Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:22:43 GMT

در دیدار ظریف و پترسون چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۰۵۹۰

در دیدار ظریف و پترسون چه گذشت؟

خبرگزاری مهر: گیر او پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و زمینه های همکاری در این زمینه گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف با مرور بر تحولات سیاسی سوریه و تلاش های سازمان ملل و کشورهای ضامن روند آستانه، در خصوص تشکیل و شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه بحث و تبادل نظر بعمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در این دیدار با اشاره به تلاش های کشورمان در مبارزه با تروریسم و افراط گرائی و همچنین در چارچوب روند سیاسی از جمله تشکیل کمیته قانون اساسی در همکاری با ضامنان روند آستانه و نمایندگان دبیرکل، فشارهای دولت آمریکا که مانع تشکیل و شروع به کار کمیته قانون اساسی شده بود را یادآوری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی، از هرگونه تعامل مثبت دمشق و سازمان ملل حمایت کرده و اظهار داشت: تهران همواره مشوق تماس های طرفین بوده است.

پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز در این دیدار آخرین تلاشهای بعمل آمده از سوی وی در مشورت های صورت گرفته با برخی کشورها را تشریح کرد.

برنامه دیدار‌های ظریف در سفر به بنگلادش
وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر به بنگلادش در مجمع کشور‌های حاشیه اقیانوس هند سخنرانی خواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز پیش از سفر به بنگلادش و ترک تهران به مقصد داکا در جمع خبرنگاران و در تشریح اهداف سفر خود خاطرنشان کرد: در جریان سفر به بنگلادش علاوه بر دیدار با مقامات این کشور در مجمع کشور‌های حاشیه اقیانوس هند حضور و سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: در حاشیه این اجلاس با چند تن از دیگر وزرای خارجه شرکت کننده به صورت جداگانه رای زنی خواهد کرد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان اظهار کرد: پس از پایان سفر به بنگلادش راهی جاکارتا پایتخت اندونزی خواهد شد و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی خواهد کرد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف پترسون سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر خارجه ایران گفت اشتیاق گسترده مردمی در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس‌جمهور در پاکستان به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا سفر کرده است، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه "اومااویا" که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد». 

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر رئیسی به پاکستان نوشت: «پیش از آن رئیس‌جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند».

او در پایان نوشت: «اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و به‌طور خاص در فضای مجازی به شکل کم‌سابقه‌ای مشهود بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • دیدار احمدیان با همتایان چینی و برزیلی خود در سن پترزبورگ
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر