Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@23:43:04 GMT

مردم از خریدوفروش طلای دست‌دوم اجتناب کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۷۲۳

به گزارش ایلنا، مسعود یزدانی، معاملات طلای دست‌دوم را دارای مشکلات زیادی دانست و گفت: اکثر طلا‌های دست‌دوم عرضه شده در بازار با مشکلات عیاری و فنی همراه است و غالب مردم در موقع فروش با معضلاتی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی و سلامتی در طلای دست‌دوم ادامه داد: معمولاً مصرف‌کنندگان این مصنوعات با بیماری‌های پوستی مواجه می‌شوند و این معاملات از نظر اتحادیه غیرمجاز بوده و خریداران در صورت هرگونه مشکلی در این طلا‌ها امکان پیگیری از طریق اتحادیه را نخواند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در این راستا این اتحادیه پیگیری‌هایی انجام داده تا ممنوعیت فروش طلای دست‌دوم در قانون نظام صنفی نیز قید گردد و با متخلفان این حوزه برخورد قضایی صورت گیرد.

یزدانی از همه خریداران طلا، جواهر، نقره و سکه خواست با دقت و رعایت موارد قانونی اقدام به خرید کنند و در معاملات خود از موضوعاتی که از آن اطلاع ندارند با مشورت از اتحادیه یا افراد مورد وثوق و مورد اعتماد صنفی خرید خود را انجام دهند.

وی در خاتمه از همه همکاران صنفی خود خواست تا از فرصت ایجادشده برای بهره‌گیری از بخشودگی جرائم مالیاتی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شده و فقط در سال ۹۸ قابل اجراست، استفاده کرده و با انجام شرایط این بخشودگی از تسهیلات عنوان شده بهره لازم را ببرند.

منبع: آنا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مشکلات طلا قانون نظام صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، وزارت راه وشهرسازی از رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و اعلام کرد: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

طبق آمار طی 40 روز ابتدایی سال گذشته 80186 قرارداد در سامانه خودنویس ثبت شده بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال جاری 112864 قرارداد اجاره در سامانه مذکور ثبت شده که نشان می‌دهد قراردادها 40.7 درصد رشد داشته است.

سال گذشته ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، اما با راه‌اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون قراردادهای اجاره را ثبت کنند. روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229323 برچسب‌ها وزارت راه و شهر سازی

دیگر خبرها

  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است