Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@21:26:49 GMT

برای چه خودروهایی کارت سوخت صادر نخواهد شد ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۲۱۴۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  اسفندیار هندی  گفت: طبق مصوبه دولت، موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ و خودروهای با سن بالای 25 سال به دلیل فرسودگی نمی‌توانند کارت سوخت دریافت کنند و صاحبان این وسایل نقلیه باید سوخت مورد نیازشان را از طریق کارت آزاد داخل جایگاه‌ها تهیه کنند.هندی افزود: کسانی که هنوز موفق به دریافت کارت سوخت شخصی نشده‌ و یا کارت سوخت خود را در جایگاه‌ها به همراه ندارند، می‌توانند برای سوخت گیری از کارت‌های موجود در جایگاه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هندی با بیان اینکه در فرایند استفاده از کارت سوخت جایگاه، گرفتن هرگونه وجه اضافی توسط اپراتورها ممنوع است، توضیح داد: دریافت هرگونه مبلغ یا وجهی بابت استفاده از کارت جایگاه توسط اپراتورها در جایگاه های عرضه سوخت ممنوع است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از قبیل دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ و یا با شماره تلفن 02632542517تماس گرفته و تخلف را منعکس کنند.معاون فنی و عملیاتی منطقه البرز همچنین با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی در لیتراژ سوخت‌گیری خودروها با کارت آزاد جایگاه‌ها گفت: از ابتدای شهریور میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته که این امر با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت در برخی مناطق کشور صورت گرفته است.
 

هندی افزود: میزان لیتراژ در هر بار سوختگیری با کارت سوخت شخصی ‌همان ۶۰ لیتر است.هندی درمورد افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، گفت: مالکان این خودروها می‌توانند با وارد کردن رمز پیش‌فرض چهاررقم سمت راست کد ملی شخصی که کارت هوشمند سوخت به نام آن صادر شده است نسبت به فعال‌سازی رمز کارت هوشمند سوخت خود اقدام نمایند.
 

وی اضافه کرد: همچنین مالکان خودروها به منظور درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی، می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی خود را ثبت نمایند.معاون فنی و عملیاتی شرکت نفت استان البرز در پایان ضمن درخواست پیگیری و استفاده از کارت سوخت شخصی توسط همشهریان از آنان خواست با مراجعه به سایت www.epolice.ir و وارد کردن پلاک خودرو، بارکد پستی کارت هوشمند سوخت خود را دریافت و با مراجعه به سایت www.post.ir ، قسمت رهگیری مرسولات پستی،آدرس باجه معطله‌ای که کارت سوختشان در آنجا وجود دارد را مشاهده و اقدام به دریافت آن کنند.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فرآورده های نفتی اقتصاد کارت سوخت جام نیوز خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان

جهانبخش نوکانی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از تعداد کارت های مسدود شده ۲۴۹ کارت سوخت بنزین و ۴۱ کارت نفتگاز در استان کردستان به علت عرضه خارج از شبکه مسدود شده است.

 مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مسدودیت‌ها مربوط به رانندگان تاکسی می‌باشد در ادامه افزود: ۵۰ درصد مربوط به شهرستان مریوان است.

وی افزود: از ابتدا سال جاری تا کنون ۶۳۸ بازدید از جایگاه‌های سوخت در سطح استان انجام شده است.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای استان کردستان گفت: از ۲۵ دی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز در قالب طرح فول باک در مرزهای استان عرضه شده است.

نوکانی از ۲۳۸ هزار و ۵۶۶ لیتر تخلف بنزین صورت گرفته در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید