Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در نشست تعاملی و امضای تفاهم نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش و پرورش این استان، گفت: ثمره فعالیت‌های هلال احمر، ترویج و نمود حس نوع دوستی و بشر دوستی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رییس جمعیت هلال احمر استان در این مراسم، اظهار کرد: اعضای جوان و داوطلب، بزرگترین سرمایه برای جمعیت هلال احمر به شمار می روند که دارای اهمیت به سزایی هستند و به طور قطع با مشارکت اداره کل آموزش پرورش استان، می‌توان برنامه‌های مفید و کار آمدی را برای جوانان اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حسین عارفی»  فعالیت در حوزه جوانان را یکی از اهداف هلال احمر برشمرد و افزود: ثمره فعالیت‌های هلال احمر، ترویج و نمود حس نوع دوستی و بشر دوستی در جامعه است و چه بسا با همکاری و تعامل با اداره کل آموزش و پرورش می‌توان این فعالیت‌ها، گسترش بیشتری در بین دانش آموزان  و فرهنگیان جامعه داشته باشد.

 

وی ابراز کرد: آگاهی، رشد و بالندگی جوامع، مدیون تلاش مجمع کارکنان و فرهنگیان آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان است و می توان از این ظرفیت جهت آموزش های خاص شرایط بحرانی استفاده کرد.

 

عارفی یادآور شد: جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای تعامل سازنده در زمینه مباحث آموزش همگانی، آسیب‌های اجتماعی با تمام دستگاه‌های اجرایی، سمن‌ها  و اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام را دارد.

 

وی گفت: با توجه به محدودیت های هلال احمر در جذب پرسنل رسمی، این جمعیت همواره از ظرفیت و توانایی های جوانان تعلیم دیده که یار و یاور هلال احمر هستند، بهره مند بوده و هم اکنون نیر 500 جوان آموزش دیده در پایگاه های بین جاده ای استان در حال فعالیت مستمر هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کشور های در حال توسعه آموزش راه محور توسعه خود می دانند گفت :توجه روزافزون به نوع و گسترش آموزش ضرورتی انکارناپذیر است که ناشی از آهنگ سریع تغییرات در عرصه های مختلف فعالیت های اقتصادی، اجتماعی جوامع می باشد.

 

وی افزود: جهان امروز دریافته که آموزش افراد، نوعی سرمایه گذاری ملی است و هر کشوری که در این راه تلاش بیشتری نماید، بدون شک از رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهد شد، سرمایه انسانی که در نتیجه آموزش حاصل می شود از مهم ترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی به شمار می آید.

 

«اسفندیار رستم زاد» ادامه داد: با آموزش صحیح، می‌توان بسیاری از خطرات جانی و مالی در زمان وقوع حوادث را کاهش داد و دستگاه تعلیم و تربیت آمادگی کامل برای همکاری بیشتر با هلال احمر را دارد.

 

رستم زاد گفت: امید است که با تعامل هر چه بیشتر آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر، زمینه عضویت دانش آموزان و فرهنگیان در این سازمان فراهم شود.

 

شایان ذکر است، در این نشست تعاملی که رییس جمعیت هلال احمر، معاون داوطلبین این جمعیت و جمعی از فرهنگیان داوطلب عضو هلال احمر نیز حضور داشتند، تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شد.

 

براساس این تفاهم نامه مقرر شد تا اداره کل آموزش و پرورش استان مقدمات عضویت دانش آموزان و فرهنگیان به عنوان داوطلب جمعیت هلال احمر را فراهم و در مواقع بحرانی مکان های مورد نیاز در اختیار این جمعیت قرار خواهد گرفت، در مقابل نیز جمعیت هلال احمر استان ضمن برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و امدادگری، آموزش های لازم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی قشر آسیب پذیر جامعه و خدمات و تسهیلات مورد نیاز به دانش آموزان کم بضاعت ارائه شود.

پایان پیام/669

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس اردبیل استان همدان روزنامه هلال احمر ایلام تفاهم نامه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه