Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:16:56 GMT

اربعین امسال یک مسئله خودجوش است/توصیه به زائران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۱۷۳۶

اربعین امسال یک مسئله خودجوش است/توصیه به زائران

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی، در حاشیه نشست سراسری مدیران دفاتر تسهیل گری مناطق حاشیه نشین، با اشاره اقدامات لازم در ماه محرم، اظهار داشت: وزارت کشور در ماه محرم متولی موضوعاتی همچون امنیت انتظامات و سازماندهی مراسم عزاداری است، به گونه‌ای که مردم در آرامش و امنیت عزاداری را انجام دهند، برای تحقق این امر از یک ماه قبل برنامه‌ریزی شده است تا به نحو احسن کارها را به پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت صمت برای برخی از امکانات و خوراکی ها برای مساجد و هیئات در نظر گرفته است. امیدواریم امسال اربعین باشکوه تری داشته باشیم، البته هر سال این شکوه افزایش می‌یابد.

وزیر کشور ادامه داد: سال گذشته ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر زائر داشتیم که در شرایط مطلوبی به عراق سفر کردند و در نهایت به کشور بازگشتند.

وی افزود: امیدواریم مرز خسروی از این هفته به صورت رسمی بازگشایی شود. همچنین لغو روادید از اوایل محرم انجام شده است.

رحمانی فضلی گفت: ما امکانات و خدمات امور زیرساختی را در استان‌های خوزستان ایلام و کشور کرمانشاه تقویت کرده‌ایم تا مردم به سهولت این رفت و آمد و سفر را انجام دهند.

وی ادامه داد: اربعین امسال یک مسئله مردمی و خودجوش است. دولت و دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی همه در امور خدماتی و زیرساختی کمک می‌کنند اما در نهایت این مردم هستند که با تأمین امکانات و تشکیل هیئت و کاروان‌ها خدمات مطلوبی را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

رحمانی فضلی از زائران تقاضا کرد تا به توصیه‌های مسئولان توجه کنند و در قالب کاروان‌ها ثبت نام کنند. همچنین نظم و ترتیب اعزام مناسب با آن زمان انجام شود همچنین در طول مسیر به تمام توصیه‌های و بیانیه ها به ویژه در کشور عراق توجه کنند.

وزیر کشور افزود: اخیرا وزیر کشور عراق میهمان ما بود و قرار است در آینده نزدیک به کشور عراق سفر سفر کنم.

کد خبر 4710617 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت کشور شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه محسن هاشمی سید جواد حسینی نیروی انتظامی حج تمتع 98 شورای شهر بنیاد شهید و امور ایثارگران پیروز حناچی وضعیت معابر سازمان حج و زیارت پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

طاهر درودی گفت:تقریباً معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از هزار و ۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال، ۹۲ نفر زیر ۱۸ سال، ۹ هزار و ۴۸۹ نفر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند.

درودی درخصوص داروهای مورد نیاز خاطر نشان کرد: زائران می بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشد. البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

وی افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال احمر ایران در عربستان سعودی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور