفت و در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرد که مشخص شد ظاهرا برای سازمان لیگ سوء تفاهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از فارس، تابش در ادامه افزود:

من گفته بودم از تبلیغات دور زمین به ما 500 میلیون تومان داده شده و در سال‌های گذشته حدود 4 میلیارد پرداخت شده بود. در واقع منظور من طی سال‌های گذشته بوده که اعداد و ارقام آن نیز مشخص است، مثلا یکسال حدود 2 میلیارد، یکسال حدود یک و نیم میلیارد و ... و اگر لازم باشد مستندات آن را نیز ارائه می‌دهم. استنباط آنها این بود که من گفته‌ام در سال گذشته چهار میلیارد داده شده در صورتی که این طور نبود و منظور من طی سال‌های گذشته بود. ریز پرداختی‌ها و صورتحساب‌های ما که سازمان لیگ واریز کرده هم وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد پرداخت تبلیغات محیطی در سال جدید، گفت:

برای سال جدید هنوز اتفاقی نیفتاده است. سال گذشته رئیس سازمان لیگ گفت خبرهای خوبی داریم اما این اتفاق نیفتاد و امیدواریم که فصل جدید اتفاق خوبی بیفتد. حق پخش تلویزیونی را هم که فعلا نداریم.

وی در مورد اینکه آیا برای پرداخت حق پخش تلویزیونی صحبت یا خبر مثبتی را شنیده است گفت:

هنوز هیچ صحبت با خبر مثبتی را نشنیده‌ایم. اوایل فصل گذشته اقداماتی در حال انجام بود که شاید الان هم باشد اما هنوز خبری در مورد بهره‌‌مندی از حق پخش تلویزیونی نیست. امیدواریم این مشکل از طریق مجلس و به صورت قانونی حل شود. وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم شدیدا پیگیر هستند ولی تا الان نتیجه نداده با این حال امیدواریم که نتیجه بدهد و اتفاقات خوبی بیفتاد.

تابش درخصوص غیبت امیر قلعه‌نویی در نشست هم‌اندیشی سرمربیان لیگ برتری با سرمربی تیم ملی گفت:

در این مورد حرف خاصی نمی‌توانم بزنم و بهتر است از خود امیر قلعه‌نویی سوال کنید. البته 3-2 بازیکن ما در تیم امید هستند که فکر می‌کنم اگر اردوی تیم بزرگسالان و امید کشور همزمان نبود آن‌ها می‌توانستند در تیم ملی حضور داشته باشند. به نظر من بازیکنان سپاهان استحقاق این را دارند که به تیم ملی دعوت شوند، با اینحال ما در این مورد موضع خاصی نداریم. انتخاب نفرات تیم ملی بر اساس سلیقه کادر فنی این تیم است و توصیه من به بازیکنانم این است که تلاش و فعالیت بیشتری داشته باشند تا در آینده به تیم ملی دعوت شوند.

وی در ادامه گفت:

صحبتی با امیر قلعه‌نویی در این مورد نداشتم و از طرفی اگر بخواهم صحبتی هم کم ممکن است سوء تفاهم پیش بیاید و دوباره احضار شوم! 54 سال است در ورزش حضور دارم و در سمت‌های مختلف کار کردم.تا به حال کوچکترین مورد انضباطی نداشتم اما حالا به کمیته انضباطی احضار شدم و جالب این است قبل از اینکه حرف کذب ما محرز شود در همه جا منتشر شد!

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه گفته می‌شود بازی پیشکسوتان سپاهان و ذوب آهن به نوعی خداحافظی با سعید آذری برای خروج از اصفهان بود، گفت:

اصلا با این هدف بازی برگزار نشد. با هماهنگی باشگاه ذوب آهن به منظور قدردانی اندک از 11سال کار و فعالیت سعید آذری این بازی را برگزار کردیم. آذری از مدیران خوب،‌موفق و تحصیل‌کرده فوتبال و ورزش ما است. ضمن اینکه برای دکتر محمدی مدیرعامل جدید باشگاه ذوب آهن آرزوی موفقیت دارم و ما کماکان همفکری خودمان را با باشگاه ذوب آهن ادامه می‌دهیم.

تابش در ادامه گفت:

این دیدار انجام نشد. این بازی با حضور قدیمی‌ها و پیشکسوتان فوتبال اصفهان برگزار شد تا از سعید آذری قدردانی شود و به منظور خداحافظی او از اصفهان نبود، ان‌شاءالله آذری به خدماتش در فوتبال ایران ادامه دهد. من علاوه بر همکار بودن، با سعید آذری رفیق هستم. ضمن اینکه قرار است روز چهارشنبه نزد دکتر محمدی برویم و برای او و مجموعه ذوب آهن آرزوی موفقیت داریم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود سعید آذری در آستانه مدیریت باشگاه استقلال قرار دارد و آیا او چیزی در این مورد شنیده است، گفت:

من نظری در این مورد ندارم و آذری هم در این مورد هیچ صحبتی با من نکرده است. ضمن اینکه جناب فتحی از دوستان خوب من هستند و خودشان تاکید کردند که همچنان به صورت جدی مدیرعامل استقلال را برعهده دارند.

تابش درمورد اوضاع و شرایط فعلی مجموعه سپاهان گفت:

خدا را شکر همه چیز خوب است و بچه‌های تیم مشغول تمرین هستند. حسینی،‌ بحیرایی و ایرانپوریان دچار مصدومیت هستند و ان‌شاءالله زودتر به جمع بچه‌ها اضافه شوند. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که شنبه آینده در خدمت تیم شهر خودرو باشیم، البته این بازی در نقش جهان برگزار نمی‌شود اما این را می‌گویم که چمن این ورزشگاه مشکلی ندارد و امیدوارم دوباره برخی نگویند که چمن نقش جهان خراب است و داستان‌های جدیدی درست کنند! به دلیل کارهای ویژه‌ای که روی چمن انجام می‌شود صلاح نیست که این بازی را در نقش جهان برگزار کنیم. به وسیله دستگاه‌های بزرگ مشغول هوادهی چمن هستیم که این مساله باعث می‌شود در حال حاضر بازی در این زمین هم برای بازیکن و هم برای چمن خطرناک باشد. ما برای اینکه در طول فصل مشکلی نداشته باشیم الان مشغول کار روی چمن هستیم. از دوستانمان در ذوب آهن تشکر می‌کنم که موافقت کردند این بازی در فولادشهر برگزار شود و باز هم تاکید می‌کنم به دلیل خرابی چمن نقش جهان نیست و امیدوارم از الان دوباره داستان درست نشود!

وی در مورد لباس‌های جدید تیم سپاهان گفت:

انشاءالله در این هفته بار تجهیزات و وسایل جدیدمان می‌رسد و از بازی بعدی پیراهن‌های جدید را بر تن بازیکنان خواهیم دید.

تابش ضمن اشاره به همکاری باشگاه سپاهان با سازمان لیگ گفت:

ای کاش قبل از اینکه به نشر اکاذیب متهم بشوم گفت‌‌وگویی با من انجام می‌دادند. ما همین یک هفته پیش نهایت همکاری را با سازمان لیگ انجام دادیم و با تعویق بازی موافقت کردیم، بعد از بازی با شاهین هم به ما گفتند که بازی با ماشین‌سازی جمعه برگزار می‌شود، ما تمریناتمان را بر این اساس تنظیم کردیم اما ناگهان گفتند بازی پنج‌شنبه برگزار می‌شود و تمام برنامه‌های ما به هم ریخت. با این وجود پذیرفتیم و روز پنجشنبه بازی کردیم که نشان بدهیم با سازمان لیگ همکاری می‌کنیم.

وی در ادامه گفت:

ما برای اینکه بتوانیم ورزشگاه نقش جهان را بهتر آماده کنیم می‌خواستیم بازی روز جمعه برگزار شود، تیم ما به اندازه کافی استراحت می‌کرد و بهانه استراحت را نداشتیم.گله  و شکایتی هم در این مورد نداریم. مسئولین سازمان لیگ کتبا چیزی به ما نگفتند اما شفاهی به ما گفتند بازی جمعه برگزار می‌شود و چون چون ما تردید داشتیم، حتی این مساله را روز چهارشنبه هم به ما گفتند.امیدوارم دوباره به نشر اکاذیب متهم نشوم. با مسئولین سازمان لیگ و جناب نصیرزاده هم صحبت کردم و گفتم ما برای میزبانی بهتر این درخواست را داریم و به دنبال استراحت نیستیم. ما همیشه با سازمان لیگ همکاری کرده‌ایم و در آینده نیز این همکاری را ادامه می‌‌دهیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون میدان مغناطیسی زمین ، پرتوهای خورشیدی می‌توانند پوشش اتمسفر سیاره را بشکنند و باعث افزایش سطح تابش مضر در سطح زمین شوند. این تابش مضر می‌تواند به سلول‌های زنده و جانداران آسیب برساند و در نتیجه، زمین نابارور و غیرقابل زندگی شود.

به نقل از تکراتو، بسیاری از عوامل باید به درستی با هم هماهنگ می‌شدند تا زمین برای سکونتگاه مناسب باشد. نه تنها باید سیاره دقیقاً در فاصله مناسبی از خورشید قرار داشته باشد، بلکه باید سنگی، دارای آب مایع در سطح (منظور جنس سیاره زمین که از سنگ است و در آن آب وجود دارد) و دارای مواد مناسب برای زندگی باشد و البته از میدان مغناطیسی نیرومندی برخوردار باشد که از تابش خطرناک خورشید و فضای بین‌ستاره‌ای جلوگیری کند تا به سطح نرسد.

ضعف میدان مغناطیسی زمین می‌تواند زمین را به سمت خشکسالی و تغییرات جوی بکشاند؟

گرچه میدان مغناطیسی سیاره عمدتا ثابت است، اما در طول زمان نوساناتی هم دارد. در یک مطالعه جدید، دانشمندان دانشگاه راچستر نقطه ضعف آن را در تاریخ زمین شناسایی کردند که بسیار عجیب است. تصور کنید، زمانی که میدان مغناطیسی زمین ضعیف و اشعه‌های خورشیدی مستقیما به زمین می‌تابید، این اتفاق میلیون‌ها سال قبل از پیدایش انسان رخ داد. عجیب اینجاست که این اتفاق باعث انقراض جمعی نشد. ممکن بود فکر کنیم که زمین در این شرایط نابارور می‌شود و حیات پیچیده نمی‌تواند پدیدار شود، اما به طرز عجیبی، زندگی ادامه پیدا کرد.

مواد باستانی به دلیل ذرات مغناطیسی در آن‌ها وجود دارند، می‌توانند تاریخچه‌ای از قدرت میدان مغناطیسی زمین را در آن زمان نگه دارند. پژوهشگران راچستر این میدان مغناطیسی را در نمونه‌هایی که از بلورهای فلدسپات و پیروکسن که مربوط به بیش از ۲ میلیارد سال پیش بود، با نمونه‌هایی که از ۵۹۱ میلیون سال پیش باقی مانده را با یکدیگر مقایسه کردند. آن‌ها متوجه شدند که نمونه‌های قدیمی رکوردی از میدان مغناطیسی با قدرت مشابه با امروز ثبت کرده‌اند، اما نمونه‌های جوان نشان دادند که میدان مغناطیسی در آن زمان فقط ۳٪ از قدرت فعلی خود بود؛ خیلی ضعیف‌تر چیزی که تاکنون می‌دانستیم.

برداشت یک هنرمند از دوره زمین‌شناختی ادیاکاران، زمانی که میدان مغناطیسی زمین در ضعیف‌ترین تصویر دانشگاه روچستر بود / Michael Osadciw

به نظر می‌رسد که این میدان مغناطیسی ضعیف قبل از اینکه قدرت سابق خود را بازیابد، حداقل ۲۶ میلیون سال طول کشیده است. در این دوران، هسته داخلی زمین سخت و جامد و میدان مغناطیسی زمین تقویت شده بود. این اتفاق از دیدگاه تحقیقاتی تیم موردنظر ادامه یافته و تایید شده بود. به طور کلی، وقتی که هسته داخلی سیاره‌ها سرد و جامد می‌شود، فرایندی به نام “تبدیل فوق‌العاده” رخ می‌دهد که به تولید میدان مغناطیسی قوی کمک می‌کند. این میدان مغناطیسی قوی موجب استحکام و پایداری بیشتر میدان مغناطیسی زمین می‌شود، که از نظر زمین‌شناسی و زندگی روی زمین بسیار مهم است.

این جمله به معنای این است که وقتی که میدان مغناطیسی زمین ضعیف می‌شود، بیشتر تابش‌های کیهانی به عمق جو زمین نفوذ می‌کنند. اگر این اتفاق امروز رخ دهد، احتمالاً موجب ایجاد حوادث انقراض جمعی موجودات زنده خواهد شد. اما به طرز جالبی، این نقطه ضعف تاریخی ممکن است در فرآیند تکامل نیاکان همه حیوانات مؤثر بوده باشد.

به طور توضیحی، وقتی که میدان مغناطیسی ضعیف می‌شود و بیشتر تابش‌های کیهانی به سطح زمین می‌رسد، این باعث افزایش مقدار ذرات باردار در جو زمین می‌شود. این ذرات باردار می‌توانند باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در اتمسفر شوند، از جمله افزایش سطح اکسیژن. افزایش اکسیژن می‌تواند به تغییراتی در اکوسیستم زمین و نهایتاً به فرگشت حیوانات منجر شود. بنابراین، این نقطه ضعف ممکن است به نحوه فرگشت نیاکان حیوانات کمک کرده باشد و در پیشرفت آن‌ها نقش داشته باشد.

دوره زمین‌شناختی ادیاکاران که از ۶۳۵ تا ۵۳۹ میلیون سال پیش به طول انجامید، مرحله‌ای کلیدی در فرگشت حیات روی زمین بود. در این دوره بود که اولین موجودات چندسلولی پیچیده ظاهر شدند، اما آن‌ها به ندرت شبیه جانداران امروزی بودند و عمدتاشبیه دیسک‌ها، لوله‌ها، پره‌ها، دونات‌ها یا فقط “کیسه‌های خاکی پر از گل” بودند. در واقع، دانشمندان نمی‌توانند حتی متوجه شوند که این جانداران، جلبک‌ها، قارچ‌ها، یا نسخه‌های اولیه از گیاهان یا حیوانات بودند.

فسیلی عجیب از Dickinsonia، که در دوره ادیاکاران وجود داشته است. کشف شده توسط Shuhai Xiao از دانشگاه ویرجینیا

به نظر می‌رسد بیشتر این گونه‌های عجیب‌الخلقه در دوره بعدی، کمبرین، از بین رفتند. در این دوره زمانی حیات شکوفایی عظیمی را شاهد بود و تعداد زیادی از گونه‌های مختلف و انواع تازه حیات به وجود آمدند. این اتفاق ممکن است به عنوان انقلابی در تاریخ زمین مطرح شود، زیرا شکل‌های مختلفی از حیات ایجاد شد که تا پیش از آن وجود نداشت.

به طور ساده در واقع بعد از انفجار عظیمی که در دوره ادیاکاران رخ داد، اکسیژن در سطح زمین افزایش پیدا کرده و باعث شد موجوداتی که تا قبل از این وجود نداشتند به وجود بیایند.

به عبارتی وقتی میدان مغناطیسی زمین ضعیف می‌شود، بیشتر تابش‌های خارجی می‌توانند به جو زمین نفوذ کنند. این تابش‌ها باعث باردار کردن ذرات جو می‌شوند و این ذرات می‌توانند اتم‌هایی مانند هیدروژن را از جو برداشت کنند. اگر مقدار کافی از این اتم‌های هیدروژن به فضا بروند، اتم‌های اکسیژن در جو تجمع پیدا می‌کنند (به‌جای اینکه با هیدروژن واکنش دهند و بخار آب تولید کنند). این افزایش اکسیژن در هوا به رشد و تقویت حیات کمک می‌کند.

اگر داستان ارائه‌شده درست باشد، نشان می‌دهد که شانس قابل توجهی وجود داشته است که زندگی پیشرفته قادر به فرگشت شود. اگر میدان مغناطیسی زمین به حالت ضعیف باقی می‌ماند، زمین ممکن بود به جای حفظ آب و شرایط مساعد برای زندگی، به سمت شرایط مشابه مریخ امروز حرکت کند.

جان تاردونو، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: «اگر میدان مغناطیسی زمین بعد از دوره ادیاکاران به شدت ضعیف باقی می‌ماند، احتمالاً زمین به شکلی که امروزه می‌بینیم، باقی نمی‌ماند و ممکن بود به آرامی خشک شود و آب از سطح زمین ناپدید شود.»

۵۴۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903305

دیگر خبرها

  • تقارن نسل‌ها در موزه سپاهان (عکس)
  • شناسایی ۳ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی حوزه ساخت و ساز در خوزستان
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ساخت و ساز
  • شکست جوانان ایران مقابل شاگردان مسعود شجاعی
  • یادداشت: کلوپ لج نکرد، صلاح درخشید
  • فرعون مصر در لیگ جزیره خوش درخشید
  • مرگ و زندگی ما به دست میدان مغناطیسی زمین است!
  • آمار باورنکردنی: با صلاح خیال‌تان راحت باشد!
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • تاریخ‌سازی فرعون در لیگ جزیره