Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست مشترک کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان بیان کرد: مسئله تربیت نسل آینده همانطور که مستقیماً به دوش آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد رسمی در جمهوری اسلامی ایران است، وظیفه‌ای است که برعهده نهاد‌های دیگری هم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نقش مهم خانواده در تعلیم و تربیت، گفت: علاوه بر خانواده دولت، حاکمیت و نهاد‌های فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه نیز نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در این زمینه دارند که گاهی باید از راه‌هایی غیر از آموزش و پرورش رسمی، ایفای نقش کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از نظر تاریخی آموزش و پرورش و حوزه علمیه در گذشته نیز نهاد آموزشی مشترک بوده‌اند، اما با توجه به اینکه در اثر تقسیم کار و گستردگی اجتماعی در دوران معاصر نهاد‌ها کمی از همدیگر فاصله گرفته‌اند، باید تلاش کنیم تا ارتباط این دو نهاد را با یکدیگر به نحو معقولی حفظ کنیم تا آنچه که در آموزش و پرورش و در حوزه‌های علمیه در راستای اهداف تربیت اسلامی انجام می‌شود با همدیگر هماهنگ و همراه بشود.

آیت‌الله دژکام تشکیل جلسات کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را در راستای شکل گیری تمدن اسلامی نوینی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جلساتی که در این راستا تشکیل می‌شود عمدتاً به سمتی می‌رود که بتوانیم ساز و کار‌های مناسب برای تمدن نوین اسلامی را طراحی کنیم.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: در راستای تقویت همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، ضروری است همایش استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سطح استان‌ها برگزار شود تا دانش آموزان از تربیت مستمر و همه جانبه بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام درودی تاکید کرد: لازم است در همین راستا اهداف و مفاهیم برای خود اعضا روشن شده و علاوه بر آن سهم وظایف هر یک از اعضای کمیته در بهینه سازی، تربیت و پیاده کردن سند تحول بنیادین مشخص شود.

او بیان کرد: پس از نیازسنجی‌های انجام شده و بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاه‌های فرهنگی استان و تجزیه و تحلیل در این نشست، سهم هر دستگاه فرهنگی مشخص می‌شود تا برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم انجام شود.

درودی با اشاره به برگزاری نشست متمرکز کمیته همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش در استان‌های کشور، افزود: این جلسات به دلیل آن که در سطح متمرکز ائمه جمعه، رؤسای آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات، رئیس حوزه علمیه برادران و خواهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی برگزارمی‌شود بازخورد ویژه‌ای داشته است.

معاون امور استان‌های ستادهمکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش کشور گفت: در شورای عالی، نظرات و پیشنهاد‌های اجرایی که از کمیته‌های همکاری استان‌ها ارسال می‌شود، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و مصوبات آن برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا با نظارت نماینده محترم، ولی فقیه در استان و با همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برنامه ریزی‌هایی در سطح استان انجام شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: در سند تحول بنیادین به عنوان سند راهبردی تعلیم و تربیت کشور ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی به عنوان مهمترین محور این سند مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

جهان بخش بانشی افزود: این امکان برای آموزش و پرورش وجود ندارد که بتواند به تنهایی برنامه‌ها و راهکار‌های مربوط به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور را بدون استفاده از قدرت و قابلیت سایر نهادها، مجموعه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی پیش ببرد، به همین دلیل موضوع همکاری دراین کمیته جایگاه ویژه‌ای دارد و اهمیت خاصی برای آن قائل هستیم.

او گفت: تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همفکری شرکت کنندگان در این نشست بتوانیم زمینه برگزاری جلسه استانی با حضور رؤسای ادارات آموزش و پرورش، ائمه جمعه استان، رؤسای حوزه‌های علمیه و اداره اوقاف و امور خیریه فراهم شود و با هماهنگی و تقسیم کار در طول سال، کار‌ها را به پیش ببریم.
انتهای پیام/م

نشست مشترک کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه حوزه علمیه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد