Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده حقوق بشر سازمان ملل از آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوری میانمار به دلیل آنکه خود را از بحران روهینجایی‌ها کنار کشیده انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "یانگی لی"، استاد دانشگاه در سئول که مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار است، اظهار داشته آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار، درخصوص بدرفتاری‌ها علیه اقلیت مسلمانِ بدون دولت در کشورش، "به طور فاجعه‌باری گمراه شده و اطلاعات غلط دارد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوچی که برنده جایزه صلح نوبل نیز بوده، طی دیکتاتوری نظامی میانمار و قبل از پیروزی قاطع حزبش در انتخابات ۲۰۱۵، تحت حبس خانگی قرار داشت. انتخابات مذکور، اولین رای‌گیری کاملا آزاد طی دوران مختلف در میانمار بوده است.

امیدها درخصوص آغاز دوران جدید آزادی در میانمار توسط او بالا بود اما پس از آغاز سرکوب نظامی سال ۲۰۱۷ در این کشور، بیش از ۷۴۰ هزار روهینجایی از این کشورِ اکثرا بودایی به بنگلادش گریخته‌اند.

طی ماه ژوئیه، آمریکا در رابطه با کمپین "پاکسازی قومیتی" این اقلیت، اقدام به تحریم "مین آئونگ هالینگ"، فرمانده کل ارتش این کشور و چند مقام نظامی دیگر کرد.

طبق گفته یانگی لی، سوچی در میان تحریم‌ شدگان نبود ولی دیگر شایستگی عنوان "فعال دموکراسی‌خواه" را ندارد. "او می‌بایست پیش‌قدم می‌شد و در مورد رفتاری که مردم روهینجا برای دهه‌ها تحت آسیب آن هستند، صراحتا اظهار نظر می‌کرد؛ زمان آن رسیده که او به اظهار نظر بپردازد و آن‌ها را مثل خودشان به عنوان روهینجایی‌ها خطاب کند".

میانمار، این اقلیت مورد آزار را "بنگالی" خطاب می‌کند و آن‌ها را مداخله‌گرانی توصیف می‌کند که از بنگلادش آمده‌اند و از اعطای حق شهروندی و حقوق ابتدایی به آن‌ها سر باز می‌زند.

لی به دلیل انتقادهایش از دولت یمانمار حق ورود به این کشور را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ميانمار گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل سازمان ملل متحد آنگ سان سوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

 

.

 

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند