Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:11:13 GMT

۱۹ شهرستان استان فارس در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۲۱۹

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون اول رئیس جمهوری در ابلاغیه‌های جداگانه به اعضای هیات دولت، جانشینان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور را تعیین کرد که بر اساس این ابلاغ رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور سه‌شنبه در جریان بازدید از ۱۹ شهرستان استان فارس و در حاشیه بازدید از چند طرح شاخص شهرستان مرودشت اظهار کرد: در این سفر که بنا به دستور وزیر کشور انجام گرفته می‌کوشیم که مسائل و مشکلات پیش روی پیشرفت و توسعه استان را بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنیم.

او ادامه داد: آن دسته از طرح‌هایی که امکان حل مشکل آن‌ها در استان باشد را از طریق مسئولان استانی و طرح‌هایی که نیازمند پیگیری در سطح ملی باشد را از طریق مرکز دنبال خواهیم کرد.

در این سفر بازدید از طرح‌های شهرستان‌های خرامه، مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، بوانات، خرمبید، آباده، اقلید، سپیدان، شیراز، کوار، سروستان، نی‌ریز، استهبان، داراب، فسا، کازرون، رستم و ممسنی در دستور کار معاون وزیر کشور قرار دارد.

کارخانه سیمان خرامه، طرح انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه و شرکت مجتمع صنعتی و معدنی گهر فرزانگان خرامه تولید کننده گندله آهن سه طرحی بود که در سفر معاون وزیر کشور به شهرستان خرامه مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد که گزارش کاملی از روند اجرای این طرح‌ها و موانع و مشکلات پیش‌روی آن‌ها جهت پیگیری تهیه شود.

دین‌پرست در جریان سفر به شهرستان مرودشت نیز از مجتمع گیاهان دارویی اسپاید رایمون تجارت، مناطق پیشنهادی ویژه گردشگری پارسه – پاسارگاد و مجتمع گلخانه‌ای سیرجان بنیاد بازدید کرد.

شهرستان ارسنجان مقصد دیگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بود که در این شهرستان نیز بازدید از محور ارتباطی خرامه – ارسنجان، بازدید از شرکت تعاونی تولید لبنیات ارسن لبن، بازدید از پروژه آب‌رسانی شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد در دستور کار قرار گرفت.

پایان بخش نخستین روز سفر دین‌پرست به استان فارس بازدید از طرح‌های شهرستان پاسارگاد خواهد بود.

طرح ساماندهی کانال تنگ حنا، ۲ پروژه شهرک صنعتی پاسارگاد و موزه پاسارگاد در سفر به شهرستان پاسارگاد از سوی معاون وزیر کشور مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

مشکلات حدود ۶۰ طرح با حضور معاون وزیر کشور بررسی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز بیان کرد: در سفر ۶ روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به فارس مسائل و مشکلات حدود ۶۰ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، گردشگری، بهداشتی و درمانی و خدماتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یدالله رحمانی اضافه کرد: در این سفر که مقدمه سفر وزیر کشور به استان فارس است ۲۰ شهرستان استان مورد بازدید قرار خواهد گرفت و مسائل و مشکلات طرح‌هایی که عمدتا در جهت اقتصاد مقاومتی هستند با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال بررسی و رفع خواهد شد.

او ادامه داد: امیدواریم با تصمیماتی که در این سفر و به ویژه در جلساتی که در سفر آتی دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان فارس اتخاذ می‌شود شاهد رفع مشکلات طرح‌ها و واحد‌های تولیدی استان باشیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/چ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس