Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ قانون جدید «مدیریت بحران کشور» خبر داد و گفت: از نقاط برجسته و مهم قانون جدید این است که هر دستگاه اجرایی که در شرایط عادی وظیفه‌ای دارد، در شرایط  اضطراری و بحرانی نیز وظیفه‌مند بوده و باید به صورت مستقیم در مدیریت بحران نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توحید سلیمی افزود: در قانون قبل تنها ۲۵ وظیفه برای سازمان و ادارات کل مدیریت بحران استانها تعیین شده بود و دیگر دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها هیچ وظیفه‌ای نداشتند در حالی که در قانون جدید نقش مشخصی به آنها داده شده و هر کدام در برابر وظایف و نقشی که دارند هم باید مسئولیت پذیر بوده و هم باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران و ادارات کل مدیریت بحران استانها در قانون جدید نقشی محوری و هماهنگ کننده خواهند داشت، گفت: در این قانون عنوان شورای هماهنگی مدیریت بحران تغییر و به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین کارگروه‌های ۱۴گانه در قانون جدید حذف شده و وظایف آنها به دستگاه های ذیربط واگذار شده ا  ستاد مذکور نیز علاوه بر نقش مستقیم در تصمیم گیری‌های مربوط به امور پیش بینی، پیشگیری و آمادگی در نقش فرماندهی عملیات نیز فعالیت خواهد کرد.

وی  در مورد وضعیت رسانه‌ها در مدیریت بحران نیز گفت: در این قانون برای رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما مسئولیت مهمی واگذار شده  و براین اساس رسانه‌ها موظفند علاوه بر نقش آموزش عموم مردم نسبت به ارتقاء سطح آگاهی مردم و نیز اعلام هشدارهای لازم اقدام کرده و از این طریق به شهروندان اطلاع رسانی کنند. هلال احمر نیز باید  در تهیه و اجرای برنامه‌های آموزشی مشارکت کند.

سلیمی افزود: در این قانون تمامی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، صدا و سیما، نیروهای مسلح، نهادها، ارگان‌ها و غیره  وظایف مشخصی در قبال مدیریت بحران داشته و باید بخصوص در مرحله پیش از وقوع بحران وظایف خود را انجام داده باشند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان زنجان شورای هماهنگی مدیریت بحران قانون مدیریت بحران نیروهای مسلح قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در فرودگاه شهدای ایلام در بدو ورود به این استان، اظهار کرد: حوزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور مورد توجه قرار گرفت.
وی افزود: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارت‌های جدی در زمینه سیلاب، زلزله، فرونشست زمین و آتش سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر دیده شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.
نامی تصریح کرد: با توجه به این که برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فرو ریخته است؛ تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.
وی ادامه داد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در زمینه مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.
سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صدا‌های زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت و ساز‌های غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان است.
دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.
ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام و سفر به شهرستان بدره و بازدید از سد و نیروگاه سیمره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان ایلام است.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم