Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدرعظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص شربت پرتقال گفت: شربت پرتقال یک شربت سنتی و قدیمی است که خواص بسیاری دارد؛ این شربت حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، آهن، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، فیبر، اسیدسیتریک، کارتنوئید، فلاونوئید‌ها، فیتوکمیکال و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شربت پرتقال حاوی آهن و اسیدفولیک است که باعث افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم خونی می‌شود، همچنین  ویتامین‌های A، E، C و فلاونوئیدها موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی  و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

عظمایی بیان کرد: این شربت تاثیر چشمگیری بر بهبود دردهای مفصلی و رماتیسمی دارد همچنین می‌تواند سرماخوردگی، آسم، برونشیت و  عفونت ریه و کلیه را درمان کند؛ منیزیم، کلسیم و فسفرموجود در این شربت می‌تواند موجب تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شود.

بیشتر بخوانید: شربتی برای درمان دل‌دردهای شدید/ اختلالات تنفسی را با نسخه‌ای گیاهی درمان کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: از دیگر خواص این شربت می‌توان به دفع سمومات بدن، کنترل چربی خون، لاغری و تناسب اندام، تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و محافظت در برابر بیماری‌ها اشاره کرد؛ این  شربت ویتامین A فراوانی دارد که باعث تقویت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های چشمی می‌شود همچنین فیبر بالای موجود در این شربت باعث عملکرد بهتر روده و رفع یبوست می‌شود.

او گفت: به طور کلی شربت پرتقال فواید بسیاری برای بدن دارد و می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته، تقویت حافظه و رفع کبودی بدن کمک کند.

عظمایی مقدار مناسب این شربت را  سه لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه این شربت به ۵ تا ۶ عدد پرتقال رسیده و شیرین، ۲ عدد لیموترش و ۱۰۰ گرم عسل احتیاج دارید ؛ کافیست پرتقال‌ها را پوست کنده، داخل مخلوط کن بریزید و آن‌ها را آبگیری کنید.آب لیموترش و عسل را به آن اضافه کرده و داخل مخلوط کن بریزید تا یکنواخت شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان خبر داد و گفت: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

او با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، افزود: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم