Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:15:35 GMT

خسارت سیل به کشاورزان پلدختر پرداخت می‎شود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۱۹۳۷

خسارت سیل به کشاورزان پلدختر پرداخت می‎شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علی سیف فرماندار پلدختر گفت: سیل فروردین گذشته حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد که بزودی تسهیلات بلاعوض به حساب بهره‌برداران واریز می‌شود.

علی سیف اظهار داشت: کشاورزان نگران پرداخت نشدن خسارت هستند که بر اساس آخرین پیگیری، میزان خسارت‌ها بررسی و وارد سامانه سجاد شده و همه مراحل اجرایی آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اولین فرصت بر حسب شماره حساب و آدرس‌هایی که از مالکان گرفته شده، خسارات بلاعوض و تسهیلات بر اساس نظر کارشناس به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

فرماندار پلدختر گفت: خسارات سیل در بخش‌های مختلف زیاد بود، در حوزه کشاورزی میزان خسارات حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که زمین، محصولات کشاورزی، باغات، موتور تلمبه‌ها و زمین‌های آبی و دیم در جریان وقوع سیل تخریب شدند.

سیف افزود: متاسفانه در جریان سیل در حوزه شهری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بجز دیواره ساحلی به شهر پلدختر خسارت وارد شده است.

وی به خسارات سیل در حوزه مسکن اشاره کرد و یادآورشد: نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در جریان وقوع سیل آسیب جدی دیده که از این تعداد حدود ۲ هزارواحد صد درصد تخریب، واحد‌هایی نیاز به جابجایی دارند و مابقی نیز به تعمیرات کلی و جزیی نیاز دارند.

 فرماندار پلدختر با بیان این که در شرایط فعلی باید به فکر راهکاری برای برون رفت مشکلات و باز گشت سریع به حالت عادی باشیم، افزود: خوشبختانه پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان شروع و از همان روز‌های اول سیل، ساخت و ساز پل‌های بزرگ آغاز شد که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسید.

سیف گفت:عملیات اجرایی تعدادی ازاین پل‌ها انتخاب پیمانکار شده و اعتبار تخصیص یافته که امید است قبل از بارندگی بخش عمده‌ای از کار بازسازی این پل‌ها به پایان برسد و در اختیار مردم شهرستان قرار گیرد.

وی به مشکلات حوزه راه در شهرستان پلدختراشاره وافزود: سیل در حوزه راه، نیز مشکلات زیادی را برای شهرستان ایجادکرده، راه اصلی پلدختر – خرم آباد در ۱۷ نقطه صد درصد تخریب و قطع شده بود به طوری که رودخانه کشکان در این نقاط به کوه رسیده بود و هیچ امکانی برای تردد وجود نداشت.

 فرماندار پلدختر یادآورشد: با تلاش نیرو‌های راهداری، راه و شهرسازی و دستگاه‌های شهرستانی که در کنار آن‌ها بودند خوشبختانه جاده پلدختر – خرم آباد بعد از مدتی بازگشایی شد و هم اکنون تردد در آن برقراراست.

سیف افزود: بعضی نقاط جاده پلدختر – خرم آباد به صورت زیر سازی شده باقی مانده و بعضی نقاط نیاز به زیر سازی و آسفالت دارند که در دستور کار قراردارد و کار روکش آسفالت آن به سرعت در حال انجام و این راه موقت است.

وی گفت: راه اصلی و ایمن که برای همیشه مشکلات سیلاب را نخواهد داشت به قرارگاه خاتم واگذارشده در این محور و کار‌های مناقصه و تامین اعتبار آن انجام شده و در اسرع وقت عملیات آن آغازمی شود.

 فرماندار پلدختر افزود: در جاده پلدختر – خرم آباد در نقاطی که رودخانه به کوه رسیده حدود ۹ کیلومتر تونل در این محور ایجاد می‌شود که امیداست بعد از بهره برداری از آن هیچگاه شاهد آب بردگی و یا آبشستگی در این جاده نباشیم.

سیف به مشکلات حوزه آب در شهرستان پلدختر اشاره و یادآورشد: در حوزه آب شهری و روستایی، بخش عمده‌ای از زیر ساخت‌های شهرستان در جریان وقوع سیل از بین رفت و در بسیاری از نقاط روستایی آب به صورت موقت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: در حوزه شهری، زیر ساخت‌های آب پلدختر در جریان سیل صد درصد تخریب شد که به صورت موقت کار آن انجام شده و یک منبع جدید پیدا شده که آب بسیار خوبی برای سطح شهر است.

 فرماندار پلدختر یادآورشد: این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در نهایت تا یک ماه آینده به آب شهر اضافه و قسمت عمده‌ای از مشکلات افت فشار آب در سطح شهر برطرف می‌شود.

سیف افزود: در کنار این موضوع بحث ساخت و ساز وجود دارد و با توجه به این که بخش عمده‌ای از مردم از آب برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند افت فشار آب در سطح شهر طبیعی است.

وی گفت: با توجه به وقوع سیل کمبود‌ها و مشکلات در شهرستان پلدختر زیاد است و به طور قطع خساراتی که به مردم وارد شده بسیار بیشتر از چیزی است که دولت در اختیار مردم قرار داده و در برخی موارد جبران خسارات نیاز به زمان بیشتری دارد.

 فرماندار پلدختر افزود: بنابر این انتظار می‌رود، شهروندان پلدختری حداکثر همکاری را داشته باشند تا در اسرع وقت پروژه‌های اساسی سطح شهرستان عملیات اجرایی آن‌ها انجام ومورد بهره برداری قرار گیرند.

سیف اظهار امیدواری کرد: تا قبل از فصل جدید کشت، نگرانی در بخش کشاورزی برطرف وکشاورزان سال آبی خوبی را آغاز کنند.

انتهای پیام/ر

پرداخت خسارت سیل به کشاورزان پلدختر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان