Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:15:47 GMT

ثبت ۵۶۴ مورد قاچاق و شکار غیر مجاز

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۳۷۴

ثبت ۵۶۴ مورد قاچاق و شکار غیر مجاز

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مستقیم ، رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۶۴ مورد قاچاق و شکار غیر مجاز از انواع گونه‌های جانوری در استان ثبت شده که بیشتر آن با ۴۳۵ مورد مربوط به قاچاق پرندگان زینتی بوده است.

او افزود: مینا، عروس هلندی، طوطی سبز و کوتوله هندی از جمله پرندگان زینتی است که از استان‌های مجاور همچون سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی قاچاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستقیم گفت : در این مدت همچنین ۳۹ مورد شکار انواع پستانداران شامل جبیر، کل وحشی، قوچ وحشی، میش وحشی، بزغاله، توله گرگ و خرگوش و ۸۹ مورد شکار انواع پرندگان وحشی شامل هوبره، کوکر، مرغابی سرسبز، کبک وحشی و تیهو در استان گزارش و ثبت شده است.

رئیس اداره یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به دستگیری ۸۷ شکارچی غیرمجاز، قاچاقچی پرنده و متخلف زیست محیطی از آغاز امسال در استان افزود: در این مدت ۱۱ قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی، ۳ قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، ۴ قبضه سلاح بادی دوربین دار به همراه ۶ قبضه سلاح غیر مجاز خفیف و ساچمه زنی، ۹۲ عدد فشنگ سلاح شکاری ساچمه زنی، ۴ عدد فشنگ سلاح شکاری گلوله زنی، ۱۴ عدد فشنگ سلاح گلوله زنی خفیف غیر مجاز، ۵ عدد چاقو، ۷ عدد دوربین چشمی، ۷ عدد فشنگ چهارپاره غیر مجاز، ۳ عدد فشنگ سلاح گلوله زنی و ۱۰۹ مورد سایر ادوات و وسایل انجام شکار غیر مجاز حیات وحش، انواع دام و تله زنده گیری از شکارچیان غیرمجاز و متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شد.

مستقیم همچنین گفت: ۵۹ مورد تیمار و رهاسازی انواع مختلف حیات وحش توسط یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/ک

قاچاق پرندگان زینتی، بیشترین تخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران