Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده فیلم "متری شش و نیم" گفت: ‌با وجود نقدهای بسیار، شخصیت پلیس در فیلم "متری شش و نیم" مورد توجه قرار گرفت چرا که ‌بسیاری از منتقدان سینما گفتند در این فیلم یک پلیس واقعی را دیدند. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

سید جمال سادتیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که فیلم متری شش و نیم به عنوان نماینده ایران در جشنواره فیلم ونیز شرکت می‌کند اظهار داشت: 5 هزار فیلم از سراسر جهان متقاضی حضور در این جشنواره بودند که فیلم متری شش و نیم از ایران برای حضور در بخش افق‌های جشنواره ونیز انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم این فیلم نظر داوران جشنواره را جلب کند و اتفاقات خوبی برای آن رقم بخورد تا بتوانیم افتخاری برای سینمای ایران کسب کنیم.

ساداتیان با بیان این که فیلم متری شش و نیم، هم در جشنواره فجر و هم در زمان اکران عمومی مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت، گفت: واکنش تماشاگران و منتقدان حاکی از آن است که از این فیلم رضایت داشتند و متری شش و نیم توانسته ارتباط خوبی با تماشاگران خود برقرار کند.

وی با اشاره به مشکلات سالن‌های نمایش در کشور عنوان کرد: بسیاری از سالن‌ها استاندارد نیستند و برخی از شهرستان‌ها نیز سالن ندارند به همین دلیل امیدواریم بخشی از علاقمندان که نتوانستند فیلم را در سینما ببینند، با تهیه این فیلم از شبکه نمایش خانگی، به تماشای این فیلم بنشینند.

نشست خبری فیلم "متری شش و نیم"| ساداتیان: ما مسئول تحقیق در مورد منابع مالی سرمایه‌گذاران نیستیمعدم اکران «متری شش و نیم» در سینما سیمرغ مشهد + توضیح معاون ارشاد خراسان رضویتجلیل قوه قضائیه از فیلم های قسم، جاندار و متری شش و نیم

ساداتیان با بیان این که این فیلم از ابتدای هفته در شبکه خانگی توزیع شده است، تصریح کرد: قبل از توزیع فیلم، نسخه قاچاق  آن در فضای مجازی منتشر شد اما مردم از آن استقبال نکردند تا نسخه رسمی فیلم را مشاهده کنند.

وی با اشاره به این که فیلم متری شش و نیم بیش از 17 میلیارد تومان در گیشه فروش داشت، تاکید کرد: بیش از مباحث تجاری و میزان فروش برای عوامل فیلم، این موضوع اهمیت دارد که مردم به ویژه جوانان که بیشتر در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند اینگونه فیلم‌ها را ببینند تا با آگاهی بیشتری نسبت به موضوعات اطراف خود واکنش نشان دهند.

سادتیان عنوان کرد: البته تولید فیلم با توجه به داستان و موضوع آن و نیز افزایش قیمت‌ها که همزمان با مراحل تولید فیلم شد بیش از انتظار ما هزینه در بر داشت‌، با این حال برای این که  این افزایش قیمت در کیفیت فیلم تاثیر منفی نگذارد سعی کردیم از هزینه‌ها کم نکنیم.

وی در رابطه با واکنش‌های متفاوت منتقدان و تماشاگران نسبت به شخصیت پلیس این فیلم هم گفت: به هرحال نیروی انتظامی و دستگا‌های دولتی یک سری بخشنامه‌ها دارند و علاقمندند تصویری که از آنها در فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید بر اساس این بخشنامه‌ها باشد.

تهیه کننده فیلم متری شش و نیم بیان کرد: از سوی دیگرمردم جامعه  دوست دارند در فیلم‌ها در به تصویر کشیدن پلیس و سیستم اداری کشور،  نکات منفی و نکات مثبت با هم مطرح شوند.

وی افزود: خوشبختانه با وجود نقدهای بسیار شخصیت پلیس این فیلم مورد توجه قرار گرفت و مردم نیز با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند حتی بسیاری از منتقدان سینمایی هم گفتند در این فیلم یک پلیس واقعی را دیدند.

ساداتیان با بیان این که قصه‌های متعددی به دستم رسیده است اما هنوز تصمیمی برای ساخت فیلمی جدید ندارم، اظهار داشت: آنچه که برای ساختن یک فیلم ترغیبم می‌کند داستان و قصه فیلم است اما تا به حال قصه‌ای که برای ساخت فیلم جدید ترغیبم کند به دستم نرسیده است.

وی با اشاره به این که همه شهرهای کشور نیاز به سالن خوب و استاندارد دارند اما برخی از شهرها به شدت با معضل سالن دست به گریبانند، گفت: از مسئولان فرهنگی استان همدان انتظار داریم چند سالن خوب و استاندارد که توانایی نمایش فیلم با بهترین صدا و تصویر را داشته باشد در همدان احداث کنند.

تهیه کننده فیلم متری شش و نیم عنوان کرد: در صورت در اختیار داشتن فیلنامه‌ای مناسب برای نشان دادن زیبایی‌های شهر همدان این شهر را به عنوان لوکیشن فیلم انتخاب می‌کنم.

به گزارش تسنیم، سید جمال سادتیان اصلیتی همدانی دارد و برادر وی، سید جلال سادتیان نیز در دوره چهارم، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بوده است.

از مهم‌ترین آثار سید جمال ساداتیان به عنوان تهیه کننده می‌توان فیلم‌های چهارشنبه سوری، دایره زنگی، جامه دران و متری شش و نیم اشاره کرد.
وی در  سال 1388 برای فیلم به رنگ ارغوان به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا توانست در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم  شود.

آخرین اثر ساداتیان به عنوان تهیه کننده  فیلم متری شش و نیم است که نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود.

سعید روستایی به عنوان کارگردان و نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، پیمان معادی و فرهاد اصلانی به عنوان بازیگر با سادتیان در این فیلم همکاری داشتند.

انتهای پیام/ش

R41405/P1377/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)

عصر ایران ؛ فرزانه احمدی _ یک گروه از خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی از آثار تاریخی اصفهان بازدید کردند تا اثرات فرونشست را بر آن ببینند. یک شکاف بزرگ درست کف یکی از صحن‌های مسجد سید درست شده است که نسبت به دو سال قبل بیشتر پیش رفته است. شکاف ادامه پیدا کرده تا به جاهای دیگر مسجد هم برسد، به خصوص به سقف و دیوارها.

گزارش را اینجا ببینید

علاوه بر آن مسجد جامع عباسی و مسجد و بازار علیقلی آقا هم وضع بهتری ندارد. ترک‌ها و شکاف‌های بزرگ بر سقف و دیوار مسجدها دیده می‌شود. فرونشست در اصفهان نامتقارن است یعنی دو طرف بنا به یک اندازه در زمین فرو نمی‌رود. به همین دلیل خطر فروریختن بیشتر می‌شود.

در بعضی جاها دیوار را  طوری درگیر کرده‌ که مجبور شده‌اند وصله پیله‌اش کنند. در مسجد جامع عباسی ستون‌ها چرخیده‌اند و این می‌تواند باعث شکاف در گنبد و ریزش بنا شود.

کارشناسان فعال در این حوزه می‌گویند می‌توان با نصب دستگاه میزان تغییر در آثار را اندازه گرفت اما گویا اداره میراث فرهنگی اصفهان در این حد هم با همراهی نداشته است. این در حالی است که به گفته کارشناسان اگر نمی‌توان جلوی برداشت بی‌رویه آب را گرفت، می‌توان ایجاد شکاف و ترک را در آثار تاریخی کنترل کرد،

اما گویا مسوولان میراث فرهنگی اصفهان در این زمینه آنطور که باید تلاش نکرده‌اند. اداره میراث فرهنگی اصفهان باید بیشتر از قبل به این آثار رسیدگی کند.

سوال این است که دیوارها و سقف‌ها تا کی می‌توانند سر پا بمانند؟ هیچ کس نمی‌تواند دقیق بگوید چقدر برای نجات این آثار  وقت هست؛ برای نجات این آثار و البته نجات اصفهان. هر چقدر آب بیشتری از چاه‌ها بکشند، عمق ترک‌ها بیشتر می‌شود و زندگی در این شهر خطرناک‌تر. باز و بسته شدن زاینده‌رود هم فقط کار را بدتر می‌کند. باید این رودخانه همیشه جریان داشته باشد و جلوی برداشت‌های اضافه از رودخانه و چاه‌ها گرفته شود.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زاینده‌رود چند روزه به درد هیچ‌کس نمی‌خورد / همه ناراضی و معلوم نیست کی از این وضعیت راضیست (فیلم) مدیریت ناهماهنگ در زاینده‌رود/ ممکن است آبی که از دریای عمان می‌رسد به رودخانه نرود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)